Ако сте от хората, които обичат грима и също така черпите вдъхновение от страшно нашумелите напоследък инфлуенсъри в YouTube, то най-вероятно сте чували за Джефри Стар. Още от 13-годишен Джефри открива любовта си към гримовете, краде сенките за очи на майка си и се опитва да копира звездите от модните реклами в "Cosmopolitan". Днес той е горд основател и собственик на мултимилионната компания "Jeffree Star Cosmetics". Но как Джефри стига до върха на козметичната индустрия? Пътят към успеха му е дълъг и много далеч от гладък.

Вижте снимки на Джефри >>

Славата на Стар започва в социалната онлайн платформа MySpace, която той ползва, за да промотира музиката си. Джефри обаче става много по-популярен с острия си характер, скандално поведение и външен вид, като през 2006 година влиза в топ 10 на най-следваните потребители. Фотосесиите му често събират по над 50 000 коментара и той се нарежда високо в класацията на независимите артисти.

Първият и единствен самостоятелен музикален албум на Джефри излиза през 2009-а. Aлбумът е с участието на Ники Минаж, която можете да чуете в песента "Lollipop Luxury". Джефри се впуска в многобройни световни турнета за промотирането на албума си и феновете го обожават. Неговият мърчандайз е винаги разпродаден първи и хората не могат да спрат да говорят за него. През 2010-а Ейкън вижда потенциал в скандалния артист, който не се страхува да премине всяка една граница. "Той е следващата Лейди Гага", казва Ейкън, и Джефри се присъединява към звукозаписната му компания "Konvict Kartel". Моментът за съжаление не е благоприятен за музикалната им кариера. Срещу Ейкън са повдигнати криминални обвинения и ежедневно е по новините с все по-лоша и по-лоша слава. Най-голямата мечта на Джефри е разбита. Потънал в дългове и на границата на банкрут, той се оттегля внезапно от музикалната сцена през 2013 година.

Година по-късно Джефри поемa риск и преследва другата си голяма мечта - козметичната индустрия. С последните си спестявания основава "Jeffree Star Cosmetics", компанията, за която днес той казва, че му носи близо 150 милиона долара годишно. Джефри създава YouTube канала си първоначално за да промотира продуктите си, а това се оказва още едно начинание със зашеметяващ успех за него. Магнетичният Джефри печели любовта на близо 13 милиона абоната в YouTube и 11 милиона в Instagram към този момент с безмилостно честните си отзиви към най-новите и обсъждани продукти и тенденции в света на грима. Докато някои инфлуенсъри се притесняват да дадат реалното си мнение, за да не бъдат премахнати от ПР листата на компаниите, при Джефри можете да сте сигурни, че ще чуете истината и само истината.

Снимка: Instagram

"Нямам проблем с това да съм брутално честен. Не знам за други инфлуенсъри в YouTube, но знам, че аз съм един от малкото хора, на които не им е било платено да кажат, че нещо им харесва. Просто ще бъда честен на 100%. Не ми пука дали си известна личност, или къде се продават продуктите ти" , казва Джефри във видео от миналата година, в което прави унищожителни критики на комплект четки за грим на Кайли Дженър. Комплектът е на стойност 360 долара и дори феновете ѝ са изумени от огромната разлика между цената и качеството.

"На допир имам чувството, че съм взел това от магазин "Всичко по левче", казва Джефри -"В този случай, плащате за името "Кайли Дженър", а не за качествен продукт. Няма начин да препоръчам нещо такова на моята публика."

Друг пример е скандалът с "Tarte Cosmetics" и колекцията им фон дьо тен "Shape Tape", която включваше само два нюанса за цветнокожи.

"Ако не можете да направите продукт, който да се ползва от всички хора по света, защо изобщо го пускате на пазара? Цветнокожите жени второстепенни ли са за вас? Да не би да са по-малко важни от другите, че да трябва да чакат по-дълго да пуснете продукт в цветове, подходящи за тях?", обръща се Джефри към конкурентите си. Днес той работи над колекция от "Jeffree Star Cosmetics", която ще включва фон дьо тен в 55 нюанса. Това е нов пробив в индустрията, задминаващ дори "Fenty Beauty" на Риана, която към момента държи рекорда с 50 нюанса.

Джефи определя себе си като "бизнесмен по природа" и това е най-точното определение за него, имайки предвид, че той всъщност притежава грубо около 10 бизнеса. Някои от тях са собствена компания за превоз на стока, както и склад, в който 100 служители се грижат за опаковането и изпращането на продуктите му за доставка. Двамата с дългогодишният му приятел Нейтън имат инвестиции в компания за продажба на марихуана с лечебни цели, както и инвестиции в имоти.

Стар обгръща напълно своя "извънземен" имидж с безупречен грим и гардероб на стойност над 7 милиона долара, защитен с пръстов отпечатък. Известен със скъпия си изтънчен вкус, прословутият козметичен магнат е запален колекционер на редки дизайнерски чанти. Още едно нещо, което бизнесменът разглежда като инвестиция:

"Колекционерски са и стойността им се повишава защото са толкова редки модели", обяснява Джефри - "Като колекционирането на изкуство е. Стойността им може да се утрои с времето." Една от чантите му е модел на Birkin, който единствено той, Риана и Бионсе притежават.

С историята си Джефри Стар ни показва, че си струва да бъдем себе си, дори и да е малко страшно понякога. Колкото и клиширано да звучи, той е още един пример за това какво може да постигне човек, ако не се отказва от мечтите си. Джефри загатва за още много вълнуващи проекти, които му предстоят в близкото бъдеще. Звездата разраства компанията си с нови продукти, които никога досега не са били произвеждани от него. Основа за грим, фон дьо тен, коректори, фиксираща пудра и фиксиращ спрей са част от нещата, които можем да очакваме от "Jeffree Star Cosmetics" през 2019-а.

ИЗБРАНО