Филмовата индустрия на Зимбабве с дебют по Netflix
Бюджетът на лентата "Cook off", спечелила няколко международни отличия, е едва 8 хил. долара
Зимбабвийският филм "Cook off" ("Кулинарно състезание") - романтична история за самотна майка в затруднено положение, която открива любовта по време на надпревара за готвачи, бе показан премиерно по Netflix, предаде Ройтерс.
С дебюта по водещата стрийминг платформа създателите му се надяват да "изстрелят" скромния филмов сектор на Зимбабве към глобалната публика.
Страната често попада в заглавията с икономическите си проблеми и политическите си кризи. Желанието на продуцента Джо Нягу е да покажа една по-различна картина.
"Исках хората по света да узнаят, че Зимбабве е нещо повече от това, за което са чували. Ние също се влюбваме и обичаме вкусна храна. Ние също имаме хубави истории", казва продуцентът.
За филма, заснет през 2017 г. с бюджет от едва 8000 долара, в Зимбабве са чували малцина, въпреки няколкото отличия, спечелени на международни кинофестивали, сред които в Нидерландия, Дърбан и САЩ.
Нещата се променят преди два месеца и половина, когато "на вратата почуква" Netflix - водещата стрийминг платформа в света със 189 милиона платени абонати.
"За нас това беше наистина голяма сделка. Предостави ни се възможност да представим нашия континент пред света", отбелязва Джо Нягу.
Сега създателите на филма преговарят с Netflix за възможни бъдещи продукции, докато телевизии в Европа, Африка и САЩ също проявяват интерес към излъчването на "Cook Off", пише БТА.
"Вече не сме никои. Вече сме на световната сцена", казва Джо Нягу.