"Евровизия", най-големият музикален спектакъл на живо според организаторите на събитието, е привлякъл 183 милиона телевизионни зрители и се радва на популярност сред младите хора, предаде Франс прес.

Процентът на публиката в 36-те държави, излъчили финала на конкурса на 22 май в Ротердам, който беше спечелен от италианската рок група "Монескин", е достигнал 40,5 на сто - с четири пункта повече в сравнение с предишното издание през 2019 г., според Европейския съюз за радио и телевизия, който организира надпреварата.

Процентът на младите зрители на възраст между 15 и 24 години се е увеличил със 7 пункта до 52,8 на сто.

Каналът на проявата в Ютюб е регистрирал 50,6 милиона уникални зрители в 234 държави, 71 процента от които на възраст между 18 и 34 години.

"Огромният успех на "Монескин" и толкова много други песни тази година показва, че въздействието на "Евровизия" е по-силно от всякога, дори през 65-ата година на конкурса", заяви изпълнителния му директор Мартин Йостердал.

В Италия - родината на победителите "Монескин", които спечелиха с песента "Zitti e buoni", финалът е проследен от най-солидната публика от 2011 г.

В страната, която тази година беше домакин на конкурса - Нидерландия, шоуто е гледано от 78,5 процента от зрителите. Броят им обаче е далече от този на исландците, 99,9 процента от които са се заредили пред телевизионните екрани на 22 май, за да проследят финала, доказвайки за пореден път любовта си към "Евровизия".