Как рокля за 1000 долара спаси модната империя на Виктория Бекъм?
Известни модели и актриси промотират тоалетите на бившата Пош Спайс
Подкрепата от знаменитости не е нещо, което Виктория Бекъм се бори да спечели.
Още по темата
От създаването на едноименния й моден лейбъл преди 17 години, дизайните на бившата Пош Спайс са носени от редица популярни дами, сред които Кейт Мидълтън, Меган Маркъл, Лейди Гага, Кендъл Дженър, Селена Гомез, Дженифър Лопес, Гал Гадот и Наоми Кембъл.
Но не знаменитостите, позиращи с дрехите й по светските събития, в крайна сметка измъкнаха модния бранд на Виктория от червения сектор, в който се намираше, и най-накрая изведоха бизнеса й към печалба.
Бившата Спайс Гърлс постави началото на модната си кариера през 2008 г., когато дебютира с първата си колекция - включваща 10 рокли - в хотелски апартамент в Ню Йорк, пълен с модни журналисти.
Ранните рецензии към дизайнерските й решения бяха до голяма степен благоприятни, макар и леко скептични за това колко дълго модната индустрия ще задържи вниманието на Виктория, преди тя да насочи погледа си другаде.
Но името на бившата певица от Spice Girl не винаги съумяваше да изведе линията й напред и да й носи успех. Наложи се съпругът й Дейвид да я спаси, подпомагайки я финансови, а през 2019 г. брандът й отбеляза 11 последователни години на загуба.
Дни преди дебюта й на Седмицата на модата в Париж през 2022 г. беше обявено, че нейното модно начинание "има дългове от 53,9 милиона паунда".
Това обаче не я сломи, докато се подготвяше за голямата си мечта и встъпителното си представяне в световната столица на модата.
Колекцията, с която дебютира пред френската публика, включваше 40 визии, включително безупречно скроени костюми, комплекти, поли и рокли. И по-специално един тоалет, който успя да открадне шоуто.
Супермоделът Бела Хадид дефилира по подиума, облечена в папагалскозелена, набрана миди рокля, която през следващите месеци си спечели култов статус - правейки сравнения с култовата бандажна рокля на Herve Leger.
След дебюта й в Париж стана ясно, че роклята с дължина до прасеца представлява един от всеки 10 продадени тоалета на Виктория Бекъм, което я прави един от най-големите хитове на певицата, превърнала се в моден дизайнер.
Размишлявайки върху дългия, криволичещ път на компанията към печалбата, Виктория каза пред Harper's Bazaar, че "това е огромно постижение".
Виктория, която беше обявена за "Предприемач на годината" от списанието, добави: "Компанията премина през толкова много през последните 17 години - възходи, падения, преструктуриране... това беше доста трудно пътуване."
"Така че най-накрая да мога да кажа, че сме печеливши, е нещо, с което съм толкова горда, защото това не е лесна индустрия и става все по-трудна и по-трудна", добави тя.
Определяна като неин "култов артикул", роклята не се задържа по рафтовете, откакто Бела за първи път я представи на подиума на Седмицата на модата в Париж през 2022 г.
Оттогава тоалетът е бил носен от всички - от звездата на "Бриджъртън" Фийби Дайневър и супермоделите Роузи Хънтингтън-Уайтли и Кендъл Дженър, до испанската кралица Летисия и съдията в "Britain's Got Talent" Аманда Холдън.
И докато облеклото е обичано както от холивудските звезди, така и от европейските кралски особи, широката му популярност се дължи на вечния и универсално ласкав силует на роклята.
Роклята, която се предлага в разнообразие от цветове и щампи, се отличава с нагъната талия, която освен че добавя движение и интерес към един много семпъл силует, прикрива всички гънки и неравности в тази област.
Роклята има драпирани ръкави тип лалета, които умело прикриват всяка несигурност на дамите, като същевременно ги кара да се чувстват млади и женствени.
Моделът на тоалета е универсален и може лесно да бъде облечен за различни поводи - от премиери на червения килим и кралски ангажименти до вечеря с приятели.
През 2011 г. новосъздаденият лейбъл на Виктория е спечелил повече от 15 милиона паунда от продажби, но рентабилността остава далечна мечта. През 2015 г. годишният приход се е удвоил до 34 милиона долара, но загубите на компанията също са нараснали значително, тъй като Виктория се фокусира върху агресивното разширяване на марката си.
Това отбеляза началото на особено предизвикателен период за Виктория и нейната компания, въпреки осигуряването на 30 милиона паунда инвестиции от Neo Investment Partners през 2017 г.
На следващата година Victoria Beckham Limited отчете загуба от 12,3 милиона паунда, която се увеличи до 16,6 милиона паунда през 2019 г. - отбелязвайки 11 години последователни загуби, откакто бившата Пош Спайс стана дизайнер.
Ярката искра през този период беше стартирането на Victoria Beckham Beauty през 2019 г., което продължава да бъде един от най-големите двигатели на приходите на компанията днес.
През 2021 г. одиторите предупредиха за "значителни съмнения" относно способността на модната компания на Виктория да продължи да работи, когато беше съобщено, че компанията е натрупала дългове от повече от 46 милиона паунда от стартирането си.
Съобщава се обаче, че до 2019 г. Дейвид Бекъм е спасил модната марка на съпругата си с парична инжекция от 23 милиона паунда.
Бившият английски футболист даде на компанията на Виктория заем от 4 милиона паунда, както и 6,6 милиона паунда в брой през пролетта на 2016 г., за да поддържа бизнеса й.
Помощта на Дейвид идва, след като бизнесът на Виктория, който дължи на друга компания на Бекъм 12,2 милиона паунда от заем от 2017 г., регистрира загуби от 10 милиона паунда преди Коледа за 2017 г.
До края на 2022 г. бизнесът на Виктория най-накрая беше на плюс, показвайки печалба от 200 000 паунда - 14 години след като бившата поп звезда започна своето предприемаческо пътуване.
По-рано тази година беше съобщено, че приходите от нейния моден и козметичен бизнес са се увеличили повече от два пъти, като продажбите са скочили с 52 процента до 89 милиона паунда миналата година, от 59 милиона паунда през 2022 г.
По това време Mail ексклузивно разкри, че роклята на Бела е била тайната на Виктория, за да преобърне съдбата на нейния някога проблемен лейбъл.
Твърди се, че Виктория, която навърши 50 години през април, е "развълнувана" от оборота си и е започнала да произвежда роклята във всевъзможни цветове, включително черно, кралско синьо, червено, слонова кост. Има и опция "мини рокля".