Fendi показа мъжка колекция, вдъхновена от британската принцеса Ана, а Prada внесе природата на закрито
Новите визии бяха представени на Седмицата на мъжката мода в Милано
На Седмицата на мъжката мода в Милано дизайнерката на Fendi Силвия Вентурини показа колекция, вдъхновена от британската принцеса Ана, съобщaват АП и БТА. По думите на Вентурини принцесата е вдъхновение заради умението да съхрани женствеността си, носейки униформа.
Палтата на Fendi са богати, а силуетът за сезон есен-зима 2024-2025 се определя от кожени ризи и клоширани панталони. Цветовата гама на Вентурини е в кафяво, сиво, синьо и горчица. Марката показа и плетива, килтове и вълнени панталони на карета, които слагат край на границата между мъжественост и женственост, между аристократичен и уличен стил.
"Харесва ми идеята да разчупя бариерата между дамската и мъжката мода, тя вече не трябва да съществува", каза Вентурини, която е творчески директор за мъжката и детската мода, както и за аксесоарите на Fendi. Вечерното облекло на марката предлага костюми от меки материи, палта, прозрачни дрехи, блясък. Логото се използва пестеливо върху дрехите съобразно цялостната тенденция в Милано. Вентурини подчерта, че колекцията ѝ мъжка мода е създадена с идеята за наследственост и дълголетие - "за да може да използваме дрехите през целия си живот, а не да ги изхвърляме".
Вижте снимки от колекцията на Fendi >>
Prada пък пресъздаде природата на закрито като фон за колекцията си мъжка мода есен/зима 2024-2025. Под плексигласовия под в обновения шоурум на модната къща за новия сезон, изкуствен поток ромолеше върху камъни и опадали листа. Над него зрителите седяха върху сини офис столове, подредени около лъкатушещ подиум. Така бе пресъздадено напрежението между естествения и работния свят.
Новата колекция, представена през третия ден на Седмицата на мъжката мода в Милано в неделя, беляза "връщането на сезоните" като обновление на духа, каза зад кулисите Миуча Прада, творчески съдиректор на модната къща.
Вижте снимки от колекцията на Prada >>
Междувременно близнаците Дийн и Дан Катен представиха модно шоу с футуристичен декор.
За дефилето си създателите на марката Dsquared2 бяха заложили на ефекта на "близнаците". На средата на модния подиум беше разположена трансформираща капсула, представляваща магията на модата - облечен в уличен стил манекен излизаше като своя подобрена "вечерна" версия и обратното.
Иначе Gucci откри Седмицата на мъжката мода в Милано този петък с дългоочакваната първа колекция за мъже на нейния нов творчески директор Сабато де Сарно, призован да даде нов тласък на прочутата марка, съобщава АФП. Сабато де Сарно, който беше прекарал четиринадесет години във Valentino след работата си за Prada и Dolce&Gabbana, беше назначен през януари 2023 г.
Далеч от ексцентричностите, присъщи на неговия предшественик Алесандро Микеле, този 40-годишен неаполитански дизайнер представи през септември първата си дамска колекция за Gucci, фокусирана върху класическата елегантност.
Останалите големи лейбъли като Armani и Zegna също откликнаха на призива за Седмицата на мъжката мода Милано. Германският дизайнер Филип Плейн представи новата си колекция за линията "Billionaire", добавяйки за първи път и дамски модели. Плейн показа топли парки и пухени палта с детайли от кожа и рипсено кадифе.