Highsnobiety.com e сайт, известен с претенциите си, особено що се отнася до мода. Но независимо, че името му звучи така, той в никакъв случай не е по-снобски от сайта на култовото списание Vogue. Що се отнася до Business Insider, то това е достатъчно известна медия, че да може си позволи да плати хонорара на журналист, добре запознат с модните тенденции...

Но какво е общото между трите издания и защо ги споменаваме?

Общото е, че в рамките на около месец и трите пожелаха смъртта на различни модни тенденции, които оформяха стила на 2018 година. Заявката е ясна: да започнем новата година на чисто, като загърбим някои трендове, дразнещи дизайнерски навици и отвратителни артикули, разпространявани от "инфлуенсърите" и модните блогъри.

Представяме ви извадка от редакционни коментари от трите сайта, които дават най-разнообразни идеи кое от модата е време "да умре" през 2019 година:

Всичко грозно

Според редакционния екип на Highsnobiety, първото, което трябва да "изчезне" през новата година, е естетиката на грозното. Това означава "смърт" на грозните маратонки, неестетичните шарки и цветни комбинации, на грозните постове в Instagram. Призивът е да се спре с тенденцията "колкото по-долно - толкова по-добре", която владее модата през последните години.

Добре е да има различни естетически критерии и грозното може да бъде вдъхновение, но не и когато се превръща в цяло модно движение. Според Херберт Хофман, креативен и търговски директор на Highsnobiety, eдинственото изключение, при което "грозните" и странни идеи могат да получат рафинираност, е в дизайна на Prada, тъй като този подход им е закодиран в стила. Всички останали се опитват да го имитират и се провалят.

Moдните редактори на Business Insider също се присъединяват към този призив и са категорични: нека кажем сбогом и на тенденцията към грозни обувки и маратонки: "Обувките са много по-вълнуващи, когато не са създадени целенасочено, за да се превърнат в тренд или да объркат по-голямата част от потребителите".

Според Vogue, когато става дума за маратонки, е крайно време да кажем "чао" на онова, което наричат "татковите маратонки" (dad sneakers). Това са онези грозни маратонки с огромна подметка, които независимо дали носят дизайнерски надпис или не - са отвратителни. Те са ретро, напомнят на 80-те, масивни са, ниски, и уж са футуристични, а всъщност подметката им просто стърчи и напред, и назад. Точно обратното на "минимализма", те са "колкото повече, толкова повече"... Е, достатъчно сме се правили, че ни харесват.

"Пластмасовата" мода и неона

През изминалата година станахме свидетели на широкото навлизане на PVC и пластмасовите материали по ревютата, но според Highsnobiety, когато земното кълбо се сблъсква с толкова големи екологични проблеми, заради замърсяването на океана с пластмаса, използването ѝ в модата е "неетично". "Марките проповядват, че се стремят да бъдат по-осъзнати относно екологията, но когато обявяват пластмасата за "фантастична", показват истинското си лице", смятат от изданието.

Business Insider призовава за край на модата на пластмасовите прозрачни дамски обувки. Въпреки че изглеждат ефектно, те не са предназначени за дълго носене, защото бързо се запотяват и стават хлъзгави, което не е нито полезно, нито хигиенично. Същото важи и за модата на пластмасовите и прозрачни дамски чанти, които изглеждат "твърде неприятно". "Има по-симпатични и по-екологични опции за ръчна чанта".

Редакторите се обръщат и с призив за приключване на "неоновата мода", която отбеляза завръщане през 2018-а. Флуоресцентният външен вид не е подходящ извън червения килим, модните ревюта и може би във фитнеса. Надеждата е, че през 2019-а дизайнерите и звездите най-после ще осъзнаят, че е време тези ярки неонови цветове да останат в 80-те и в началото на 90-те, когато се и появиха. От Vogue също определят неона като демоде и казват "чао" на виждащите се от километър десени.

Панталонките за каране на колело, очилата с малки стъкла, пухенките, кенгурата

Модата да се излиза на улицата с вталени къси клинчета, като тези, които носят колоездачите, се появи през 2017-а. Макар и удобен, този спортен аутфит е трудно да бъде приет насериозно, затова от Business Insider препоръчват просто да не се носи. Oт Vogue също са категорични, че модата на късите клинове прави краката пълни и е нелепа дори за спорт.

Очилата с тънки и скъсени стъкла също са обявени за грозни от модните редактори. Много хора ги носят през последните години, но стъклата им са твърде малки, за да предпазват наистина очите от слънцето, затова е по-добре да изчезнат. Същото важи за пухенките, които все още са на мода, макар и да ни е втръснало от тях.

Във висшата мода чантичките, познати като "кенгуру", се завърнаха триумфално през последните години, но сега е моментът тази мания, която копира модата на 90-те, да спре.

Вижте тази публикация в Instagram.

Feeling dem suit looks #fashion #bikeshorts #suit

Публикация, споделена от @ trashyteddy на

Инфлуенсърите в Instagram

"Честно казано, мислех че балонът с "инфлуенсърите" ще се пукне отдавна. Ако нямате истински занаят, а просто носите "готини" дрехи в интернет, трябва да преосмислите нещата", пише редакторът на Highsnobiety Крис Денфорт. "Фийдът на повечето инфлуенсъри представлява просто безкраен и бездушен цикъл от продукти, от които те самите не се интересуват особено. Уморен съм от обсебващото и непрекъснато тагване на "@марки" и "#събития" и определено не се интересувам от кода за намаление. Не съм в Instagram, за да гледам това. За това поведение са виновни и марките, защото инфлуенсърите нямат автентичност, неефективни са и дори не са лоялни към брандовете и продуктите, които излагат на показ. Марки, моля спрете да работите с инфлуенсъри, защото те не влияят на никого", призовават още модните редактори.