От посмешище до съвършенство: Как принцеса Беатрис трансформира стила си?
Тя беше обявена за "най-добре облечената“ личност във Великобритания
Справедливо е да се каже, че най-голямото модно падение на принцеса Беатрис беше шапката, която беше сравнявана с тоалетна седалка и геврече.
Още по темата
За да направи нещата по-лоши, тя носеше шапката, дело на дизайнера Филип Трейси, на сватбата на принц Уилям и Кейт Мидълтън през 2011 г., така че милиони гледаха по телевизията.
Но миналия месец, повече от 13 години след този моден гаф, Беатрис бе коронясана за най-добре облечения човек във Великобритaния за 2024 г. от списание Tatler.
Драматичният обрат за принцесата, която навършва 36 години, се дължи поне отчасти на стилиста на знаменитостите Оливия Бъкингам, която въведе Беатрис във висшата мода. Оливия е и мозъкът зад стила на актрисата Кери Мълиган, модела Попи Делевин и Ники Хилтън.
Миналата година Беатрис впечатли с изящна сатенена рокля на ливанския дизайнер Reem Acra на сватбата на престолонаследника принц Хюсеин и принцеса Раджуа от Йордания. В съчетание с блестяща тиара, това беше една от най-добрите визии на кралската особа досега.
Настоящият изискан стил на Беатрис бележи отклонение от нейните по-ранни, по-еклектични избори, включващи цветови сблъсъци и странни украси за глава.
За разлика от покойната кралица Елизабет и Кейт Мидълтън, известни със своите цветни гардероби, Беатрис предпочита меките, приглушени тонове и деликатните флорални щампи.
Д-р Каролин Мейр, когнитивен психолог и моден бизнес консултант коментира значението на избора на цвят. "Цветът играе важна роля в това как възприемаме и изразяваме себе си. Различните цветове предизвикват различни емоции и настроения, което ни позволява да изразим нашата индивидуалност и предпочитания", споделя тя.
"Например живи и топли цветове като червено и жълто често се свързват с енергия, позитивност и стимулация, докато по-хладните тонове като синьо и зелено са свързани, главно чрез социокултурни асоциации, със спокойствие и релаксация", допълва тя.
Наистина, Беатрис е обличала синьо, градински чай, кремаво, прахообразно розово и бежово в редица случаи - и изглежда особено удобно в тези фини нюанси.
Радикалната еволюция на стила на принцесата може да е част от план за промяна на общественото възприятие за нея. "Известните хора разбират значителното въздействие на техния публичен имидж и затова използват облеклото, за да оформят възприятията, да създадат разкази и да подсилят личната си марка или имиджа, свързан с тяхната професия или проекти. Това е известно като управление на впечатленията", обяснява д-р Мейр.