Какво да изберем? По-здраво или по-учено дете
Анализът на 14 изследвания, включващи над 12 000 деца от САЩ, Канада и Република Южна Африка, показва тясната зависимост между тяхната успеваемост в училище и физическата им активност.
Ето част от изводите:
* Физическите упражнения могат да подобрят кръвоснабдяването на мозъка и да увеличат кислородното насищане на кръвта
* Децата, които спортуват, се научават по-бързо да се подчиняват на правилата. Това означава, че те стават по-дисциплинирани и могат по-добре да се концентрират, което е основен проблем на много деца в ранната училищна възраст
* Физическата активност може да намали стреса и да подобри настроението
* Минимум един час физическа активност дневно е основно условие за добро здраве.
Д-р Синг признава, че все още липсва обективно измерване на физическата активност, което би помогнало с по-голяма точност да се препоръча колко часа на ден едно дете трябва да спортува и колко да учи. Но въпреки това този анализ е особено актуален днес, когато децата прекарват все повече време зад компютъра. Преди два месеца проучване на Британската фондация на сърцето установи пряка връзка между по-ниската активност на децата, живеещи в южната част на Азия и по-голямата честота на диабет тип 2.
Д-р Павлина Михайлова