Розовият стил на Барби напусна големия екран и превзе света на модата
Модната къща "Valentino" постави началото на тази вълна още през 2022 г.
Тоалети, вдъхновени от стила на куклите Барби и техния характерен розов цвят, доминират в света на модата за втора поредна година, популяризирани от маркетинговата кампания на компанията за играчки "Mattel" около филма "Барби", който вече дебютира в киносалоните, съобщават чуждестранните медии.
"Няма кътче на земното кълбо, което да не е станало розово", каза Ричард Диксън, президент и главен оперативен директор на "Mattel".
Модната къща "Valentino" постави началото на тази вълна още през 2022 г. със своето изцяло розово дефиле през месец март. Няколко месеца по-късно бяха публикувани снимки на актрисата Марго Роби, облечена в ярко розов гащеризон в стил уестърн на снимачната площадка на филма "Барби". Тя изпълнява главната роля в продукцията. Този стил стана особено популярен заради завърналата се тенденция на облеклото, вдъхновено от уестърни, както и модата, препращаща към началото на века, каза Маделин Хърш от сп. "InStyle".
Тази мода съвпадна и с периода, в който много хора се завърнаха в офисите си след пандемията от Covid-19.
"Хората жадуваха за радост, цвят и нови дрехи, които да носят навън отново, а ефервесцентният чар на Барби беше много достъпен", добави Хърш.
С популяризирането на стила модните списания пишат за все повече знаменитости, облечени в ярки облекла, вдъхновени от куклата, сред които са Ким Кардашиян и Хари Стайлс.
Барби е една от трите най-успешни марки на "Mattel". Производителят на играчки сътрудничи с компании като френската луксозна модна къща "Balmain", като сключените партньорства с други фирми вече са общо над 100.
"Mattel" също работи заедно и с фирми извън модната индустрия. Хранителната верига "Burger King" в Бразилия вече предлага вдъхновени от Барби сладолед и бургер с розов сос. Марго Роби, която показа множество визии, напомнящи за тези на нейната героиня, по време на рекламното турне на филма, се появи с розови куфари на летището в Сидни.
Модните тенденции засилиха интереса към филма на "Warner Bros.". Дамите, които смятат да гледат продукцията, предварително планират дрехите, които ще носят за появата си в киносалоните, вдъхновени от лентата. Там пък организират специални събития, за да увеличат продажбите на билети.
Анализатори прогнозират, че "Барби" със сигурност ще надмине основния си касов конкурент този уикенд - драмата на Кристофър Нолан "Опенхаймер". Очаква се продажбите на билети за "Барби" в американските кина този уикенд да достигнат между 80 и 150 милиона щатски долара, предава БТА. Това би надхвърлило 55-те милиона щатски долара от продажбите на билети в САЩ и Канада през миналия уикенд, които достигна най-новият филм на Том Круз от поредицата "Мисията невъзможна".