Производителите на фалшификати са усъвършенствали фалшифицирането на чанти и това вече нарушава икономиката на луксозната индустрия, пише в. "Уолстрийт Джърнъл". Фалшиви чанти винаги са съществували, но те са били евтини пластмасови изделия, които могат да се купят за няколко долара от улични търговци.

Новото поколение "суперфалшификати", както ги наричат в бранша, изглеждат също толкова добре, колкото и оригиналите, и струват между 500 и 5000 долара. Производителите на фалшификати приемат поръчки чрез WhatsApp или Telegram, осигуряват обслужване на клиенти в реално време и доставят стоките направо до вратата на купувачите в маркови опаковки.

Те плащат на инфлуенсъри в социалните медии, за да рекламират незаконните стоки директно на американските и европейските потребители. Тази техника изчиства съмнителния имидж на фалшификаторите толкова добре, че дори езикът, използван за описание на чантите, се променя. Думата "фалшиви" вече не се използва. Вместо това феновете наричат чантите реплики, огледални чанти, суперклонове или 1:1 ("едно към едно").

Младите купувачи са ентусиазирани от суперфалшификатите, което се превърна в сигнал за събуждане на луксозните марки, пише изданието.

Купуването на фалшификати се превръща в начин "да се покаже среден пръст на големите марки", казва Мариан Маккар, експерт по маркетинг на луксозни стоки от Австралия, която е изследвала феномена на суперфалшификатите.

Има ранни признаци, че охлаждането на интереса на младите купувачи към автентичните луксозни стоки се отразява на приходите на индустрията. Според консултантската фирма Bain & Co купувачите от поколението Z са похарчили с около 5 млрд. долара по-малко за луксозни стоки през миналата година, отколкото през 2023 г.

Хората, които търгуват с луксозни стоки втора употреба, за първи път забелязали новата вълна от фалшификати преди около 5 години. Някои чанти "суперментета" са били толкова добри, че не е било възможно да се различат с просто око.

Компанията за търговия на дребно The RealReal е принудена да инвестира в технология за рентгенов флуоресцентен анализ, за да проверява металния състав на катарамите на чантите и да открива фалшификати. Компанията е закупила и рентгенови апарати за проверка на вътрешността на чантите.

Според Хънтър Томпсън, директор по удостоверяване на автентичността в The RealReal, фалшификаторите са усъвършенствали външния вид на чантите, но все още могат да оставят следи вътре. "Това може да е малък детайл, като например как е забит някой нит", казва той. Фалшификаторите често завинтват четири винта в основата на чантата Birkin, вместо да ги занитват. Експертите по автентичност могат да открият това с рентгенова снимка.

Експертите по борба с фалшификатите имат теории за това как фалшификатите са станали толкова качествени. Една от тях е индустриалната кражба. Луксозните марки съхраняват инструкции за изработване на автентични чанти в цифрови шаблони, известни като "технологични пакети". Производителите на фалшификати се опитват също така да привличат работници от фабриките на марковите производители, за да получат вътрешна информация.

Повечето фалшификати все още се произвеждат по старомодния начин - фалшификаторът купува автентична чанта и след това създава нейно копие.

Собственик на фабрика за фалшификати от Гуанджоу, който се представя като Лий, казва, че печели по 450 долара от всяка фалшива чанта Hermès и продава около 300 броя месечно. Наскоро той похарчил над 70 000 долара, за да купи три автентични чанти като шаблони - Birkin 30, Mini Kelly II и Himalayan Birkin 25. Той ги разглобява, за да създаде шаблони за реплики.

Лий нарича хората, които плащат пълната цена за автентични луксозни стоки, "глупави и суетни".

ИЗБРАНО