Две водещи световни марки откриха Седмицата на модата в Париж
До четвъртък, 27 юни, 30 къщи за висша мода представят своите творения
Седмицата на висшата мода в Париж започна в понеделник с традиционното ревю на "Скиапарели", наситено с черно кадифе, червен креп и кинематографични силуети, предават АФП и БТА.
Роклите на "Скиапарели" са раздвижени, от червен креп, с падащо деколте.
"Не исках да се заигравам с обичайните трикове, нито отново с бебето робот (футуристично творение от дефиле на модната къща, което се превърна в хит в социалните мрежите, бел. ред.), нито с нещо, което би могло да хвърли сянка върху майсторството на облеклото", каза пред медиите след края на ревюто Даниъл Роузбъри, който работи за "Скиапарели" от 2019 г.
"Диор" също представи колекцията си в първия ден на Седмицата на висшата вода в Париж. Модната къща отдаде почит на Олимпийските игри, почти месец преди началото на състезанията във френската столица, със силуети в митологични драперии и с по-спортна серия, включваща бански костюми, отбелязва АФП. Дефилето беше организирано в градините на музея "Роден" около творби на афроамериканската художничка Фейт Ринголд, която почина през април т.г. Нейните произведения ще останат изложени в музея до края на седмицата.
Дизайнерката Мария Грация Чиури обясни, че е искала да създаде ефект на антична статуя с плисета, драперии и силно изрязани гърбове. Прическите на моделите пък създават впечатление, че току-що са излезли от водата.
Дизайнерката от Нидерландия Ирис ван Херпен пък представи необичайно шоу - разходка между четири огромни копринени платна, отразяващи вкуса й към тишината и природните елементи, и пет манекенки, висящи като в картина и изпълняващи бавни танцови движения, отбелязва АФП. Те наподобяваха живи рисунки - едновременно грациозни и подвижни, като пеперуди, които пърхат с криле пред възхитените модни фенове.
До четвъртък, 27 юни, 30 къщи за висша мода представят своите творения, като отсъстват "Валентино" и "Фенди", но има и двама нови участници от последната година - "Баленсиага" и дизайнерът Том Браун.
Набиращата популярност модна къща "Маржела" и нейният дизайнер Джон Галиано показват творенията си само веднъж годишно, отбелязва АФП.