Остин Бътлър си увредил гласните струни и може завинаги да говори като Елвис
И при други актьори травмите заради роли остават за по-дълго
Остин Бътлър призна, че вероятно е увредил гласните си струни завинаги, след като влезе в ролята на Елвис Пресли в биографичния филм на Баз Лурман "Елвис".
31-годишният актьор развълнува феновете миналия месец, когато прие наградата "Златен глобус" за превъплъщението си в легендарния певец, докато говореше досущ като Краля на рока. Киноманите споделиха объркването си в Twitter, като някои критикуваха Остин за неестественото му звучене.
Звездата вече призна, че се опитва да се отърве от акцента на Тенеси и каза, че гласните му струни са били сериозно увредени "с цялото това пеене".
"Опитвам се лека-полека да се отърва от акцента, но вероятно съм повредил гласните си струни с цялото това пеене. Една песен отне 40 дубли", каза Остин.
Филмът е добре приет от критиците и има осем номинации за "Оскар". "Беше вихрушка и е невероятно, защото когато правите филм, никога не знаете как ще бъде приет. Имаше притеснения, че някои неща могат да се объркат, така че да бъда приет по начина, по който бях приет, означава всичко за мен", каза Остин по време на участие в "The Graham Norton Show".
Той играе в "Елвис" заедно с Том Ханкс, който е в ролята на мениджъра на Елвис, полковник Том Паркър, актьор, на когото Остин се възхищава от дълго време.
Остин каза: "Нямах представа какво ще е да срещнеш някого, на когото се възхищаваш от толкова дълго време. Надяваш се, че той ще се държи топло с теб, но никога не знаеш. Том е такъв майстор в занаята си, че бях уплашен, но първия път, когато го срещнах, ме прегърна толкова силно и се пошегува колко той е нервен".
Остин открехна още нещо много интересно от разговорът им: "Когато му казах, че съм ужасен, той отвърна: "И никой не знае как звучи полковник Паркър, но всеки знае как звучи Елвис".
Вокалният педагог на Остин, Ирен Бартлет, наскоро говори за това как акцентът на Елвис възможно да остане "завинаги" като говор на актьора.
"Това, което видяхте в тази реч на Златните глобуси, това е той. Истинско е, не е поставено", каза тя по време на участие в "Gold Coast" на ABC.
"Съжалявам, че хората казват, че това е просто е актьорско майсторство. Той всъщност е взел гласа на Пресли. Не знам колко дълго ще продължи това или дали ще остане завинаги", заяви Бартлет.
Освен Бътлър, има и други негови колеги са споделяли, че са имали усложнения, затруднения, след роли, заради които са се променяли. Често обаче са били възнаградени с "Оскар" за усилията.
Колин Фърт трябваше да надхвърли обичайните средства на занаята, за да измисли достоверно заекване за ролята си, донесла му "Оскар" за "Речта на краля", който спечели и наградата за най-добър филм.
"Имам чувството, че кариерата ми току-що е достигнала своя връх", каза Колин Фърт с перфектна дикция, когато прие Оскара за най-добър актьор на 83-те годишни награди на Академията.
Актьорите се гордеят с това, че добре артикулират репликите си. Те прекарват години в изучаване на диалекти и произношение и правят вокални упражнения, за да поддържат гласа си в добра форма. Така че бе особено плашещо предизвикателство за Колин Фърт, един от най-уважаваните британски театрали, да се научи как да стане практически неразбираем за ролята си на Джордж VI от Англия в "Речта на краля".
Помогнаха му две неща. Първо, сестра му Кейт е вокален педагог. Тя дава представа на Фърт за тежкото положение на хората, които имат проблеми с разбирането им, и измисля ексцентрично изглеждащите движения, с които австралийският логопед Лайънъл Лоуг (изигран от Джефри Ръш) насърчава "Бърти" да опита.
Второ, Фърт е имал проблем с гласните си струни като млад, което го затруднявало да бъде чут. Така че той е добре запознат с разочарованието от наличието на говорен дефект, което му дава необходимия опит, за да пресътвори заекването с такива епични размери.
"Трябваше да се науча да заеквам и да играя някой, който отчаяно се опитва да не го прави", каза Фърт пред "The Guardian". "Всичко, което искате да направите, е да стигнете до края на изречението. Но може да поръчате риба вместо говеждо в ресторант, защото не можете да произнесете "б"-то - ("fish" и "beef"). Психологическата вреда от това да не можеш да говориш правилно с хората - по начина, по който те очакват - се подценява", продължи Фърт. Това, което не е за подценяване, е представянето на Фърт във филма. Той придава героичност на персонажа си, измъчван от съмнение в себе си, вдъхновявайки публиката да се идентифицира с кралска особа, която изглежда е получила всичко, но все още трябва да се бори, за да успее в живота.
Не е необичайно актьора да премине обучение по говор за акцент, когато играе герой, чиято националност е различна от неговата.
Малките словесни знаци са важни за целия образ. За да гарантира, че нейният полски акцент е напълно точен в "Изборът на Софи", Мерил Стрийп се зае да научи полския език, преди да работи по филма. Когато научава, че Софи също ще говори и немски във филма, Стрийп взима уроци и по този език. Във филма я виждате да говори немски с безупречен полски акцент, което не е лесно за човек, на когото английският е роден. Усилията й не останаха незабелязани - тя спечели наградата за най-добра актриса на наградите на Академията през същата година.
Лейди Гага е трябвало да наеме психолог, който да я извади от образа на героинята ѝ в "Домът на Гучи".
Натали Портман получи "Оскар" за играта си в "Черния лебед". Портман, която е учила балет и модерни танци като дете, пое тази предизвикателна роля като Нина Сайърс, перфекционистка балерина. Актрисата тренираше по няколко часа на ден и ходеше на още по-екстремни уроци по балет и крос тренинг. По време на подготовката си тя загуби 20 килограма и трябваше да претърпи множество наранявания и получи сътресение. Портман казва, че ролята й в "Черния лебед" едва не я е убила.
Кой не познава супер злодея Жокера? През годините мнозина вече са вдъхнали живот на ролята на принца-клоун на престъпността и скандалния съперник на Батман. Хийт Леджър е човекът, който приема предизвикателството за ролята и се появява за първи път във филма "Черният рицар" през 2008 г. За да се трансформира в собствената си уникална версия на Жокера, Леджър се изолира за повече от месец в хотелска стая и поддържа като подготовка за ролята си. Актьорът дори се включва в решенията за грима и гардероба.
Леджър страда от безсъние години наред, но проблемите му със съня се влошават по време на снимките на филма. В едно от интервютата си, докато продукцията на филма все още е в ход, Леджър каза, че е спал само средно по два часа на ден, защото не може да спре да мисли. Това физическо и психическо изтощение, което Леджър изпитва, го доведе до преждевременната му смърт поради случайно предозиране на предписаните му лекарства за сън точно преди премиерната дата на филма.
"Пианистът" на Роман Полански донесе на Ейдриън Броуди наградата "Оскар" за най-добър актьор, номиниран в категорията заедно с Джак Никълсън, Никълъс Кейдж, Майкъл Кейн и Даниел Дей-Луис. Въпреки това, зад тази престижна награда, Броуди преживя емоционална жертва по време на снимките на филма.
За да се превъплъти в образа на полския пианист от еврейски произход Владислав Шпилман, актьорът се отървава от всичко, което има, и се разделя с дългогодишната си приятелка. Дори се подлага на гладна диета и известно време живее в пълна изолация. Всичко това го накара да изпадне в силна депресия и впоследствие да страда от проблеми с външния си вид. Затова той се нуждае от професионална помощ, за да се измъкне от образа, макар че се твърди, че депресията е по петите му и досега.
Изключителното представяне на Изабел Аджани в "Обладание" показва двойствеността на Анна като сладка учителка и маниакална бивша съпруга. Анна стана въплъщение на женската ярост и истерия. Въпреки че Аджани спечели две награди за най-добра актриса за тази роля, едната на филмовия фестивал в Кан, а другата на наградите "Сезар", тя също страда от посттравматичен стрес от това.
Твърди се, че актрисата е направила опит за самоубийство, след като е гледала филма и е претърпяла дълбоки травми както върху психическото, така и върху физическото си здраве. Аджани беше казала в интервю, че е трябвало да премине през години терапия, за да извади Анна от "системата си" и че никога няма да опита друга подобна роля, която я остави със силни психически увреждания.
След като е участвала в много екшън филми, актрисата Чарлийз Терон вече е запозната с опасните каскади. За филма "Aeon Flux" от 2005 г. Терон разказва, че е претърпяла нараняване на снимачната площадка, което е било на косъм да я остави парализирана до края на живота ѝ.
Тя избира да изпълни сама характерно задно салто, но не успява да се задържи на ръце и се приземява на врата си, заради което снимките на филма спират за два месеца. Терон лекуваше 8 години болката и все още трябва да се справя със сериозна травма, спазми и увреждане на нервите. Минава през различни процедури, за да се справи.
Както вероятно вече знаете, Тарантино настоява Търман да изпълни собствената си каскадьорска работа за сцена в "Убий Бил", в която тя трябваше да шофира. Каскадата не върви по план и Търман се озовава на косъм от животозастрашаваща автомобилна катастрофа. Въпреки че оцелява, Търман не беше невредима: претърпя контузии, мозъчно сътресение и сериозно увреждане на кракатата и коляното, което я безпокои и до днес - да не говорим, че вероятно би искала да е играла муза на някой по-малко френетичен режисьор.
За да изобрази по-точно сляпата джаз легенда Рей Чарлз, Джейми Фокс се съгласи да затвори очите си под протезните клепачи, докато снима. Идеята е на режисьора Тейлър Хакфорд, който убеждава актьора да се подложи на физическото предизвикателство. Всъщност формите на клепачите са моделирани по тези на Чарлз.
В месеците, предшестващи филма, Фокс беше откровен за това колко трудно е изживяването за него на снимачната площадка, тъй като снимачните дни можеха да продължат до 14 часа на дне. "Представете си, че очите ви са затворени за 14 часа на ден. Това е като присъда в затвор", каза Фокс пред "New York Times".
За да изиграе рок легендата Джим Морисън във филма "The Doors" на Оливър Стоун от 1991 г., Килмър започва с музиката, научавайки се да пее 50 от песните на групата.
Говори се, че той е прекарвал часове в студиото, фокусирайки във вокалните изпълнения на Морисън и гледайки безкрайни кадри от интервюта на Морисън, за да добие представа за неговата личност и маниери. На снимачната площадка актьорите и екипът го наричат Джим и мнозина твърдяха до края на снимките, че не могат да направят разликата между гласа на Морисън, когато пее и този на Килмър. Но когато снимките приключиха, Килмър каза, че трябва да отиде на терапия, за да "извади" Джим от тялото си. Рок продуцентът Пол Ротчайлд, който познава Морисън, твърди, че Килмър "познава Джим Морисън по-добре, отколкото Джим някога е познавал себе си."