"Шанел" влезе в Гран пале за представянето на колекцията си за сезона пролет/лято 2025, отбелязвайки завръщането си към извисяващия се монумент от стъкло и стомана с еклектична колекция от искрящи ансамбли от туид и ефектно изпълнение на Райли Киоу - внучката на Краля на рока Елвис Пресли, предаде Ройтерс.

Гостите прииждаха на тълпи, излизайки от черни градски автомобили, облечени от глава до пети в "Шанел". След като позираха за снимки, те влизаха през парадния вход, наскоро наречен на основателката на марката Габриел Шанел.

Снимки от ревюто на Шанел вижте тук>>>

Място на известните през годините впечатляващи модни ревюта на покойния дизайнер на "Шанел" Карл Лагерфелд, сградата беше затворена за ремонт през 2021 г. - финансиран от марката, преди да бъде отворена отново за надпреварата по фехтовка на Олимпийските игри в Париж това лято.

За дефилето в центъра на пространството беше поставена гигантска клетка за птици, която напомняше за реклама на парфюм "Шанел" през 90-те години на миналия век с участието на Ванеса Паради.

Моделите дефилираха през пространството, демонстрирайки разнообразни визии от туид, включително миниполи с цепки, широки панталони и рокли, изобилно украсени с ефирни пелерини, ресни и панделки.

Някои от тях имаха "туфи" от напомнящи за пера аксесоари отстрани на слънчевите си очила, други стискаха чанти, наподобяващи клетки за птици, съобщава БТА.

Райли Киоу беше облечена изцяло в черно с ефирна пелерина и обувки със сребърни токчета на платформа. Пеейки хита на Принс от 1984 г. When Doves Cry, изпълнителката беше издигната на люлка достатъчно високо, за да могат моделите да минат под нея за финала.

View this post on Instagram

A post shared by Paris Fashion Week (@parisfashionweek)

Колекцията за сезона пролет/лято 2025 е дело на студиата на "Шанел" в очакване на новия дизайнер след напускането на Виржини Виар през юни.

Последният ден от Седмицата на модата в Париж приключи с множество дефилета, сред които на "Миу Миу","Лакост", "Луи Вюитон" и новоизгряващата марка "Коперни", която организира първото дефиле в "Дисниленд Париж", предаде АФП.

Шоуто на модната марка, организирано от дуото Арно Вайан и Себастиан Мейер, събра световния моден елит за "вълшебен момент". То беше премиера на това необичайно място, за чието осъществяване бяха необходими две години преговори.

"Принцесите", сред които и Кайли Дженър в готически гащеризон, дефилираха под фойерверките и музиката на парадите в тематичния парк, който беше напълно запазен за парти до сутринта.

View this post on Instagram

A post shared by Paris Fashion Week (@parisfashionweek)

"Луи Вюитон" се представи в Квадратния двор на Лувъра. В изцяло черни декори, знаменитости като Кейт Бланшет, Брижит Макрон и Ноеми Мерлан, изгледаха закачливо дефиле - драперии около единия крак или златни каишки, които оформят въртяща се пола.

Плоските пантофки, често срещани през този сезон, се завърнаха в куфарите, с които е известна марката. Спортна и активна, жената на "Луи Вюитон" не се притеснява да носи и веломаратонки със свободно падащи ризи.

При "Лакост" в цветовата експлозия доминира известното крокодилско зелено, за спортна, модерна визия.

Седмицата на дамската мода в Париж показа тенденции към еманципиращо облекло в колекциите за следващото лято, предаде АФП, предлагайки поглед към някои от тях:

Романтизъм в парка

Красивата кукла все още е налице, но тя с охота се откъсва от този си имидж. Широки свободно падащи блузи, полюшващи се фусти и флорални принтове потопиха поклонниците на модата в романтична будоарна атмосфера.

Модна къща "Льове" представи свободно падащи рокли на цветя, деликатно разкриващи своите кринолини, но подходящи за съчетаване и с боксерки.

"Виждаме вечерни рокли и якета тип парка, секси и много практични, точно както искаме да се обличаме в момента", каза пред АФП Клеър Томсън-Джонвил, глобален сътрудник на списания "Вог".

Австралийският лейбъл "Цимерман" също заложи на плавни материи и меката пастелна палитра на късното лято, разчупена от якета в стил милитъри.

Равни обувки

Революция, която е толкова очевидна, тъй като променя визията на моделите, дефилиращи на подиума този сезон - обувките с ток изчезват, внезапно заменени от шествие от равни обувки.

View this post on Instagram

A post shared by Konbini (@konbini)

В "Диор" феминисткият артистичен директор Мария Грация Киури почти забрани токчетата. Моделите дефилираха по подиума с високи ботуши или гладиаторски сандали с микроподметки.

В Acne Studios най-шикозните костюми с драпирани поли се съчетават с все по-модерната равна обувка, имитация на чехъл. Резултатът - различна походка, донякъде провлачена, но и по-достъпна.

Снимки от ревюто на Лореал вижте тук>>>

Да живеят костюмите

При "Сен Лоран", "Льове", Виктория Бекъм и Кристоф Лемер целият аспект на "женското овластяване" подчертава необходимостта от много силна женска енергия в този период, отбелязва Клеър Томсън-Джонвил.

Антъни Вакарело за "Сен Лоран" се гмурва с вълнуваща носталгия в гардероба на самия основател на модната къща Ив Сен Лоран, за да облече жените като негови подобия.

Петдесет и осем години след като къщата представи първия "смокинг за жени", белгиецът проектира широки костюми, подчертаващи раменете, съчетани с подходящи вратовръзки. Те, заедно с митичните

квадратни очила на основателя на марката, придават впечатляващ андрогинен вид.

При Виктория Бекъм дамските костюми са по-вталени, но не толкова буквални: сякаш разкъсани от раменете или разцепени по крачолите, те изразяват известна ярост и присвояване на тази мъжка класика.

Стела Маккартни заложи на костюми с панталони, съчетани с бижута за гърди, придаващи на цялостната визия зашеметяваща чувственост.

Снимки от ревюто на "Клое" вижте тук>>>

Шалвари

Регресивни и същевременно провокативни, шалварите ще бъдат на мода следващото лято.

Тази дреха от викторианска епоха, въведена от Либи Милър през 1851 г., за да позволи на жените да карат колело, се завръща. Смятана за "феминистка", тя може да се носи например с мъжко сако или мъжка риза за дръзка и функционална комбинация.

Модна къща "Клое" изведе на преден план тази неочаквана дреха в секси дантелена версия.