Първата Седмица на модата без никакви ограничения, свързани с Covid-19, в рамките на която ще бъдат показани колекции прет-а-порте за мъже, отново завладява Париж със символичното завръщане в календара на Еди Слиман за "Селин", съобщи БТА.

Embed from Getty Images

Седмицата започва във вторник следобед с поредица от ревюта на млади марки и приключва в неделя с ревюто на Еди Слиман - един от най-влиятелните дизайнери на мъжка мода през последните няколко десетилетия.

Embed from Getty Images

"Селин" - флагманската къща на френския гигант LVMH (Louis Vuitton Moet Hennessy), чието последно шоу датира от февруари 2020 г., напусна официалния моден календар, считайки го за "отживелица".

Оттогава Еди Слиман представя своите мъжки и дамски колекции със собствено темпо и чрез филми, заснети на исторически места във Франция като хотел "Негреско" в Ница и замъците Во-льо-Виконт и Шамбор.

Embed from Getty Images

От "Селин" не са отговорили на запитване на агенцията относно завръщането им на Седмицата на модата.

"Нямаме какво да коментираме, освен да се радваме. Много сме щастливи, че "Селин" се завръща", заяви Паскал Моран, изпълнителен президент на френската Федерация на висшата мода и модата.

"Луи Вюитон" - друга марка на LVMH, която не определи наследник на починалия през ноември от рак Върджил Абло, ще представи мъжка колекция, проектирана от нейните студиа.

Embed from Getty Images

Премахването на ограниченията заради пандемията бележи завръщането в Париж и към физическите дефилета на американеца Том Браун, известен с креативните си шоута, на изгряващата британска звезда Крейг Грийн, довел извънземни на първото си ревю във френската столица през януари 2020 г., на японската къща "Исей Мияке", която представи колекциите си във видеоклипове или инсталации по време на здравната криза.

"Сега, когато е по-лесно да се пътува по света, смятаме, че е идеалният момент да се завърнем с дефиле", отбелязват от "Исей Мияке".

В знак на важността на Седмицата на мъжката мода американският творчески директор на "Живанши" Матю Уилямс ще организира ревю в рамките й, след като представи смесени колекции виртуално и присъствено.

Френската авангардна дизайнерка Марин Сер ще дефилира за първи път на Седмицата на мъжката, а не на дамската мода.

"Ами" на Александър Матуиси, който стартира като мъжка марка, популярна сред модерните парижани, сега прави дамски колекции и предизвика сензация на филмовия фестивал в Кан с бляскави модели, носени на червения килим от Роси де Палма и Софи Марсо. Дефилето, вероятно смесено, ще бъде в четвъртък вечерта.

Докато Седмицата на модата в Лондон стана неутрална по отношение на пола, Седмицата на модата в Милано, от друга страна, върна мъжете в светлината на прожекторите този сезон, като се отказа от смесени колекции, които "рискуват да засенчат мъжкото предлагане". Това е от полза за италианските компании в този сегмент", според президента на Модната камара Карло Капаса.

"В Париж ще бъдат и двете страни", обяснява Паскал Моран.

"Тенденцията без пол, предизвикана от уличното и спортното облекло, е дълбока и социална, тя е дългосрочна", но "разделението между мъже и жени наистина има смисъл", добавя той.