Дефилетата на модните марки по време на седмиците на модата представляват сериозен риск за околната среда
Това показа доклад, публикуван в електронната платформа "Statista"
Дефилетата на модните марки по време на седмиците на модата представляват сериозен риск за околната среда, показа доклад, публикуван в електронната платформа "Statista".
Началото на форума в Париж, започнал в понеделник, напомни за отпечатъка на индустрията върху околната среда, било то чрез използването на множеството неустойчиви материали или замърсяването като цяло. Един аспект, който донякъде се пренебрегва обаче, са ефектите от самите дефилета.
Докато Лондон, Милано, Париж и Ню Йорк са "голямата четворка" на значимите за бранша събития, в рамките на които различните марки представят своите колекции, има и други градове, които допринасят за големия брой ревюта. Сред тях са Копенхаген, Токио и Сеул. Броят на спектаклите се увеличава и заради факта, че дамското и мъжкото облекло често са разделени в различни колекции. Същото се отнася и до сезонните колекции, които са разделени на колекции за пролет/лято и за есен/зима.
Компаниите "Carbon Trust" и "Ordre" събраха данни за емисиите, генерирани от бизнес пътуванията на дизайнери и купувачи, които посещават седмици на модата, и от колекциите за една година. Изследователите установиха, че през 12-те месеца, започващи от сезон пролет/лято 2018 г., са създадени общо 241 000 тона въглеродни емисии от самолетни полети, настанявания, междуградски пътувания и транспортирането на колекциите от приблизително 11 000 купувачи на дребно и 5 000 дизайнери. Тези емисии биха били достатъчни, за да осветят площада Таймс Скуеър в Ню Йорк за 58 години.
Данните показват, че Седмицата на модата в Ню Йорк е имала най-лошо въздействие върху околната среда в световен мащаб, следвана от тези в Париж и Лондон.
Според проучването, това вероятно са консервативни оценки на ефектите от седмиците на модата, като се има предвид фактът, че изследването се фокусира само върху емисиите от пътувания, свързани с търговските аспекти, т.е. дейностите на дизайнери и купувачи, а пропуска други участници в процеса като медиите и инфлуенсърите, които посещават събитията.
Това изследване подхрани вече нарастващия глобален натиск за подобряване на устойчивостта в модната индустрия, пише Ана Флек от "Statista". Призивите за грижа към околната среда вече бяха чути от множество компании за мода, предава БТА. Седмицата на модата в Лондон, която се проведе от 9 до 12 юни, се състоя както на живо, така и пренесе някои от дефилетата онлайн, докато тази в Копенхаген въведе редица изисквания относно бизнес практиките и ползването на материали, които дизайнерите трябва да спазват, за да бъдат включени в събитието.
Авторите на проучването препоръчват избягването на летене в бизнес класа, което има по-висок въглероден отпечатък в сравнение с икономичната класа, както и да се пътува с влак, вместо самолет и да се съчетават различните видове колекции.