Всичко започва в далечната 2002 година с една изглеждаща съвсем обикновена командировка на български екип в Прага, където те са отишли на обучение.

Докато тогавашният продуктов мениджър на KitKat, британка, бивша военна не влита в залата и не обявява "Внимание, всички тук сте част от военна операция!".

Теодор Тошков, Директор Продажби тогава, част от командирования български екип, продължава разказа: "Лек смут, но след малко виждаме причината - показва ни новия KitKat Chunky. За първи път има радикална промяна във формата и вкуса на любимия на милиони хора по света шоколадов десерт, а шокиращата новина е, че именно България ще бъде част от световното лансиране. Когато се завръщаме в България, нямаме търпение да споделим с колегите за предстоящата "секретна операция" и да опитаме да опишем вкуса, тръпката, вълнението, защото ние ще сме мястото, където KitKat Chunky ще се произвежда и оттук ще зареждаме Европа. Вкусът на новия KitKat e вълшебен, още го носим по небцата си и сме сигурни, че няма как да не е огромен успех на световния пазар".

И ето, моментът идва... Фабриката на Нестле в България се е доказала - кадрите са опитни, екипът е сработен, продуктите, които се произвеждат са най-високо качество.

Официално е, годината е 2002 г., KitKat Chunky започва да се произвежда в София.

"Всички са затаили дъх, започват пробите, екипът работи като добре смазан часовник, всички се стараят и с голям интерес гледат какво се получава", спомня си Иринка Якимова, оператор, която започва работа в завода на 20 години, а сега дели работно място с вече порасналия си син, точно тук в София, в производството на KitKat. "Защото това наистина е сладка работа и си заслужава да бъде споделена с най-близките. Радост и задължение - трябва да бъде направено всичко възможно и да се представим на световно ниво, каквото доверие ни е гласувано".

Снимка: KitKat

Първата партида излиза от поточна линия, дистрибуторите са в двора и нямат търпение да натоварят първият произведен в България KitKat. Само 9 часа по-късно изпълнителният директор на Нестле България е на летището в София, влиза в магазина и какво да види - витрини заредени с KitKat произведен в България.

Всички заслужават да отпразнуват тази победа. Това е преломен момент не само за Нестле България, но и за цялата група на световно ниво. В този момент KitKat става символ на производството в България.

Създава се верига на доставки, за да има KitKat във всяко крайче на страната.

Търговският отдел на компанията успешно изгражда "златният" KitKit стандарт - винаги да е на една ръка разстояние, на касата, на най-видимото място, постоянно да е изложен на "опасността" да бъде купен, да свърши и на другия ден да бъде зареден отново.

Както споделя Теодор Тошков, който е в компанията от 1996 г. и тогава ръководи отдел Продажби, "Въпреки амбициозността си, задачата не се оказа толкова трудна, защото KitKat e голямо вдъхновение, това е световноизвестен продукт. Имахме голяма преднина, можехме да сме навсякъде."

"Горд съм, продавам супер популярен продукт, имам самочувствието, когато вляза в магазина да знам, че продавам KitKat.", споделя Христо Тодинов от тогавашния трейд маркетинг екип, който е сбъднал детската си мечта, когато е започнал да работи за Нестле - любимите му шоколади от малък.

Снимка: KitKat

"Фактът, че България е избрана да произвежда новите блокчета е признание, което ти дава много емоции, но и голяма отговорност, защото едно е да си на пазар, който продава KitKat, друго е да си на пазар, който го произвежда, и ние на всяка цена трябваше да направим марката успешна - от това зависеше не само нашата, но и кариерата на колегите" - разказва Цветина Младенова, бранд мениджър в Шоколадовата група тогава. KitKat Chunky е ориентиран към младите хора, затова още с началото на производството маркетинг отделът решава да го лансира на българския пазар с нестандартни за времето си кампании. "Имахме червено KitKat такси, което обикаляше улиците на София като минаваше през големите университети и младежите много го използваха. Имахме и забавна кампания с университетите "Дипломирай се и спечели диплома от Университета по световна почивка", която беше свързана със слогана на KitKat "Вземи си почивка, вземи си KitKat", спомня си Цветина Младенова.

През 2010-та година KitKat става втората 10 000 000 марка на Нестле, след Мура и марка номер едно на българския пазар за шоколадови десерти с 16% пазарен дял.

Производството се развива, инвестициите растат, работните места се увеличават и вече над 600 човека работят във Фабриката. Едни са приятели, други са роднини - майка и дете, мъж и жена, братовчеди, но всички са част от едно цяло - голямото сладко семейство на Нестле.

"Позитивни сме, предаваме го на продукта, и затова и той е добър, защото всички знаем, шоколадът носи позитивни емоции.", казва Нина Цолова с повече от 30 г. трудов стаж в Шоколадовата фабрика на Нестле в София.

Снимка: KitKat

Всеки ден е предизвикателство, всеки ден има нещо ново, има нещо, което те затруднява, и е невъзможно да се справиш без екипа си.

"Не мога да си представя работата без тези хора. Не е лесно да си в производството - а още по-трудно е, когато се издигаш и заемаш нова още по-отговорна позиция. Има много адреналин, учиш много, но без подкрепа, без това някой да ти каже, че ще се справиш и да бъде до теб и да помага с каквото може, няма как да се случат нещата", казва Венета Славова, която от 21 г. работи във фабриката на Нестле България, започва едва на 18 г. и сама не може да повярва как е отлетяло времето. Тук във фабриката на Нестле Венета е пораснала, тук е срещнала любовта на живота си, даже се шегува, че тук си има традиции "Ето този стол - смее се Венета и продължава - младите колежки винаги много се притесняват да седнат на него, защото тръгна легендата, че колкото пъти седнеш, толкова пъти забременяваш".

Подобренията не спират - постоянно се сменят машини и процеси, идват нови поколения автоматизирани поточни линии, изкуственият интелект се сприятелява с човешкия. От времето когато всяка вафличка се е слагала ръчно във всеки един KitKat, до днес когато всичко се случва автоматизирано и за секунди и роботите слагат сами продукцията в кашонче и на палета, готова за път.

А пътят на произведените в България КitKat не е кратък - "made in Bulgaria" KitKat може да опитате и на летището в Отава, и на Хитроу и в бакалията на село. В повече от 35 държави по света ще видите, че на опаковката на любимия ви десерт пише, че е произведен у нас. Затова и никак няма да е изненада да ви се прииска да се снимате с него. А в България имаме голямото предимство, че като Център за иновации можем да опитваме от най-новите, най-иновативните и в най-голямо разнообразие KitKat десерти. Така, че "Дай си почивка, вземи KITKAT®", и виж какъв изненадващ вкус сме ти подготвили и този път".


Материалът е предоставен от Kitkat