Холандското образование - училище без стрес
През 2013 година Уницеф обяви холандските деца за най-щастливи в света. В тази класация Великобритания е на 16-то място, а САЩ на 26-то.
Обратно в новинатаКоментари - Холандското образование - училище без стрес | Лайф.dir.bg
Коментари
Щото наще като всичките като завършат виШуто и после не продават чорапи в някой мол....Браво на холандците!
Фактът, че има само един коментар е показателен! На светлинни години сме от модерното и полезно за децата образование!
В момента да, но преди не беше такаааа..... Сега и отличниците нямат знанията на предишните четворкаджии
И защо темата е в рубриката " Лайф"!? Не са ли децата най- важното в живота ни, а Дировци!?
Началото при нас е същото, само че при нас се нарича "Детска градина". След началния курс обаче нещо се прецаква. Там трябва да се мисли! Браво на Холандците!
Най- добрата образователна система. Имам късмета детето ми да учи в нея. Много би ми се искало и в България децата да се докоснат поне малко, но за съжаление с този комунистически модел едва ли скоро.
Малко се поуспокой с патоса си. По комунистическо време имахме доста хубава училищна система. И ни окрадоха да им опрадим системата, справка пълно с българи в западна ЕВропа, образовани по комунистическо време. А сега при тия претенции на холандиците са умряла работа. От много претенции нямат кого да обучават. Молят се от някъде да им дойдат първобитни афганистанци, либийци и тем подобни. Да ги спасят от много учена гибел.
Имахме много часове за преговор, поправка на контролни и домашни. Някак си учехме по-малко като материал, обаче с много задачи и практически упражнения. Сегашната система ги залива с някакви факти и правила, без да се схване взаимовръзката помежду им. Това убива естественото детско любопитство, желанието да научиш, да експериментираш. Мъка!
Не познавам холандската система на образование, но от написаното в статията оставам с впечатление, че тази система създава примитивни личности със минимални потребности за обществено развитие, които разчитат единствено на оценката на другите. Най-неуместното в цялата система е, че се оценяват способностите на един неразвит 15 годишен човек и по тях се определя целия му бъдещ живот.
Общо взето добре си налучкал целта на холандското образование, то е подобно и в повечето страни на западна ЕВропа. Целта е от рано да се направи сегрегация кой какво ще завърши и съответно колко ще получава. Защото след това в ЕВропа плащат според образованието и трудовия стяж, личините качества не са важни. Създават от малки деца послушни единици, безмозъчно да се прекланят пред господарите си. В резултат на това хората в Европа сляпо се подчиняват на САЩ, където образованието е доста по-различно. И сме свидетели на днешната картинка да са в поожение на молители за необразовани африканци, но млади и жизнеспособни.
Именно ... не я познаваш. Те понеже такива са прости, за това и шофьорите могат поне на два други европейски езика могат да те упътят. Освен това можеш да не се съобразиш със съвета на училите и да си запишеш детето във гимназия (това което ти дава възможност да продължиш магистър и на горе). Въпроса дали отрочето ти наистина има капацитета за там. Пък от най-ниското можеш да си държиш приравнителни и да си вземеш бакалавър. Ако си кадърен ще се издигнеш и без магистър. Най-"ниските" училища ти дават наистина професия. Един автомонтьор взима 45 евро на час...то професии от средната линия училища взимат по-малко, ако не продължат да учат до бакалавър...така че е относително...
Да на пръв поглед е чудесна система. Моите писария са тук в посока че тая система е ненужно претенциозна и не отговаряща на времето си вече. Като е толкова хубава защо първо окрадоха аобучените през комунизма българи и източноевропейци, а сега се молят да им дойдат вече съвсем необразавони полудиви инидивиди? Нещо тая система яко куца.
дрън-дрън...все едно от собствен опит говориш, но толкова си нямаш идея, че си жалък. Холандия има държавен приоритет по отношение "икономиката на знанието". Холандци има добре образовани и то много ХОЛАНДЦИ. Въобще не им трябват споменатите от теб, за които уж се молели. За разликата от българските университети хората в Нидерландия учат по-съвременни учебници и книги. Т.е. освен добра теоретична подготовка, имат и доста добра практическа насоченост. Опит от IT сектора поне. Това, което е описано в статията е начално и средно образование. То е замислено добре, но човешкият фактор и тук не е без значение. Има и добри, и не толкова добри учители. Но от лични наблюдения, на този етап, холандската образователна система е далеч напред пред българската. И вместо да плюете по нея се борете за подобряване на българската. И да...не всички са за висше образование. НО в България куцо и сакато вече също си има дипломка и тази хартийка се обезцени. Способни хора има, но те го дължат на себе си на не на българската образователна система. Защото са си налягали парцалите и в някои случаи са имали средства родителите им да плащат частни уроци.
Много неща в тази статия са просто измислени. Не е вярно, че от 4 до 6 децата учат заедно. Също не е вярно, че нямат тестове до 12. Тестовете започват още н 5 години. Всяко обичано дете е щастливо!
Като източно европеец, ще ти кажа, че не са ме откраднали, а аз сам си дойдох. Защото в България стигнах тавана в моята област и нямаше развитие. Мен мениджърски постове не ме вълнуват, искам да си задълбая в специалността. В Холандия имам тази възможност, за разлика от БГ. Тук 4-5 фирми съм сменил за 17-на години и мога да кажа, че холандците са изключително добри специалисти, много добре теоретично и практически подготвени. Малко им куца общата култура, но започват да наваксват към 40-та си година и там. Но аз нямам много широк диапазон на запознанства по отношение на образованието. Към 90% са в IT сектора, бакалавър и на горе. Но все още не мога да се начудя, че и някакви, които ми се струват прости, говорят английски, пък някои и немски, и френски...
където можеш да печелиш добре като монтьор, не ми се влиза в темата за политиката за създаване на доволни, не мислещи и не интересуващи са от нищо хорица, но за нашево брата е по-добре, да може да има знания и да може да справя с предизвикателствата, а не просто да зубри...
Това са глупости. Българската система е много по-добра. Доказателство: Имаше един загубеняк, който като не можа да стане 3 пъти докторант по право в СУ, направи скандал и твърдеше, че е приет в Кембридж (едва ли?!) Небеденият пофесор от СУ много добре му отговори тогава: "Великобритания за това е велика страна, защото може да приеме за докторант дори мияч на чинии. В България е доста по-тесничко: има място само за най-добрите!"
Българската система изостава в класациите по една-единствена прична - циганите не учат или учат малко. Родителите на българчетата традиционно се вълнуват от качеството на училището още от първи клас. Два чужди езика имаме още в началния курс. Повечето ходят и в езиково училище. След седми клас имаме езикови гимназии, че и кварталните школа вече имат специализирани паралелки. За математическите да не говорим - медалите от световни олимпиади говорят сами. Затова и след училище повечето продължават в чужбина. Спомням си как обяснявах на германци за нашето училище, те си мислеха, че ние едвам четем и не знаем бъкел езици. При все това проблем е, че има слаба приложна насоченост, много хуманитарии и икономисти, малко инженери и доктори. Наскоро видях рекламен плакат "Кандидатствай медицина", а едно време не ставаше току-така! Образованието се смята за добро, когато икономиката е добра.
Чудна система за образование на емигрантите! Учат ги да четат и пишат заедно с теоето дете, без стрес и усилие. Те там си остават, но и твоето не постига кой знае какво именно в крехката възраст, когато мозъкът е най-възприемчив. И не ми казвайте, че холандците не търсят възможно най-чистото откъм емигранти училище. Впрочем откъде ще знаете, нали и вие сте емигранти...
На мен не ми харесва в българското образование,че винаги те дебнат и оценяват какво не знаеш,а не какво знаеш!Естествено,че не може винаги всичко да знаеш.Няма отношение лично към ученика,няма правила,ред и дисциплина,а традиции никакви.Учебния материал се сменя постоянно,въобще....Покрай моите деца видях какво нещо млади хора отиват да учат и работят в чужбина-направо е стряскащо !!!
най важен е боеко,след него шишо пеевски и цацата,другите са просто " кучета и лош човешки материал"
Чудесна образователна система, защото най-малкото, децата нямат стрес, не ходят насила на училище, а с желание.Когато човек харесва нещо е ясно, че ще го усвои и в по-голяма степен от обичайното.Били средняци... Хайде тогава да им видим финансовото ниво, чисто практически и да съпоставим с нашето.Каква е ползата от стотици хиляди дипломи за висше и с тази диплома после да станеш продавач, шофьор или охрана?Защо са тези напъни за фалшив имидж и загуба на време, средства, ако е възможно с една стандартна професия и 4-5 по-малко загубени години за висше, което излишно те е натоварило финансово да си работиш и вадиш достатъчно, за да живееш спокойно и съвсем прилично?Един добър монтьор по-малко ли получава от среден административен персонал или учител?Ако примерно бояджията е кадърен, какъв му е проблема да създаде собствена фирма и бригада, а и да печели доста повече от някой с престижна диплома, клепещ на бюро в държавна администрация?Не е нито възможно, нито нужно всички да ставаме академици и професори, по-важното е да имаме професия, която с удоволствие упражняваме и ни дава приличен стандарт на живот, а явно холандците точно това са постигнали.
Тяхната система възпитава само наркомани и педеруги за това не мерси, не я искаме тяхната образователна система.
че нашата система е добра, защото има много образовани и успели българи. Техните добри резултати се дължат на извънкласните усилия на децата със специалисти извън училищната им програма за сметка на амбициозните и загрижени родители. Вчера, днес и утре. Добра е била системата ни през Възраждането - без материална база, но с истински учители, без надзора на министерство и инспекторати. Особено по соц-а започна спадът в образованието, а сега е направо разрушително. Преди години давах частни уроци на една зрелостничка по математика, учеха граница на функция, а тя не знаеше правилата за умножение и деление на числата. Никак не е зле да се обучават хората според възможностите им, а не да се дават едни и същи дипломи на хора с огромна разлика между нивата им. Защото и тази зрелостничка и спечелилият златен медал на международна олимпиада по математика на 18 години са получили диплома за средно образование, а разликата между тях е огромна.
Ох , нека нашите педагожки с висше от МОН да отидат и да отворят очите на холандците и да им обяснят на какво ниво са и на какво ниво са децата им . Ще бъде показателно поучаване . И на края на поучаването да кажат ние къде сме в класацията !! И нещо задължително да се знае . ХОЛАНДИЯ НЕ Е ДЪРЖАВА В КОЯТО САМО ВИСШИСТИТЕ ИМАТ ПРАВО ДА ЗАБОГАТЯВАТ , ДА СЪЗДАВАТ ФАБРИКИ И ПРОИЗВОДСТВА И ДА НАЕМАТ ХОРА С ПО-ВИСОКО ОБРАЗОВАНИЕ ДА ИМ СТАВАТ РАБОТНИЦИ !!!!
И ОЩЕ НЕЩО ! НЕМА ТАКЪФФ ЛУД КОЙТО ДА ДОЙДЕ ОТ ТАМ И ДА СЕ УЧИ ТУК ! ВИЖ ОБРАТНОТО Е ЗА НЕ ЛУДИТЕ !!
Преди беше Финландия, сега Холандия, утре ще е някоя друга... Важното е овцете тука да блеят в захлас!
От статията оставам с впечатление, че не родителите а държавата възпитава холандските деца. За каква свобода говорят тогава?