Холандското образование - училище без стрес

През 2013 година Уницеф обяви холандските деца за най-щастливи в света. В тази класация Великобритания е на 16-то място, а САЩ на 26-то.

Обратно в новината

Коментари - Холандското образование - училище без стрес | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Щото наще като всичките като завършат виШуто и после не продават чорапи в някой мол....Браво на холандците!

Фактът, че има само един коментар е показателен! На светлинни години сме от модерното и полезно за децата образование!

В момента да, но преди не беше такаааа..... Сега и отличниците нямат знанията на предишните четворкаджии

И защо темата е в рубриката " Лайф"!? Не са ли децата най- важното в живота ни, а Дировци!?

Абсолютно вярно!

Началото при нас е същото, само че при нас се нарича "Детска градина". След началния курс обаче нещо се прецаква. Там трябва да се мисли! Браво на Холандците!

При нас от градината се ходи на уроци и до 18 г. родителите работят за уроци

Най- добрата образователна система. Имам късмета детето ми да учи в нея. Много би ми се искало и в България децата да се докоснат поне малко, но за съжаление с този комунистически модел едва ли скоро.

Малко се поуспокой с патоса си. По комунистическо време имахме доста хубава училищна система. И ни окрадоха да им опрадим системата, справка пълно с българи в западна ЕВропа, образовани по комунистическо време. А сега при тия претенции на холандиците са умряла работа. От много претенции нямат кого да обучават. Молят се от някъде да им дойдат първобитни афганистанци, либийци и тем подобни. Да ги спасят от много учена гибел.

Имахме много часове за преговор, поправка на контролни и домашни. Някак си учехме по-малко като материал, обаче с много задачи и практически упражнения. Сегашната система ги залива с някакви факти и правила, без да се схване взаимовръзката помежду им. Това убива естественото детско любопитство, желанието да научиш, да експериментираш. Мъка!

Не познавам холандската система на образование, но от написаното в статията оставам с впечатление, че тази система създава примитивни личности със минимални потребности за обществено развитие, които разчитат единствено на оценката на другите. Най-неуместното в цялата система е, че се оценяват способностите на един неразвит 15 годишен човек и по тях се определя целия му бъдещ живот.

Общо взето добре си налучкал целта на холандското образование, то е подобно и в повечето страни на западна ЕВропа. Целта е от рано да се направи сегрегация кой какво ще завърши и съответно колко ще получава. Защото след това в ЕВропа плащат според образованието и трудовия стяж, личините качества не са важни. Създават от малки деца послушни единици, безмозъчно да се прекланят пред господарите си. В резултат на това хората в Европа сляпо се подчиняват на САЩ, където образованието е доста по-различно. И сме свидетели на днешната картинка да са в поожение на молители за необразовани африканци, но млади и жизнеспособни.

Именно ... не я познаваш. Те понеже такива са прости, за това и шофьорите могат поне на два други европейски езика могат да те упътят. Освен това можеш да не се съобразиш със съвета на училите и да си запишеш детето във гимназия (това което ти дава възможност да продължиш магистър и на горе). Въпроса дали отрочето ти наистина има капацитета за там. Пък от най-ниското можеш да си държиш приравнителни и да си вземеш бакалавър. Ако си кадърен ще се издигнеш и без магистър. Най-"ниските" училища ти дават наистина професия. Един автомонтьор взима 45 евро на час...то професии от средната линия училища взимат по-малко, ако не продължат да учат до бакалавър...така че е относително...

Да на пръв поглед е чудесна система. Моите писария са тук в посока че тая система е ненужно претенциозна и не отговаряща на времето си вече. Като е толкова хубава защо първо окрадоха аобучените през комунизма българи и източноевропейци, а сега се молят да им дойдат вече съвсем необразавони полудиви инидивиди? Нещо тая система яко куца.

дрън-дрън...все едно от собствен опит говориш, но толкова си нямаш идея, че си жалък. Холандия има държавен приоритет по отношение "икономиката на знанието". Холандци има добре образовани и то много ХОЛАНДЦИ. Въобще не им трябват споменатите от теб, за които уж се молели. За разликата от българските университети хората в Нидерландия учат по-съвременни учебници и книги. Т.е. освен добра теоретична подготовка, имат и доста добра практическа насоченост. Опит от IT сектора поне. Това, което е описано в статията е начално и средно образование. То е замислено добре, но човешкият фактор и тук не е без значение. Има и добри, и не толкова добри учители. Но от лични наблюдения, на този етап, холандската образователна система е далеч напред пред българската. И вместо да плюете по нея се борете за подобряване на българската. И да...не всички са за висше образование. НО в България куцо и сакато вече също си има дипломка и тази хартийка се обезцени. Способни хора има, но те го дължат на себе си на не на българската образователна система. Защото са си налягали парцалите и в някои случаи са имали средства родителите им да плащат частни уроци.

Много неща в тази статия са просто измислени. Не е вярно, че от 4 до 6 децата учат заедно. Също не е вярно, че нямат тестове до 12. Тестовете започват още н 5 години. Всяко обичано дете е щастливо!

Като източно европеец, ще ти кажа, че не са ме откраднали, а аз сам си дойдох. Защото в България стигнах тавана в моята област и нямаше развитие. Мен мениджърски постове не ме вълнуват, искам да си задълбая в специалността. В Холандия имам тази възможност, за разлика от БГ. Тук 4-5 фирми съм сменил за 17-на години и мога да кажа, че холандците са изключително добри специалисти, много добре теоретично и практически подготвени. Малко им куца общата култура, но започват да наваксват към 40-та си година и там. Но аз нямам много широк диапазон на запознанства по отношение на образованието. Към 90% са в IT сектора, бакалавър и на горе. Но все още не мога да се начудя, че и някакви, които ми се струват прости, говорят английски, пък някои и немски, и френски...

където можеш да печелиш добре като монтьор, не ми се влиза в темата за политиката за създаване на доволни, не мислещи и не интересуващи са от нищо хорица, но за нашево брата е по-добре, да може да има знания и да може да справя с предизвикателствата, а не просто да зубри...

Това са глупости. Българската система е много по-добра. Доказателство: Имаше един загубеняк, който като не можа да стане 3 пъти докторант по право в СУ, направи скандал и твърдеше, че е приет в Кембридж (едва ли?!) Небеденият пофесор от СУ много добре му отговори тогава: "Великобритания за това е велика страна, защото може да приеме за докторант дори мияч на чинии. В България е доста по-тесничко: има място само за най-добрите!"

Българската система изостава в класациите по една-единствена прична - циганите не учат или учат малко. Родителите на българчетата традиционно се вълнуват от качеството на училището още от първи клас. Два чужди езика имаме още в началния курс. Повечето ходят и в езиково училище. След седми клас имаме езикови гимназии, че и кварталните школа вече имат специализирани паралелки. За математическите да не говорим - медалите от световни олимпиади говорят сами. Затова и след училище повечето продължават в чужбина. Спомням си как обяснявах на германци за нашето училище, те си мислеха, че ние едвам четем и не знаем бъкел езици. При все това проблем е, че има слаба приложна насоченост, много хуманитарии и икономисти, малко инженери и доктори. Наскоро видях рекламен плакат "Кандидатствай медицина", а едно време не ставаше току-така! Образованието се смята за добро, когато икономиката е добра.

Чудна система за образование на емигрантите! Учат ги да четат и пишат заедно с теоето дете, без стрес и усилие. Те там си остават, но и твоето не постига кой знае какво именно в крехката възраст, когато мозъкът е най-възприемчив. И не ми казвайте, че холандците не търсят възможно най-чистото откъм емигранти училище. Впрочем откъде ще знаете, нали и вие сте емигранти...

На мен не ми харесва в българското образование,че винаги те дебнат и оценяват какво не знаеш,а не какво знаеш!Естествено,че не може винаги всичко да знаеш.Няма отношение лично към ученика,няма правила,ред и дисциплина,а традиции никакви.Учебния материал се сменя постоянно,въобще....Покрай моите деца видях какво нещо млади хора отиват да учат и работят в чужбина-направо е стряскащо !!!

най важен е боеко,след него шишо пеевски и цацата,другите са просто " кучета и лош човешки материал"

Чудесна образователна система, защото най-малкото, децата нямат стрес, не ходят насила на училище, а с желание.Когато човек харесва нещо е ясно, че ще го усвои и в по-голяма степен от обичайното.Били средняци... Хайде тогава да им видим финансовото ниво, чисто практически и да съпоставим с нашето.Каква е ползата от стотици хиляди дипломи за висше и с тази диплома после да станеш продавач, шофьор или охрана?Защо са тези напъни за фалшив имидж и загуба на време, средства, ако е възможно с една стандартна професия и 4-5 по-малко загубени години за висше, което излишно те е натоварило финансово да си работиш и вадиш достатъчно, за да живееш спокойно и съвсем прилично?Един добър монтьор по-малко ли получава от среден административен персонал или учител?Ако примерно бояджията е кадърен, какъв му е проблема да създаде собствена фирма и бригада, а и да печели доста повече от някой с престижна диплома, клепещ на бюро в държавна администрация?Не е нито възможно, нито нужно всички да ставаме академици и професори, по-важното е да имаме професия, която с удоволствие упражняваме и ни дава приличен стандарт на живот, а явно холандците точно това са постигнали.

Тяхната система възпитава само наркомани и педеруги за това не мерси, не я искаме тяхната образователна система.

че нашата система е добра, защото има много образовани и успели българи. Техните добри резултати се дължат на извънкласните усилия на децата със специалисти извън училищната им програма за сметка на амбициозните и загрижени родители. Вчера, днес и утре. Добра е била системата ни през Възраждането - без материална база, но с истински учители, без надзора на министерство и инспекторати. Особено по соц-а започна спадът в образованието, а сега е направо разрушително. Преди години давах частни уроци на една зрелостничка по математика, учеха граница на функция, а тя не знаеше правилата за умножение и деление на числата. Никак не е зле да се обучават хората според възможностите им, а не да се дават едни и същи дипломи на хора с огромна разлика между нивата им. Защото и тази зрелостничка и спечелилият златен медал на международна олимпиада по математика на 18 години са получили диплома за средно образование, а разликата между тях е огромна.

Ох , нека нашите педагожки с висше от МОН да отидат и да отворят очите на холандците и да им обяснят на какво ниво са и на какво ниво са децата им . Ще бъде показателно поучаване . И на края на поучаването да кажат ние къде сме в класацията !! И нещо задължително да се знае . ХОЛАНДИЯ НЕ Е ДЪРЖАВА В КОЯТО САМО ВИСШИСТИТЕ ИМАТ ПРАВО ДА ЗАБОГАТЯВАТ , ДА СЪЗДАВАТ ФАБРИКИ И ПРОИЗВОДСТВА И ДА НАЕМАТ ХОРА С ПО-ВИСОКО ОБРАЗОВАНИЕ ДА ИМ СТАВАТ РАБОТНИЦИ !!!!

И ОЩЕ НЕЩО ! НЕМА ТАКЪФФ ЛУД КОЙТО ДА ДОЙДЕ ОТ ТАМ И ДА СЕ УЧИ ТУК ! ВИЖ ОБРАТНОТО Е ЗА НЕ ЛУДИТЕ !!

Преди беше Финландия, сега Холандия, утре ще е някоя друга... Важното е овцете тука да блеят в захлас!

От статията оставам с впечатление, че не родителите а държавата възпитава холандските деца. За каква свобода говорят тогава?

Идеите на менторите на Хитлер приложени с мека ръкавица, за да изглежда като благо.

Ми не, не търсят холандците такива училища, защото не са расисти като тебе.

A arabite kade ucat vav xolandia?