• Органичният ръст достигна 8,7%, с ценообразуване от 9,5% и реален вътрешен ръст (RIG) от - 0,8%. Растежът е широкообхватен в различни географски области и категории.
  • Общите отчетени продажби се увеличават с 1,6% до 46,3 милиарда швейцарски франка (6-месечие на 2022: 45,6 милиарда швейцарски франка). Международната търговия намалява продажбите с 6,7%. Нетните придобивания имат отрицателно въздействие от 0,4%.
  • Маржът на оперативна печалба от основна търговска дейност (UTOP) е 17,1%, нараствайки с 20 базисни пункта на отчетна база и 30 базисни пункта в постоянна валута. Маржът на оперативна печалба от търговска дейност (TOP) се увеличава със 120 базисни пункта до 15,9% на отчетна база, отразявайки еднократни обстоятелства през предходната година.
  • Основната печалба на акция се увеличава с 11,1% в постоянна валута и с 4,1% на отчетна база до 2,43 швейцарски франка. Печалбата на акция се е увеличава с 10,6% до 2,13 швейцарски франка на отчетена база.
  • Свободният паричен поток се увеличава с 1,9 милиарда швейцарски франка до 3,4 милиарда швейцарски франка, отразявайки главно по-ниските нива на запасите.
  • Прогнозата за 2023 г. е актуализирана: увеличаваме целите за ръст на органичните продажби до диапазон от 7% до 8%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност се очаква да бъде между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%.

"Следвахме стратегическите си приоритети с дисциплина и фокус в бързо развиваща се потребителска среда. Въз основа на силното представяне през първата половина на годината актуализираме нашата перспектива за растеж на органичните продажби за 2023 г. Потреблението у дома след COVID вече се нормализира , премахвайки забавянето в ръста на някои от нашите категории. Каналите извън дома продължават да отбелязват силен растеж.

За остатъка от годината сме уверени, че ще осигурим положителна комбинация от обем и микс, подобрение на брутния марж и значително увеличение на маркетинговите инвестиции. В съчетание с текущото управление и оптимизация на портфолиото, както и с непрекъснатото прилагане на нашите инициативи за устойчивост, ние сме в добра позиция да растем и да генерираме стойност за всички заинтересовани страни." Марк Шнайдер, главен изпълнителен директор на Nestlé

Продажби на Групата

Органичният ръст е 8,7%. Ценообразуването е 9,5%, отразявайки въздействието на инфлацията на разходите през последните две години. Реалният вътрешен ръст (RIG) е - 0,8%, с отрицателно въздействие от около 60 базисни пункта от действията за оптимизиране на портфолиото. Останалите ограничения на капацитета също ограничават RIG. Цялостно еластичността на търсенето беше ограничена в контекста на ценовите действия.

Ръстът е широкообхватен в повечето географски области и категории. На развитите пазари органичният ръст достига 8,0%, воден от ценообразуването с отрицателен реален вътрешен ръст (RIG). В нововъзникващите пазари органичният ръст е 9,6%, движен от ценообразуването и стабилния реален вътрешен ръст (RIG).

По продуктова категория Purina PetCare има най-голям принос за органичния ръст, със силно представяне както за мокри, така и за сухи предложения. Purina ONE, Purina Pro Plan и Friskies отчетоха двуцифрен ръст. Кафето отбеляза висок едноцифрен ръст, с положително развитие на продажбите в различните брандове и продължаващо възстановяване на каналите извън дома. Детските храни (Infant Nutrition) отчитат двуцифрен ръст, с широкообхватен принос в различни брандове и географски региони. Млечните продукти отчетоха висок едноцифрен ръст със силно търсене на сметана за кафе и достъпни обогатени млека. Шоколадовите изделия отбелязват двуцифрен ръст, подкрепен от силното развитие на продажбите за KitKat . Готовите ястия и готварски продукти отбелязаха среден едноцифрен ръст, воден от Maggi . Nestlé Health Science отбеляза нисък едноцифрен ръст, с връщане към положителен ръст за витамини, минерали и добавки през второто тримесечие, водени от Garden of Life и Pure Encapsulations . Въпреки временните ограничения на капацитета за Perrier , водата отчете среден едноцифрен ръст, воден от S.Pellegrino и Acqua Panna.

По канали органичният растеж на продажбите на дребно остава стабилен на 8,0%. Продажбите от електронната търговия нарастват с 13,5%, достигайки 16,7% от общите продажби на Групата. Органичният растеж на каналите извън дома е 17,1%.

Нетните продажби намаляват продажбите с 0,4%, до голяма степен свързани с продажбата на мажоритарен дял във Freshly, както и спирането на марката Gerber Good Start за кърмачета. Въздействието върху продажбите от международна търговия е отрицателно с 6,7%, след широкообхватно поскъпване на швейцарския франк. Общите отчетени продажби се увеличиха с 1,6% до 46,3 милиарда швейцарски франка.

Прогнозата за цялата 2023 г. е актуализирана

Увеличаваме целите за ръст на органичните продажби до диапазон от 7% до 8%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност се очаква да бъде между 17,0% и 17,5%. Основната печалба на акция в постоянна валута се очаква да се увеличи между 6% и 10%.

"Куражът и усилията на целия екип на Нестле България бяха основополагащи за отчитането на впечатляващ органичен ръст от 17,0% с двуцифрено представяне в почти всички категории на българския пазар. Партньорството със седем локални организации ни помогна да продължим нашата подкрепа към социалните групи в нужда. Също така, отбелязахме голяма стъпка напред с мисията SOS Залесяване, фокусирана върху възстановяването на 33 декара опожарени горски терени в община Стамболово,​" Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България

Шестмесечието показва значителен двуцифрен ръст от 17,0% за Нестле България, подкрепен с двуцифрени резултати в почти всички категории, представени в България. За полугодието на 2023 г. компанията постигна с 6,7% по-високи резултати сравнено с 6-месечието през 2022 г., когато органичният ръст достигна 10,3%, и близо двойно по-висок резултат от средния за Нестле Групата през първото полугодие на тази година.


Материалът е предоставен от Nestle.