Търговският успех на предложената за стриймване анимация "Тролчета: Турнето" отрови взаимоотношенията между компанията "Universal" и най-голямата верига киносалони в САЩ, която оповести, че повече няма да прожектира филми, продуцирани от това холивудско студио.

Заради изолацията, свързана с пандемията от новия коронавирус, въпросната анимация бе пусната в стрийминг платформи, като Apple TV. Навремето това решение бе представено от "Universal" като изключение и обяснено с пандемията, която предизвика затварянето на киносалоните.

Но "Wallstreet Jurnal" разкри, че през последните три седмици филмът е събрал колосалните приходи от 95 милиона долара в Северна Америка. След този неочакван успех шефът на "Universal" заяви пред вестника, че занапред ръководената от него компания ще пуска филмите си едновременно в два формата - в киносалоните и в онлайн видео платформи, дори след санитарната криза, свързана с пандемията.

AMC - най-голямата верига киносалони в Северна Америка, възприе изявлението му като обявяване на война, прева БТА. Тя изпрати писмо до студиото, за да го предупреди, че повече няма да прожектира продуцирани от нея филми в киносалоните си в САЩ, Европа и Близкия изток.

"Смятаме, че възнамерявайки да разпространява филми едновременно в киносалони и онлайн видео платформи, "Universal" нарушава икономическия модел и сключените между нас споразумения", заяви изпълнителният директор на AMC Адам Арън.

Преди пандемията американските студиа обикновено изчакваха да минат 90 дни от пускането на филм по екраните, преди да го разпространят в какъвто и да било цифров формат.