Dior представи съчетание на еманципация, блясък и холивудски стил в Ню Йорк
Артистичният директор Мария Грация Киури е почерпила вдъхновение от иконата Марлене Дитрих
Модна къща Dior избра света на актрисата Марлене Дитрих, за да свърже Париж и Ню Йорк, където представи есенната си колекция, навяваща спомен за Холивуд от 30-те и 40-те години на миналия век - период на еманципация в облеклото, предаде АФП.
Артистичният директор на дамските линии Мария Грация Киури е почерпила вдъхновение от родената в Германия Дитрих (1901-1992), за да "съчетае силуета на Dior с фантасмагоричното присъствие на дивата и нейното момчешко очарование", според бележките към колекцията.
Подобно на предвоенен филм черното и бялото доминират, докато жената преосмисля тотемите от мъжкия гардероб: свободни панталони, вратовръзка, авиаторско яке, килнат настрана каскет.
В колекцията, по-голямата част от която беше представена в Париж през декември, властва туидът, отново напомнящ мъжката мода, но в много по-лежерна версия.
"Мъжките костюми на Марлене Дитрих предизвикаха скандал, претендирайки за свобода, която, нека не забравяме, включва избора на всяка жена да се облича както желае", се посочва още в бележките към колекцията.
Освен за изпълнителката на песента "Лили Марлен", която изживява последните години от живота си в Париж, Dior извиква спомена и за Катрин Хепбърн и Грета Гарбо, също звезди от 30-те години на миналия век и привърженички на флуидността в начина на обличане.
Черпейки от мъжката вселена, те същевременно не се отказват от блясъка на дългите, деколтирани рокли в стил червен килим, от пищно кадифе или стелещ се на вълни шифон.
Мария Грация Киури добавя съвременни щрихи като мини-шорти под строгия костюм, обувки на платформа или блуза с ажурен гръб върху моделите, които се разходиха по подиума пред погледа на актрисите Чарлийз Терон, Аня Тейлър-Джой и Рейчъл Зиглър.
Събитието се проведе в Бруклинския музей, а сценографията беше дело на дуото Claire Fontaine, което обединява концептуалните артисти Фулвия Карневалe и Джеймс Торнхил, пише БТА.
Срещата между Париж и Ню Йорк се състоя и под формата на серия от гравюри, отново в черно и бяло, изобразяващи Айфеловата кула и Статуята на свободата.
Това е "разговор за свободата", за "придаването на форма и съдържание на това, което всяка жена решава да бъде", гласят още бележките към колекцията.