Netflix "показва мускули" на кинофестивала във Венеция
Стрийминг платформата ще участва в надпреварата за "Златен лъв"
Паоло Сорентино, Джейн Кемпиън - стрийминг платформата Netflix, която се превърна в основна сила във филмовата индустрия, се впуска в надпреварата за "Златен лъв" на кинофестивала във Венеция с две от най-очакваните заглавия.
Филмът "Силата на кучето" бележи завръщането на Джейн Кемпиън към игралното кино за първи път от 2009 г.
Netflix в случая разчита на първата режисьорка, удостоена със "Златна палма" на кинофестивала в Кан през 1993 г. за "Пианото".
Главните роли в "Силата на кучето" изпълняват британският актьор Бенедикт Къмбърбач и американската актриса Кирстен Дънст, която преди десет години беше отличена в Кан за ролята си в "Меланхолия" на Ларс фон Триер.
С филма "Силата на кучето", адаптиран по романа на Томас Савидж, стрийминг гигантът Netflix, основан преди по-малко от четвърт век, се надява да си е "осигурил печеливш билет" в надпреварата за наградата "Златен лъв" на най-стария кинофестивал в света.
Netflix привлече вниманието през 2018 г., когато спечели водещото отличие на венецианската Мостра с филма "Рома" на режисьора Алфонсо Куарон, който след това спечели награди "Златен глобус" и "Оскар".
Залогът е голям, защото, макар платформите и в частност Netflix, да показаха изключителната си мощ по време на пандемията в съревнованието с традиционните студиа, групата на Рийд Хейстингс все още се стреми да получи уважение.
Конкуренцията стана още по-голяма, след като "Amazon" купи легендарното студио "MGM", което прави филмите за Джеймс Бонд, докато Netflix все още няма достъп до най-големия и най-известния кинофестивал в Кан, тъй като продукциите на стрийминг платформата не излизат по кината във Франция.
Венецианската Мостра от своя страна без колебания "разиграва картата Netflix" в борбата за влияние, която водят водещите международни кинофестивали. Тази политика отдавна се осъжда от част от света на киното, която се страхува от силата на стрийминг платформата.
Днес Netflix представя още една своя продукция - "Божията ръка" на 51-годишния Паоло Сорентино, считан за един от най-талантливите италиански режисьори от своето поколение.
Режисьорът на "Великата красота" ("Оскар" за най-добър чуждестранен филм през 2014 г.) и сериала "Младият папа", отново залага на любимия си актьор Тони Сервило, но този път в съвсем различен, силно автобиографичен регистър, пише БТА.
Филмът на Сорентино проследява историята на детството му и зараждането на режисьорското му призванието при трагични обстоятелства в Неапол по времето, когато аржентинският футболист Диего Марадона, наричан Божията ръка, носи цветовете на града.
Netflix придоби правата и за друг филм от конкурсната програма, "Изгубената дъщеря", с който актрисата Маги Джиленхол отбелязва дебюта си като режисьор.
Дебатът около стрийминга, отвъд случая с Netflix, може да продължи утре със световната предпремиера на дългоочаквания римейк на научнофантастичния филм "Дюн", режисиран от канадеца Дени Вилньов.
Вилньов не е против решението на "Warner Brothers" също да излъчи своя филм онлайн в някои страни, но не пропусна да изрази мнението си по въпроса. "Да гледаш "Дюн" по телевизията е като да управляваш моторна лодка във ваната си. За мен това е смешно", заяви режисьорът.