Служители на Kaufland България събраха средства за каузата на фондация "Майко Мила" с проекта "Оле Мале" по време на вътрешен Благотворителен коледен базар на талантите. След като сумата беше удвоена от компанията, Kaufland ще дари 6 500 лева на фондацията в подкрепа на майките на деца с увреждания.

По време на базара над 50 служители от компанията доказаха своите кулинарни умения и творчески способности. Част от тях бяха приготвили домашни баници, щрудели, питки, мъфини, сладкиши, торти, бонбони, солени и сладки бисквити, коледни курабийки. Други бяха изработили за базара бижута, коледни картички и играчки, сувенири, късмети. Подготвихме всичко с много любов и желание да помогнем на майките с деца с увреждания, каза Юлиана Дешева от Kaufland, която беше сред доброволците на базара. Събраните средства бяха удвоени от компанията и ще бъдат дарени на "Оле Мале" - социално-предприемачески проект, създаден от Елисавета Белобрадова и Красимира Хаджииванова в подкрепа на майки на деца с увреждания в България.

"Благодарим от сърце за жеста и усилията на служителите на Кауфланд. Освен че приемаме тази тяхна инициатива като стопроцентова емоционална подкрепа за проекта ни, гледаме на дарението им и като невероятна възможност да инвестираме в разрастването и в устойчивостта на фондация "Майко Мила", каза Красимира Хаджииванова. "За нас е изключително важен процесът в следващите години по превръщането ни във финансово устойчиво предприятие, което непрекъснато да предлага работа на майките на деца с увреждания, така че те винаги да могат да разчитат на нас. Затова средствата, дарени от служителите на Кауфланд, ще бъдат вложени в това - в нашата икономическа и социална устойчивост. Благодарим ви, че ни давате тази възможност! Весела Коледа!", добави Елисавета Белобрадова.

С "Оле Мале" Красимира и Елисавета дават възможност на майките да бъдат финансово независими и да се грижат за себе си и децата си, продавайки свои творения, изработени ръчно - коледни играчки, украшения, бижута, плетива, и други. Целта на проекта е да достигне до колкото се може повече жени (тъй като в огромен процент от случаите именно жените са тези, които напускат работа след раждането на дете с увреждане, за да се грижат за него), включително и в по-труднодостъпни и отдалечени региони на България, които да се включат със свои продукти в инициативата. "Оле Мале" беше отличен и като победител в Промяната - най-голямото социално-предприемаческа инициатива в България, организирано от Нова Броудкастинг Груп в партньорство с Фондация Reach for Change.

Социалната отговорност е неразделна част от корпоративната политика на Kaufland, която има за мисия да подобрява качеството на живот в България. Компанията непрекъснато доказва, че не е безразлична към проблемите на обществото. С убедеността, че те могат да бъдат решавани само с действия, Kaufland подкрепя редица инициативи, сред които "Българската Коледа" под патронажа на президента на Република България, Купи и сподели" и Социална кухня на Омбудсмана на Република България, "Топъл обяд" на БЧК", "Избери, купи, дари" на Holiday Heroes.

Наред с това компанията включва в асортимента си продукти с кауза: през 2018-а Kaufland предложи първият такъв - музикалния диск "Маргаритка и Приказки без край", като част от приходите от него бяха дарени за изграждането на иновативни детски музикални съоръжения за игра в болнични заведения в страната, а в момента в магазините на веригата могат да бъдат купени книжките от поредицата "Приключенията на Анди и Ая", които се продават в подкрепа на обучението на глухи и слабочуващи деца.

През тази година Kaufland дари още 282 726 лева на фондация "Димитър Бербатов" в подкрепа на българските талантливи деца.