„Ди бери груп“: Увеличихме площта на оранжериите си 4 пъти откакто работим с Kaufland
Все повече хора по света избират да купуват местни и сезонни плодове и зеленчуци
* Съдържанието е предоставено от Kaufland България
Чували сте за световния тренд да се консумират сезонни и местно отгледани храни, най-вече плодове и зеленчуци, нали? И сте се възмущавали от "пресните" плодове и зеленчуци с произход Китай или Латинска Америка, указан на етикета? Представяли сте си как някой на хиляди километри е отгледал този картоф. Кога ли е набран, а с какво ли е консервиран, за да запази търговски вид дълго? След това друг го е транспортирал, добавяйки още въглерод във въздуха, който дишаме, за да се озове на щанда в кварталния супермаркет и после в чинията ви в България.
Затова все повече хора по света избират да купуват местни и сезонни плодове и зеленчуци. В Kaufland това е възможно благодарение на късата верига на доставки, която постига ритейлърът на партньорствата си с десетки български производители на плодове и зеленчуци от цялата страна. Благодарение на това потребителите могат да се насладят на свежи плодове и зеленчуци, откъснати в пълна зрялост: "Пътят от полето до щандовете на Kaufland е изключително кратък. Малините, набрани днес, утре ще бъдат доставени в Центрaлния склад на Kaufland, а още същият ден ще бъдат товарени, за да достигнат до всяка една точка на страна, в която има филиал на Kaufland", коментира Красимир Белчев, експерт "Договорно производство" в Kaufland България.
В допълнение към това партньорството с веригата дава сигурност на българските производители, които получават спокойствие за реализацията на продукцията си и могат да инвестират в производството си заради уникалната за българския пазар програма за Договорно изкупуване на селскостопанска продукция.
Един от производителите, с които си партнира ритейлъра почти от създаването й е "Ди бери груп". Поповският производител на горски плодове е увеличили площта на оранжериите си над 4 пъти от 2020 г. насам и към днешна дата разполага с 60 дка оранжерии и над 900 полско производство. Към днешна дата "Ди бери груп" реализират над 50% от продукцията си в Kaufland, а качеството на произвежданите за ритейлъра малини, къпини и боровинки е гарантирано многостепенен контрол на качеството.
"Стопанството ни съществува от 2003 г., като започнахме с 30 дка и постепенно през годините го развихме до 900 дка полско производство и 60 оранжерии. Договорът с Kaufland България сключихме през 2020 г. Тогава бяхме пуснали в експлоатация 15 дка от оранжериите ни. Благодарение на партньорството ни с Kaufland България днес оранжериите ни са 60 дка, които плододават поетапно", споделя за Dir.bg Деница Иванова от "Ди Бери Груп".
"Партньорството ни с Kaufland е много важно за нас, тъй като ни гарантира сигурен пазар. В оранжерията отглеждаме две реколти годишно, като се стараем на база на производствената ни програма, договорена с Kaufland, да предлагаме нашите плодове максимално по-дълъг срок от годината", добавя още Деница Иванова.
Произведени от българи за българи
Отглеждането на горски плодове е трудоемък процес, който изисква грижи целогодишно. Над 80 служители от района са заети постоянно в производството на "Ди бери груп", а в сезон достигат до 200. Плодовете се берат на ръка един по един, грижливо се отделят и селектират за Kaufland, защото само отбрани плодчета влизат в тарелките на собствената марка на ритейлъра "Брей!". Именно под марката "Брей!" в Kaufland ще откриете пресните и вкусни малини, къпини и боровинки на "Ди Бери Груп". Точно тези плодове попадат в селекцията от нови сезонни "Брей!" предложения от лятото на тази година. За производството на плодовете и зеленчуците от собствената си марка Kaufland разчита на дългогодишни партньорства, изградени на взаимно доверие и прозрачност. Благодарение на тях до края на годината общият брой на прясната селскостопанска продукция на регалите на веригата ще достигне до 20 артикула, произведени "от българи за българи". 100% от партньорите на ритейлъра притежават международния сертификат GLOBAL G.A.P - независима световна система за добри земеделски практики, която цели да гарантира, че производството на плодове и зеленчуци отговаря на добри практики за хигиена (вкл. използване на пестициди и торове), както и за опазване на околната среда и безопасност на работа. Родните производители покриват и изискванията на социално-отговорния сертификат GRASP, а 100% биват подлагани на допълнителни проверки.
Лабораторни тестове и пчели гарантират чистотата на плодовете
Т.нар. "берита" са изключително полезни за здравето, благодарение на витамините и антиоксидантите, които съдържат. Вкусът им ги прави подходящи в различни рецепти - за малки и големи. И точно за да се възползваме от ценните хранителни вещества, е важно да избираме местно и екологично произведени плодчета. В оранжериите на "Ди Бери Груп" растителната защита е с биоагенти - това са полезни насекоми, които унищожават вредителите, които паразитират върху растенията. За опрашването използват пчели, чиито кошери са в градините. Продукцията на ягоди, малини, къпини и боровинки е доказано чиста - без пестициди и химикали, което се гарантира с два вида контрол от страна на Kaufland - поне 3 пъти годишно изненадващо на място в Попово и два пъти месечно в склада, в който постъпва, плодовете се тестват за над 7000 пестицида.
"Предимствата на оранжерийното производство, по-точно на хидропонното отглеждане на плодове са, че получаваме екологично чисти плодове без пестициди в една контролируема среда. Сами управляваме климата в оранжерията - топлина, светлина и влага. Хранителните вещества ги доставяме на растенията чрез водата, която се насища с всички елементи, от които плодовете имат нужда. Концентрацията на тор във водата се измерва постоянно", разказва още Деница Иванова.
Договорното изкупуване дава сигурност на българските производители
Работата с български селскостопански производители е приоритет за компанията. Ритейлърът си партнира с много производители на пресни плодове и зеленчуци от цялата страна. Уникална за българския пазар програма за договорно изкупуване на земеделска продукция осигурява пазар на тонове вкусни и свежи плодове и зеленчуци, произведени от 28 доставчици. Договорите им с Kaufland осигуряват дългосрочно изкупуване на продукцията им и помагат да планират приходите си и да оптимизират разходите. По този начин Kaufland им дава освен сигурност, но и възможност да развиват бизнеса си.
Програмата стартира през 2019 г. и от началото до момента ритейлърът е изкупил български плодове и зеленчуци на стойност над 103 млн. лв. Само за 2022 г. реализираната в магазините количества надхвърлят 32 млн. лв., като плановете на компанията са през настоящата година тя да надвиши 38 млн. лв. През изминалата година от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 000 000 бр./кг плодове и зеленчуци. През изминалата година веригата има сключени договори с 25 земеделски производители от цялата страна, които включват над 65 артикула от пресни плодове и зеленчуци от родни производители. Cpeд тяx ca вcичĸи ocнoвни тpaдициoнни зeлeнчyци зa бългapcĸия пoтpeбитeл - ĸpacтaвици, дoмaти, мapyли и peпички, ĸapтoфи, моркови, лук, зeлe и чушки, спанак, тиквичĸи и пaтлaджaни.
НАЙ
Почти 4 години след раждането: Криско показа сина си, който е със Синдром на Даун
Трагичен инцидент в планината отне живота на основателя на модната марка "Манго"
От "сирийската Даяна" до "Първата дама от ада": Историята на Асма Асад
"Фармацевтите" намериха съкровището и грабнаха голямата награда в "Бягство към победата"
"Игра на калмари" – корейският хит, който стана културен феномен
От "сирийската Даяна" до "Първата дама от ада": Историята на Асма Асад
Почти 4 години след раждането: Криско показа сина си, който е със Синдром на Даун
Трагичен инцидент в планината отне живота на основателя на модната марка "Манго"
"Фармацевтите" намериха съкровището и грабнаха голямата награда в "Бягство към победата"
"Игра на калмари" – корейският хит, който стана културен феномен