Първата дигитална седмица на модата в Париж беше обявена с художествени амбиции, но филмите не убедиха специалистите в ползата от новия подход, съобщи АФП, цитирана от БТА.

Вижте снимки >>

Представени бяха "късометражни филми, музикални клипове, анонси, реклами на парфюми. А и няколко тоалета" - иронизира влиятелната модна критичка Ванеса Фридман в "Ню Йорк таймс". - Искам си подиумите!"

Заради новия коронавирус висшата мода, а след това и седмицата на мъжката мода, която приключва днес, бяха представени в "креативни" видеа. Професионалистите приветстваха идеята, защото така колекциите им са достъпни за всички, не само за присъстващите на дефилетата.

Модни критици обаче не одобриха представянето им.

"Колко претенциозни бяха някои от късометражните филми - възкликна Бриджет Фоли от сп. "Уиминс уеър дейли", признато за модна библия. - Тази дигитална седмица на модата направи дефилетата много важни".

"Аз съм изцяло за дигитализирането, но според мен тази седмица на модата не беше добра" - заяви модната специалистка Диан Перне, която организира и фестивал на филмите за мода.

"Дигиталният език не е нещо, което владея, това не е за моето поколение - призна пред АФП художественият директор за дамската колекция на "Диор" Мария Грация Киури.

Нейната колекция филмира италианският режисьор Матео Гароне. Именно неговият филм беше сред успешните на тази седмица на модата - гледаха го 3,7 милиона души.

Колекцията на "Шанел" обаче беше резюмирана в клип-тизър с продължителност 1 мин 22 сек. Гледаха я 400 000 души.

Дизайнерът на мъжките колекции на "Луи Вюитон" не показа нито един модел в късометражния филм на модната къща. Вместо това обеща да промени практиката и да представя колекциите си на различни места по света.

"Валенитно" също се представи с микроклип и обяви, че ще представи колекцията си в Рим на 21 юли в студиата "Чинечита".

И "Диор" подготвя дефиле за круизната си колекция, но без публика, на централния площад в Лече на 22 юли.

Дизайнерът Крис Ван Аш от "Берлути" също защити традиционните дефилета, "наелектризирани от творческия момент, крайния срок, адреналина".

За малките марки обаче дигиталният формат може да е предимство. В него се представят повече от тях и желаещите могат да видят всички колекции.