Мания за маратонки: 5 чифта, които няма да носите само в залата през май
Кои са най-търсените и достъпни спортни стоки за пролетта в Trendo
Все повече знаменитости се разхождат по улиците на мегаполисите в цял свят в спортно облекло. С развитието на стрийт модата, маратонките се превръщат не просто в задължителен завършек на облеклото. Някои от най-запалените фенове имат цели колекции от удобни маратонки в гардероба си.
С Трендо сме решени да ви разкажем малко повече за тези универсални обувки, защото се стремим да следим най-интересните, приложими и достъпни тенденции за вас.
Не пропускайте да разгледате и продуктите с намалени цени от спортната кампания тази седмица.
Наскоро немското маркетингово издание "Statista" посвети напоителна статия за спортните продукти и марки.
"В наши дни обувките за баскетбол, тенис и бягане съвсем не са ограничени до игрищата и пистите, както името им може би подвеждащо намеква. Спортните обувки могат да бъдат открити навсякъде - от заседателните зали до модните подиуми, и компании като Nike и Adidas печелят милиарди, като захранват манията по маратонките", пише изданието.
Кратката история на маратонките започва в края на XVIII в.Тогава се носили масово гумени обувки подобни на галоши, които обаче били много груби и неудобни поради една основна причина - нямало е ляв и десен чифт.
През 1892 година американската компания U.S. Rubber Company започва да произвежда гуменки с плат в горната част. За четвърт век новите обувки започват да се призвеждат масово. У нас те се наричан маратонки, защото се използват първоначално само от бегачите в дисциплина маратон - дълго бягане.
На английски думата за леката и удобна обувка е trainers - отново произлизаща от "train" - глаголът "тренирам".
Докато излизането по клин и анцуг у нас все още е табу, в забързания водовъртеж от събития в световните мегаполиси спортното облекло е едно от най-предпочитаните за ежедневието в цял свят. Отдавна маратонките не са в гардероба само за тренировка в залата, но и за пазаруване, разходка в парка и пикник с приятели.
1. Заложи на Adidas като Джеси Оуенс
Когато преди време за първи път влязох във фитнес залата инструкторът ми каза, да не си избирам маратонки по цвят. Маратонките за тренировка са само едни и това са Adidas за бягане. Сигурна съм, че ако го бяха чули, от компанията щяха да му платят солено за тази реклама, защото почти всичките му клинети си купихме маратонки от тази марка и не съжалихме нито веднъж в следващите години.
Маратонките придобиват своята международна известност когато германецът Ади (Адолф) Даслер създава заедно с брат си фирмата за спортни обувки Adidas. Победителят в олимпийските игри през 1936 година Джеси Оуенс печели 4 златна медала, бягайки с Adidas. Затова и първият модел, който ви предлагаме е на тази марка.
A това е и най-купуваният модел в каталога на Трендо:
2. Чупи рекорди с PUMA като Хайнц Фютерер
По-късно, след като братята Даслер се разделят заради неразбирателство, единият от тях - Руди създава своя компания за производство на обувки Puma. Тези събития изиграват решаваща роля за бъдещето на спортните обувките в цял свят.
Puma създава първата в света футболна бутонка - The Atom. Някои от футболистите на Германския национален отбор ритат с тях в първия мач след войната срещу Швейцария през 1950г. Не след дълго Хейнц Фютерер поставя рекорд на 100м с маратонки на Puma.
Oт край време Puma e класика сред марките, а в последните години и особено популярна, заради партньорствата си с музикални идоли като Риана и The Weeknd, които имат свои собствени линии. Всъщност едва ли има знаменитост, която да няма в гардероба си поне един от моделите на Puma.
А това е най-желаният модел от каталога:
3. По-леки от въздуха с Nike като Майкъл Джордан
През 1984 година спортните обувки за баскетбол бележат огромен ръст в продажбите. Причината е подписването на Майкъл Джордан - Въздушния с марката. Той носи модел Air Jordans. Впоследствие те стават най-известните маратонки в цял свят. Дори след като легендарният баскетболист прекратява активната си спортна кариера, тези маратонки продължават да бъдат най-продавани, а за маркетинга на бранда отговаря първородният му син - Джефри Майкъл Джордан, който е женен за българка.
Ето и най-търсеният модел от каталога на Трендо:
4. С Reebok дори и на наградите "Еми"
Идеята за създаването на компанията, известна днес като Reebok, се заражда още в далечната 1895 година в Болтън, Великобритания. Създателят й, Джозеф Уилиам Фостър, работи като чирак при дядо си и там научава основите на изработката на обувки. С
Спортните обувки Reebok първоначално са известни най-вече с моделите си за бягане.
През 1924 година с тях Харолд Ейбрахамс печели златен медал на 100 м. на летните олимпийски игри в Париж.
През 1985 година актрисата Сибил Шепърд носи чифт оранжеви маратонки на церемонията за наградите "Еми", в комбинация с черна вечерна рокля, вдъхновена от манията по аеробиката от 80-те, и това променя всичко.
Reebok правят още една голяма крачка през 90-те години чрез създаването на Reebok Shaqnosis - модел баскетболна маратонка. Тези обувки са разработени със съдействието на легендата на NBA - Шакил О'Нийл, и изпъкват с интересен хипнотичен дизайн.
През 1995 гигантът в производството на спортни стоки Adidas придобива Reebok като дъщерно дружество.
А след колаборацията на марката с Джиджи Хадид, нов посланик на марката става и Ариана Гранде, a oтскоро и Cardi B, която вдъхва живот на класическия модел AZTREK.
Ето и най-търсеният модел от каталога на Трендо:
5. Заложи на българското качество FLAIR
FLAIR e най-голямата автентична спортна марка в България. Базата ѝ е в Хасково, а производството на спортните продукти се отличава с уникален дизайн, в комбинация с най-добрите материали, използвани само от елитните световни спортни марки. Повече от 10 години в бизнеса, марката вече се е наложила у нас, а посланици са някои от популярните лица в България, сред които спортисти, музиканти и модели.
Ето и най-купуваният модел на FLAIR в Tрендо:
Разбира се с комбинацията между маратонки и облекло трябва да сме внимателни. Известно е, че някои си позволяват да комбинират спортните обувки с рокля, но за подобен тип аутфит си е нужна консултация със стилист. Затова пък тениска, суичър и дънки - винаги добра комбинация. Предлагаме ви две от най-търсените ни предложения за топ.
2. Модерно неглиже с Lee Cooper
В заключение ви съветваме да правите като най-добре печелещия модел в цял свят за 2019 г. - Кара Делевин, която казва:
"Прекарвам повечето си време, носейки неудобни неща, но за мен единствените подходящи обувки са маратонките".
Рекламна публикация
НАЙ
Кейт Мос плаче, когато гледа голите си фотосесии от 15-годишна
Защо смъртта на Британи Мърфи остава неизяснена и медици избягват разкритията?
Скандалът с Джей Зи и връзката му с Бионсе - разликата в годините и срещата им, когато тя е на 16 г.
Михаела Маринова се преоткрива с "Герой"
Нови имена доминираха в класациите на "Билборд" през изминаващата година
Кейт Мос плаче, когато гледа голите си фотосесии от 15-годишна
Защо смъртта на Британи Мърфи остава неизяснена и медици избягват разкритията?
Скандалът с Джей Зи и връзката му с Бионсе - разликата в годините и срещата им, когато тя е на 16 г.
Михаела Маринова се преоткрива с "Герой"
Нови имена доминираха в класациите на "Билборд" през изминаващата година