В един все по-несигурен свят сицилианецът Фаусто Пулизи се опитва да върне престижа на италианската модна къща "Roberto Cavalli", която има и финасови, и имиджови проблеми в продължение на десетилетия.

През 2011 г. Донатела Версаче нарече моделите на Роберто Кавали "безсмислени", а през 2013 г. изнервеният дизайнер обвини главната редакторка на американския "Vоgue" Ана Уинтур, че не отразява модните му дефилета заради отказа му да купува рекламни страници в списанието. През 2019 г. Кавали е принуден да затвори бутиците си в САЩ и е преследван от кредитори. Сега, през 2023 г., с нов собственик и с нов творчески директор, марката представи извънсезонна колекция, пренебрегвайки изцяло календара на модните ревюта. По думите на изпълнителния директор Серджо Ацолари стремежът на бранда е преосноваване.

"Roberto Cavalli" е поредната луксозна марка на стария континент, която се бори за оцеляване на глобалния пазар. От 2019 г. компанията е собственост на дубайска бизнес империя. Подобни придобивания в модата винаги означават търсене на ново лице и нов път. В продължение на десетилетия славата на бранда се градеше на прочутия "пясъчен" деним и щедрата употреба на животински принтове върху дрехите. Постепенно обаче глобалният пазар започна да оценява традиционната специфична ниша на модната марка - тънката разлика между италианска експресивност и заиграване с кича - като недостатъчна за оцеляване.

Снимка: Getty Images

Настоящият директор на модната къща Фаусто Пулизи, изглежда, притежава достатъчно креативност и дързост, за да измъкне западналата италианска марка от праха на старомодната закачливост.

Пулизи е роден в Сицилия и вместо да учи моден дизайн, е посветил времето си на старогръцка и римска литература. Обсебен от американското кино, той усвоява занаята от шивачи, а не от художници. През 2010 г. е големият му пробив - той става част от екипа на Доменико Долче и Стефано Габана. През 2012 г. вече е моден директор на "Emanuel Ungaro". "Имах много трудно начало, но аз съм сицилианец", казва тогава Пулизи пред британския "Тelegraph". "Никога не се предавам."

В началото на престоя си в САЩ, преди да срещне стилистката Пати Уилсън, сред чиито клиенти е покойната Уитни Хюстън, Пулизи работи като сервитьор в ресторанта "Tribeca Grill" на Робърт Де Ниро. Настоящият творчески директор на "Roberto Cavalli" знае отлично какво означава борбата за внимание в суетния свят на звездите. Успява да се измъкне от работата като сервитьор, шие дрехи за Мадона и се мести на западния бряг с надежда да наложи моделите си.

"Харесвам всичко, което е секси по един драматичен начин", казва пред "Vague" 47-годишният Пулизи, който обожава бароковото изкуство и след всичките години, прекарани в модата, остава верен на интереса си към античната литература и Древния Рим. Сред почитателите му са Рита Ора, Зендая, Майли Сайръс, Емили Ратайковски.

Снимка: Getty Images

От 2020 г. Фаусто Пулизи е част от "Roberto Cavalli". На него се пада тежката задача да изгради мост между славното минало на марката и настоящите пазарни условия, предава БТА. "Cavalli" вече не е семейна компания и интимната творческа атмосфера е в миналото. Това не притеснява Пулизи, а напротив - сякаш му дава допълнителна увереност. "Винаги съм бил аутсайдер", споделя той пред "Fashionista" през февруари т.г. "Никога не съм бил част от някакъв клан. Мога да бъда самият себе си само когато съм сам. Не мога да бъда част от голяма група, не искам да бъда защитен. Лоялен съм единствено към гледната си точка в работата."