Когато по-големият брат на Донатела Версаче, Джани, е убит пред имението си в Маями през 1997 г., тя му дава тържествен обет.

Въпреки ужасяващата си мъка, му обещава, че ще продължи завета и наследството му, което направи неговия моден лейбъл един от най-известните и отличителни в света.

И тя определено успя да изпълни обещанието си. През последните 28 години като творчески директор на Versace - отначало колебливо, а след това с дръзка увереност - тя се превърна в една от най-известните жени в луксозната мода.

Само преди дни обаче беше обявено, че 69-годишната дизайнерка ще поеме друга роля в компанията, като неин "главен посланик на марката".

Това обаче не е цялата история. Всъщност източници твърдят, че италианската кралица на модата е била жертва на заговор и умишлено е била изгонена с цел улесняване на пътя марката да бъде купена от конкурентния лейбъл Prada, след като печалбите й спадат по време на пандемията.

Твърди се, че главният изпълнителен директор на Versace, Еманюел Гинцбургер, и Джон Д. Айдъл, шеф на собствениците на лейбъла Capri Holdings, са се споразумели да се отърват от Донатела и да я заменят с Дарио Витале, бивш дизайнер на Miu Miu, за да могат да продължат с план за унаследяване, с който тя не е била съгласна. Още по-лошо за Донатела е, че според запознати тя целенасочено е била държана настрана от разговорите за бъдещето на марката, която носи нейното име.

Снимка: Getty Images

Това означава, че не само е загубила работата, която толкова обичаше, но и трябвало да се откаже от обещанието, което е дала на покойния си брат.

Моден източник казва пред The ​​Mail on Sunday: "Тя беше детронирана по най-ужасния начин. Не мислеше, че ще умре на този трон. Но всички се карат за него, макар че не знаят какво означава да си на него. Единственият човек, който го прави, е Донатела, но тя беше изритана. Беше злобно и разстройващо."

Източникът продължава: "Мъжете искаха да продадат Versace бързо, преди нещата да се влошат. Мълвата около бизнеса е, че Еманюел и Джон са искали Донатела да излезе, за да могат да продадат компанията".

Нищо от това не е очевидно, когато Versace, основана в Милано през 1978 г. от Донатела и нейните братя Санто и Джани, направи изключително изпипано съобщение в Instagram за бъдещето на Донатела.

С непринудена ловкост Донатела беше обявена за новия главен посланик на марката Versace от 1 април - далеч по-малка роля, според модни наблюдатели. "В новата си роля тя ще се посвети на подкрепата за филантропските и благотворителни начинания на Versace и ще остане защитник на марката в световен мащаб", се казва в съобщението.

Но зад кулисите е имало малко дружелюбност сред висшите служители на Версаче.

Друг източник казва, че вместо да вдига шум и да прави скандали, тя се е "справила с напускането си по много елегантен начин", добавяйки: "Как е намерила сили да го направи, не мога да разбера. отнесли са се ужасно с нея".

Твърди се, че семената на нейното напускане най-вероятно са посети още през 2018 г., когато Capri Holdings, която също притежава Jimmy Choo и Michael Kors, плаща 1,64 милиарда паунда за Versace. Говори се, че Донатела е влязла в сделката с надеждата, че ще създаде план, който ще защити наследството на марката Versace и това на покойния й брат. Оттогава обаче печалбите на Versace са спаднали, отчасти в резултат на пандемията. Други лейбъли също пострадаха, но успяха да се възстановят.

View this post on Instagram

A post shared by Versace (@versace)

През февруари Capri трябваше да признае, че е имало двуцифрен спад в продажбите на Versace през предходното тримесечие, за което обвинява лоши стратегически решения.

Източник каза: "На хората от върха им свършиха извиненията за спада на продажбите и развяха бялото знаме. Те искат да продадат бранда, преди да е станало по-лошо. Донатела не беше запозната с нищо от това. Очевидно е какво се случва, но е толкова глупаво; тя е тази със знанията и човекът, който е разбрал концепцията и се е борил за развитието на Versace. Донатела е последователна в поставянето на компанията и марката на първо място."

Всъщност Донатела е тази, която успя да поддържа Versace актуален. С ненадминат тефтер с контакти тя привлече млади знаменитости като рапъра Lil Nas X и корейски K-pop звезди, за да поддържа репутацията си актуална. Oт Тейлър Суифт и Бионсе до Дуа Липа и Сабрина Карпентър, всички те носиха дрехи на лейбъла.

Тя привлича и продължава да работи с холивудските звезди Анджелина Джоли и Ан Хатауей и музикални легенди като сър Елтън Джон, Шер, Лейди Гага и Мадона.

Друго перо в шапката й е нейната популярност в социалните медии - с 12 милиона последователи, тя е най-следеният моден дизайнер в света. И освен че развива марката, тя може би е и нейното лице.

Скоростите вече са в движение за продажба на бранда на Prada. В петък беше съобщено, че изпълнителният директор на Prada, Андреа Гуера, е отлетял за Ню Йорк, за да проведе разговори за сделката, която ще обедини две от най-големите имена в италианската мода.

И какво ще е бъдещето на Versace и ярките щампи, които са синоним на марката и самата Донатела? Модните специалисти спекулират, че няма да мине много време, преди да се появи разрив между Айдъл и Гинцбургер. Но въпреки че това може да предизвика смях у Донатела, в крайна сметка тя е дълбоко натъжена от напускането си - както и служителите й.

Един каза: "Служителите във Versace органично взеха страната на Донатела. Тя е толкова подкрепяща по-младите членове на персонала и много харесват семейния й подход към Versace. Тя имаше репутацията на мил, добър човек и не беше груба като някои други дизайнери."

ИЗБРАНО