И пазаруването на храна, подобно на пазаруването на всичко останало, е въпрос на стил и светоглед. Много хора пазаруват по американски тертип, посещавайки произволна голяма верига магазини веднъж седмично и набавяйки си необходимите хранителни продукти накуп. Други предпочитат да посещават кварталния супермаркет всеки ден по няколко пъти и час по час да отскачат до "плод и зеленчука". По същия начин мнозина купувачи са лоялни към определена верига и имат любими марки, към които се придържат. Други пазаруват безразборно или опитват различни брандове в търсене на съвършеното сирене, перфектния салам или най-добрия сладолед.

Въпреки различните food shopping стилове обаче на нашия пазар има една верига, която обедини огромен брой хора в лоялността си към нея. Измина много време от 2010г., когато в България се настани Lidl и влезе в медиите с огромните опашки, които се извиваха пред магазините и интереса към тях.

През последните почти 10 години магазините на немската верига станаха популярни с доброто качество на хранителните си продукти, с голямото си разнообразие, умерените цени и, най-вече, с привлекателността на собствените си марки, които станаха любими на много, много хора.

Всеки има нещо любимо в Lidl. Когато ходя дотам, задължително си взимам крема сирене Pilos: никъде не съм срещала толкова меко и вкусно крема сирене, което е еднакво добро както за намазване върху филия хляб за закуска, така и за приготвяне на чийзкейк. Съпругът ми не пропуска да си купи от цариградските кюфтенца Frische Portion. Майка ми абсолютно винаги си купува от сладоледите на Gelatelli. Детето ми носи бодитата на Lupilu, откакто се е родило.

Макар и голяма верига магазини, Lidl спокойно може да се нарече "семеен" магазин, тъй като има по нещо любимо за цялото семейство. И това не е случайно.

Според наскоро проведен от международната изследователска компания за маркетингови проучвания IPSOS вкусов тест, 86% от българите одобряват вкуса на собствените марки на Lidl, 82% потвърждават качеството им, а 81% биха препоръчали на свои близки и познати да опитат тествания от тях продукт.

Резултатите са впечатляващи, но не и изненадващи. Докато в началото Lidl стана известен у нас предимно с добрите си цени, през годините акцентът на потребителското желание се измести в посока качество на продуктите.

Собствените брандове на Lidl идват от сертифицирани доставчици по едни от трите международни стандарта: IFS, FSCC и BRC. Те се характеризират с необявен одит на производствената база, с анализ в акредитирани лаборатории и подлежат на одити на производствените бази.

Освен това, немската верига въведе първа някои иновации, които промениха качествено потребителските нагласи. Вероятно сте опитвали серията Clean Label, която предлага колбаси без изкуствени консерванти, оцветители и овкусители. Колбасите без механично отделено месо. До голяма степен Clean Label изтри лошия имидж на колбасите като изключително вредна храна и реабилитира доверието на потребителите в този тип продукти. Безценен ход на фона на една ситуация от последните години, в която човек трябваше да избира между вкусното и здравословното, ако иска да има на масата си колбас.

Пазаруването на прясно месо и риба от Lidl свали още една тревога от раменете на българския купувач, който допреди няколко години мнително обикаляше пазарите, взирайки се в очите на рибата и чудейки се дали са бистри или са мътни и пак "ще го цакат" с престояла риба.

Прясната риба в Lidl, както и прясното месо, имат 100% SGS сертификат, който гарантира качеството и свежестта на продукта и позволява на хората както да си направят барбекю със сьомгова пъстърва за вечеря, така и да сложат рибата в бебешко пюре, например.

По щандовете на хипермаркетите има продукти от собствена ферма - месни и млечни, произведени със суровини на производителя. Това гарантира стриктния контрол и високото качество - а оттам и спокойствието на купувачите.

Когато става дума за храна, компромисите просто не са вариант. В този смисъл е много по-лесно да се доверим на сигурните, проверени, сертифицирани продукти, отколкото да експериментираме. Което пък обяснява българската любов към Lidl. Експериментите и приключенията са нещо прекрасно, но не и когато говорим за храната и здравето ни.

И между другото, в разгара на лятото сме. А сладоледът с лайм и малини на Gelatelli е вкусна прохлада в кутия. Насладете се.