Коментари - Психеделията "Апокалипсис сега": Сагата на най-дивото снимане в историята на киното | life.dir.bg
назад

Психеделията "Апокалипсис сега": Сагата на най-дивото снимане в историята на киното

Нито една продукция не е била толкова проблемна, с толкова много наркотици и лудост, колкото военния епос от 1979 г. Документалният филм "Сърца на мрака“ разкрива шокиращи подробности

Обратно в новината
| Автор : Галина Чолакова

Коментари - Психеделията "Апокалипсис сега": Сагата на най-дивото снимане в историята на киното | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3

Коментари

Времената на велики сценаристи, режисьори и актьори Времената на ИСТИНСКОТО КИНО , което в момента не съществува Един от най-великите филми на всички време, който показва толкова много неща, че е трудно да се опишат накратко, но за мен винаги е показвал колко тъпо, малоумно и идиотско нещо е войната в която човекът за човек е звят и в която никога няма победители Единствената победа над това нещо е МИРЪТ и той може да се постигне, винаги и навсякъде. Ако хората не бяха същите хора от преди 2, 4, 8 и 10 хиляди години!

стига лакардии.... за пари. Филмът е ФЕНОМЕНАЛЕН. Това е класика.

Когато киното беше изкуство!

В Камбоджа 1992/1993 беше същото, може би с една идея по-малко екшън. Знам го, защото бях там - млад, зелен, и може би глупав. За мен филмът е доста личен, съответно - тежък. Саундтракът е гениален. П.П. Като гледам как се развиват Камбоджа си е струвало нашите усилия. Като гледам Виетнам - и усилията на САЩ също.

niki_leo

"П.П. Като гледам как се развиват Камбоджа си е струвало нашите усилия. Като гледам Виетнам - и усилията на САЩ също.' Горното твърдение за Виетнам няма нищо общо с историческите факти. САЩ помагаха на Южен Виетнам в гражданска война със Северен ( комунистически) Виетнам. Северът беше подпомаган от СССР. САЩ загубиха тази война и съответно по-късно Северен и Южен Виетнам се обединиха и изградиха социалистическа държава. След като социалистическите държави рухнаха икономически и започнаха да градят капитализъм, Виетнам също пое по този път. САЩ нямат никаква заслуга с военните си действия за днешното развитие на Виетнам. Тъкмо обратното. До преди 10-на години там все още се раждаха генетично увредени деца от масовото използване на химически оръжия от САЩ във виетнамската война.

Виетнам се врътна към САЩ още преди 1988, а в момента са един от най-големите инвеститори. За тези усилия става дума. Азиатец комунист (социалист) или демократ няма. Просто не познавате мисленето на тези хора. Има временна конюнктура от която смучат ползи. А ние нищо не направихме в Камбоджа, въпреки дадените 11 жертви (бълграски военнослужещи). Другите участници в тая мисия направиха милиарди от бизнес сделки (японците и до ден днешен строят мостове, австралийците им направиха безжичните телефонни мрежи, французите - какво ли не, и т.н.)

Един от най-великите филми в историята, който бетонира Копола на пиедестала му. Незабравимо начало, може би най-разпознаваемото начало на кино епос за всички времена - кадрите с музиката на "Доорс" и великото им парче "Краят", и първите промълвени думи от главния герой след встъплението: "Сайгон"....

Първите 40ина минути са велики, после почва малко да издиша, губи ритъм. Но е невероятно изживяване. Гледал съм го няколко пъти през 10-15 години, и си остава въздействащ. Особено впечатляващ беше в контекста на времето си - когато руснаците правеха само героични филми за войните, "Апокалипсис сега" показа напълно нов аспект на войните.

Шедьовър без много дрога не става, а?

niki_leo

Филмът е доста тежък за гледане, но показва една доста реалистична картина на виетнамската война и на въздействието на ужасите на войната върху психиката на човека. Сега научавам, че Харви Кайтел е бил първият избор на Копола за главния герой. Това изобщо ме ме учудва, тъй като Харви е перфектен за подобни мрачни персонажи. Но явно не са се сработили с Копола. Изпълнението на Мартин Шийн обаче е отлично. От финансова гледна точка филмът е провал, доколкото си спомням. Но от художествена гледна точка е шедьовър. Чел съм "Сърцето на мрака" - доста тежка и мрачна история. Не знаех, че филмът на Копола е базиран на тази творба. Но сега вече виждам пълното съответствие на героя на Марлон Брандо с главния герой от "Сърцето на мрака". А музиката на Доорс е перфектно допълнение към великолепната режисура и актьорската игра.

Началото с музиката на Дорс и изсипания напалм върху джунглата, сцената с атаката на хеликоптери, разговорът на военните за Кърц, лудата сцена с тигъра, пристигането до края на реката, ритуалът с водния бивол. Кинематографията на този филм е толкова многопластова, че с право може да бъде наредена сред десетте най-големи постижения в киното като изкуство.

Имаше време, когато великите нации и великите режисьори, сценаристи и актьори пресъздаваха достоверно живота - радостите, копнежите на хората, но и жестокостите, които извършват в името на една или друга кауза. Филмът е великолепен - трудно обаче бих могъл отново да го изгледам. Обаче нерядко слушам Дис ис ди енд, страхотна музика за тази бруталност във Виетнам. Имаше време, когато се създаваха филми, които да осмиват безумията на войната и военщината, вкл. руски - "Особеностите на руския национален риболов". Сега е време на жестокости - ще дойде времето, когато други велики режисьори ще разкажат истината за бруталността на настоящото време, вкл. и за безумната неоимпериалистическа война на Путин в Украйна.

Както се шегуват някои хора "Музика, която те кара да искаш да убиваш виетнамци." Ролите на Мартин Шийн и Робърт Дювал във филма дефинират какво е актьорска игра. Музиката е част от сцените. Няма слаб момент! Разговорът, Кръстникът 1 и 2, Апокалипсис сега. Който не ги е гледал да зареже всичко, каквото прави и да започва веднага!

Велик филм, велик режисьор. И да ме забравим и психоделичната музика на "Доорз" с която започва филма.

Апокалипсис сега повтаря сюжета на белгийския филм Конго от 60-те години на миналия век. Практически само реката, на която се развива действието е друго. Мисля, че оригиналът е не по-малко добър.

Не повтаря сюжета на белгийския филм, а е базиран на романа на Джоузеф Конрад „Сърце на мрака“, където действието се развива в Белгийско Конго. Тоест е адаптация, но осъвременена за войната във Виетнам. Великолепен филм, лично на мен ми е любимия на Копола, макар че естествено първите 2 Кръстника също са почти перфектни филми. Тук обаче е визуална поезия просто положението, а и с този саундтрак... може пак да си го пусна даже

И двата филма са чудесни и не мога да кажа кой е по-добър....

Възможно е, но сюжетът няма почти никакво значение в точно този филм. :)

Велик филм!