Дефилетата се завръщат предпазливо на Седмицата на мъжката мода в Париж, която започна вчера с представяне в интернет на смесени колекции.

За разлика от Лондонската седмица на модата, която стана "полово неутрална", парижката официално е посветена на мъжете. Дизайнерите обаче са склонни да премахват границите между половете, що се отнася до гардероба.

Китайската марка "Sankuanz" отстоя асексуалната си естетика, независимо дали в огромните костюми или тениските с графити. Японската "Kidil" също предложи смесена колекция, но в стил пънк - с размазан грим и коси, боядисани в изкуствени цветове. Френският колектив "Gamut" наблегна на разнородността и позитивизма в спортно облекло, еднакво подходящо за мъже и жени.

"Lanvin" представи късометражен филм, наподобяващ музикален клип от 90-те години на миналия век с гардероб, който смесва сезоните "за него и нея".

Само шест модни къщи, от които "Dior" в петък и "Ermes" в събота са обещали дефилета пред публика от общо 72 в програмата. Много от големите марки остават във виртуалното пространство - "Luis Vuitton", "Dries van Noten", "Yohji Yamamoto", "Issey Miyake, "Thom Browne".

Снимка: Getty Images