Деветдесет и четвъртата церемония по връчването на най-авторитетните отличия в света на киното, известни като Оскарите, вече официално е в миналото, въпросът обаче е дали тя успя да намери своето място в историята на призовете, както организаторите ѝ предварително обещаха... И отговорът е "Да", макар и не по причините, на които се надяваха. Въпреки това тазгодишното събитие успя да провокира всеобщия интерес, превръщайки се в една от най-коментираните теми на деня, заради скандала, разразил се на сцената в залата, когато Уил Смит зашлеви зверски шамар на колегата си Крис Рок пред очите на всички. Със сигурност този случай вдигна тенденциозно спадащия през последните години рейтинг на наградите, но в момента няма да говорим за това.

Няма и да обсъждаме дали изборът на Академията за победителите в различните категории бе правилен или не, а вместо това ще съсредоточим вниманието си към своеобразното ревю на знаменитостите по червения килим, превърнал се във възможно най-голямата емблема на славата. Дори на фона на трагедиите, които в последно време изобилстват, дефилето пред "Dolby Theatre" спази традицията си, превръщайки се в самостоятелен бляскав спектакъл.

Вижте снимки от червения килим >>

За втори път обаче няма да бъдем сами в оценката на тоалетите, облечени от най-популярните дами на планетата, тъй като в разходката ни сред звездите от големия екран ни придружава една от най-авторитетните и успели български дизайнерки Невена Николова, на чиито удивителни облекла са се доверявали редица знаменитости, при това от световен мащаб. Специално за Life.dir.bg тя се съгласи отново да коментира дрехите, за които днес всички говорят. А сега се пригответе да видите събитието през нейния поглед.

И така, започваме!

Твърдеше се, че след тенденциозно понижаващия се през последните години рейтинг на Оскарите, сега церемония ще възвърне своя захабен напоследък блясък, насочвайки вниманието на зрителите обратно към себе си. Според теб случи ли се това?

Определено да, при това повече, отколкото очаквахме и бихме могли да се надяваме. За съжаление, световната ситуация, на чийто фон се разгърна този кино празник, със сигурност е крайно неподходяща за него, но все пак проявата може да се приеме като контрапункт на жестоката война, водеща се и до днес. Истината е, че в настоящите времена няма много поводи за празнуване, но Холивуд очевидно продължава стриктно да се придържа към думите на Фьодор Достоевски, казал някога, че красотата ще спаси света, превърнали се в негово златно правило. Аз обаче бих добавила, че за да се случи това, тя трябва да бъде градивна. Подобно на тази, показана снощи, която е дело на редица артисти, положили множество усилия, за да дадат своя принос по веригата за изграждането на цялостните визуални образи на известните личности, пристъпили под светлините на прожекторите. Иначе блясъкът на церемонията направи дори по-силно впечатление от обичайното, най-вече заради мрачната реалност, в която живеем в момента.

Снимка: iStock by Getty Images

Нека тогава отправим поглед към самото начало на най-значимата вечер в света на киното, започнала със своеобразното традиционно ревю на звездите по емблематичния червен килим. Слушайки те, разбирам, че великолепието и изяществото бяха част от него.

Категорично. Онова, което ми направи силно впечатление, бе употребата на няколко основни ярки цвята, говореща за това колко силно търсен ефект е била запомнящата се поява. Разбира се, видяхме рокли, появили се по-рано в ревютата на водещите модни къщи, като тази на Адриана ДеБоуз, създадена от "Valentino", която заради специфичния си корсет, открояващ се в последната колекция на бранда, просто няма как да бъде сбъркана, но имаше и такива дами, носещи тоалети, чиито марки нямаше как да бъдат разпознати, освен ако изрично не бяха посочени. Това ме радва, тъй като означава, че са се спрели на дрехите заради тяхната красота, а не защото са сключили добри сделки с дизайнерите им. Хареса ми фактът, че в крайна сметка повечето знаменитости бяха адекватно облечени, появявайки се в подходящо подбрани за излъчването им визии.

Зоуи Кравиц в "Saint Laurent"

Снимка: Getty Images

Ако можеше да връчиш отличие за най-добър облекло, на коя дамата би се спряла?

Вероятно на една от най-малко коментираните звезди (смее се). Става въпрос за Зоуи Кравиц, която в моите очи бе абсолютно фантастична в своята нежна бледорозова рокля на "Saint Laurent". С точно този тоалет, чиято кройка пази спомена за Стария Холивуд, наред с деликатната ѝ фигура и избора на прическа, тя наподобяваше много иконичната Одри Хепбърн, която завинаги ще остане еталон за класа на червения килим. Поради тези причини, независимо от десетките татуировки върху кожата на Зоуи, тя попада сред личните ми фаворити тази година.

Зоуи Кравиц в "Saint Laurent"

Снимка: Getty Images

Освен това дъщерята на музикалната легенда Лени Кравиц стоеше много убедително в обграждащата я цветова обстановка, в която преобладаваха червеното, бялото и златистото. Средата винаги е от значение на тези събития и ако човек иска да се открои, то трябва да се съобрази с нея. Другото съществено нещо е, че цветът на дрехите се променя веднъж от различното осветление, а после и от обектива на снимащите ги устройства, като дори от значение е дали се запечатват на снимков или видео файл. С други думи, това наистина са сложни обстоятелства, в които да накараш един тоалет да блести с пълна сила, но и в това отношение Зоуи и нейните стилисти се бяха справили наистина безупречно.

Кои са останалите тоалети, направили ти добро впечатление?

Маги Джиленхол, пристигнала в прекрасна рокля "Schiaparelli", която далеч не е за всеки вкус, също ми привлече вниманието. Специално на нея обаче ѝ стоеше адекватно и чудесно. "Schiaparelli" са много интересна модна марка, която винаги оперира на ръба на красотата и е точно толкова провокативна, колкото е била нейната създателка.

Маги Джиленхол в "Schiaparelli"

Снимка: Getty Images

Друг голям фаворит ми е Зендая, спряла се на изключителен Haute Couture тоалет на "Valentino", стоящ ѝ доста по-добре от миналогодишния ѝ избор. И този път тя остана вярна повече на себе си, отколкото на дрескода на наградите. Нейната копринена, сатенена риза с гол корем, превърнал се в запазена марка на тоалетите ѝ, можеше да бъде заявка за всичко друго, но не и за червения килим, ако не беше пищната ѝ пола. Цялостната комбинация на дрехите, аксесоарите, грима и прическата обаче са пример за безупречна визия, съобразена с изцяло с човека.

Зендая във "Valentino"

Снимка: Getty Images

Лупита Нионго също бе в много красива рокля с етикет "Prada". Тя почти не може да си позволи грешки във външния си вид, тъй като навремето остана в историята на отличията със своя бледосин тоалет, създаден от същата марка. Така или иначе не мисля, че актрисата би сгрешила, понеже според мен самата тя има страхотен усет и вкус към гардероба си, избирайки подходящи облекла, като снощното не направи изключение.

Лупита Нионго в "Prada"

Снимка: Getty Images

Никол Кидман също бе невероятна тази вечер в "Armani Privé" - възхитителни линия, форма, детайл и цвят на облеклото с чудесен шлейф, който бе частично избродиран със златно. Това е една от наистина забележителните рокли на марката. С нейния съпруг бяха наистина очарователна двойка, а любопитна подробност за представянето им бе, че разликата във височината им бе умело туширана.

Никол Кидман в "Armani Privé"

Снимка: Getty Images

От минималистично облечените звезди Ума Търман в "Bottega Veneta" бе феноменална - абсолютно подходящ за нея тоалет, който въпреки отсъствието на блясък от пришити пайети, камъни и кристали, бе напълно уместен за събитието. До нея нареждам Оливия Колмън, предизвикала всеобщия възторг с разкошна рокля на "Dior Couture". Въпреки че е зряла жена, която не е плашещо слаба, като много от по-младите си колежки, видът ѝ бе съвършен, макар солейът, от който е изработена дрехата, невинаги да е най-подходящият избор, понеже създава оптическата илюзия за по-голям обем.

Оливия Колман в "Dior Couture"

Снимка: Getty Images

Снощи Джесика Частейн спечели своята първа награда на Американската филмова академия, отговаряше ли обаче визията ѝ на този така значим момент както в нейния живот, така и в кариерата ѝ?

Тоалетът бе много добре подбран цветово и композиционно за нея, особено в чудесно разгърнатата му горна част, където се бронзовият цвят приливаше прекрасно в лавандула. Акцентът падаше върху бюста ѝ, който бе много добре подчертан, точно до границата на провокативността, която все пак не я премина. Ако разглеждаме роклята до ханша, тя е прекрасна като линия, форма, детайл и цветове. Не съм сигурна обаче за нейния завършек, който бих променила. Не бих искала да критикувам, но аз лично смятам, че надолу дрехата трябваше да бъде замислена по друг начин. Според мен, ако бронзът се бе появил и в края на полата, щеше да бъде много хармонична визия. Предполагам, че това не е най-доброто облекло, в което сме виждали иначе тази очарователна и пленителна жена.

Джесилка Частейн в "Gucci"

Снимка: Getty Images

Интересно ми е, имаше ли такава дреха, която ти с удоволствие би облякла или прибавила към личния си гардероб?

Връщам се към Зоуи Кравиц, бих сложила нейната рокля без да се замисля. Макар да е един от най-минималистичните тоалети, той е сложен за изпълнение, именно заради това. Кирстен Дънст се появи в интересна червена рокля с много дребни елементи, но аз лично не бих облякла тази дреха, защото бих предпочела да работя повече с общата форма, подчертавайки силуета, залагайки на точния цвят и силния детайл. За червения килим предпочитам дрехите, които не само могат да разкажат много, погледнати отблизо, а и тези, правещи силно впечатление от дистанция.

Кирстен Дънст в "Christian Lacroix"

Снимка: Getty Images

Знаменитостите и екипите им от специалисти са просто хора и като такива често допускат грешки от всякакво естество, в това число дори и в преценката си облеклото. В тази връзка, чия визия определяш за несполучлива?

Факт е, че дори популярните имена могат да сбъркат в намерението си да бъдат зрелищни, но в момента не мога да се сетя за някои чак толкова големи пропуски.

Добре, тогава ми кажи какво мислиш за Кристен Стюарт, която бе сред номинираните за главна женска роля, появила се в черен костюм с къси панталони и разкопчана почти до талията бяла риза?

Това наистина не може да се подмине. Тук трябва да споменем нейната различна сексуална ориентация, която съвсем не осъждам, а смятам, че е повлияла на облеклото ѝ. Мисля, че се е облякла адекватно спрямо личността си и убежденията си. Всички, които са гледали церемонията, навярно са се изненадали от визията ѝ, но аз съм на мнение, че тя действително отговаря на нейното собствено екстравагантно поведение, така че по-скоро я приемам като заявление и позиция.

Снимка: Getty Images

Вярно е, че този тоалет, или по-голямата част от него поне, може да бъде носена и от мъж, за разлика от този на Тимъти Шаламе, появил се в костюм, чиято предна част на сакото бе с дантела, каквато обичайно не се среща в облеклото на силния пол. Въпреки това той бе категоричен и безупречен, спазвайки своя изграден вече стил, който не може да бъде сбъркан. Подобно на нея, той също не бе напълно облечен спрямо пола си, но за сметка на това нямаше нищо прекалено смущаващо, докато нейните дрехи не подчертаваха онова, което бе нужно.

Тимъти Шаламе в "Louis Vuitton"

Снимка: Getty Images

Освен Тимъти, имаше ли други мъже, които приковаха вниманието ти със своето облекло?

Да, Коди Смит-Макфий, на когото бледосиният му костюм "Bottega Veneta", в рамките на чистя минимализъм, подчертан със силен детайл, стоеше идеално. Където и да се появи, стилът му винаги е запомнящ се, а освен, разбира се, му отива. Копчетата, поставени малко под равнището на гърдите му, според мен са търсен ефект, за да подчертаят и неговата собствена височина. Убедена съм, че широката публика вероятно ще осъди вида му, понеже той не е пример за класическа красота, но аз смятам, че е подходящ за него, а това е най-важното, защото преди всичко всеки трябва да бъде себе си.

Коди Смит-Макфий в "Bottega Veneta"

Снимка: Getty Images

Немалка част от известните дами заложиха на черния цвят. Според теб криеше ли се някакво послание зад този избор, или просто се придържаха към вечната класика?

По-скоро вторият вариант, макар че предвид времената, в които живеем, цветът съвсем не е неподходящ. Мисля, че черното е едновременно подценяван и надценяван цвят. Понякога то работи срещу носещия го човек, защото ако дрехата е прекалено семпла, без интересна форма и детайл, то е неподходящ избор за подобни събития. Ако обаче се подходи както в случая на София Карсън - една от актрисите, интервюиращи звездите на червения килим, резултатът е удивителен.

София Карсън

Снимка: Getty Images

Нейната рокля бе истинска радост за окото, композирана по забележителен начин, като големият ѝ обем бе плюс, а не минус. Ванеса Хъджинс също бе с прекрасен тоалет на "Michael Kors" в същия цвят с много умела за нея кройка.

Ванеса Хъджинс в "Michael Kors"

Снимка: Getty Images

Тоалетът "Chanel" на Пенелопе Крус беше интересен, но изисква жената, която я носи, да бъде значително по-висока заради ниската талия, скъсяваща оптически фигурата. Иначе панделката над бюста бе добро решение. Като цяло обаче не съм сигурна, че това бе най-добрата ѝ визия, но тя сама по себе си е толкова неотразима, че почти няма значение с какво ще се появи.

Пенелопе Крус в "Chanel"

Снимка: Getty Images

По неписано правило се счита, че дефилето пред "Dolby Theatre" определя последните тенденции в модата. Като теглим чертата, тази година открои ли се такава?

По-скоро, на Оскарите властваше мода без тенденции. Откроиха се обаче ударните цветове, при това често повтарящи се в дрехите на звездите. Мое твърдо убеждение е, че модата не бива да бъде подвластна на тенденции, защото това стимулира едно безумно производство на планирани дрехи, които надали иначе биха привлекли погледа на клиента. За мен специално е голяма радост, че макар всеки, отишъл на церемонията, да бе облечен модерно облечен, все пак носеше с дреха, съответстваща и отразяваща неговата собствена индивидуалност.