Холивудските филмови звезди отдавна са възприемани като перфектния образ на блясък и богатство, но изглежда, че в днешно време дори те се нуждаят от допълнителна помощ, когато става въпрос за осигуряване на по-голям успех и популярност на проектите им. И тук идват те, новата вълна звезди - онлайн инфлуенсърите.

На фона на намаляващите касови продажби филмовата индустрия се обърна към някои от най-големите звезди в TikTok и Instagram в отчаян опит да популяризира своите хитови заглавия и изглежда, че не са спестени средства, когато става въпрос за подобна хитра тактика.

Продуцентите на филми като "Тransformers: Rise of the Beasts" и "Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One" използваха помощта на инфлуенсъри, за да предизвикат още по-голям интерес и да насърчат зрителите да се тълпят пред кината. На свой ред създателите на съдържание успяват да си докарат доста добри суми, само за да публикуват по някой и друг рекламен пост. Някои от тях твърдят, че могат да направят някъде между "$3000 до $10 000 в сделки за платено съдържание със студиа", като сумата варира в зависимост от вида на съдържанието и броя на включените публикации.

Аманда Кастрийо е една от тези влиятелни личности, която създава акаунта си в TikTok през 2020 г., за да публикува видеоклипове и да споделя мислите си за всичко, свързано с "Marvel" и "Star Wars". Днес тя има над 316 000 последователи и често е канена на събития и премиери на червения килим, което й позволява да създава по-интересно и уникално съдържание. През декември 2021 г. Аманда получи и покана за световната премиера на "Spider-Man: No Way Home".

Инфлуенсърката Аманда Кастрийо на премиерата на „Барни“

Снимка: Getty images

"Беше странно усещане, защото осъзнах, че ще дишам същия въздух, който ще диша и Зендая", каза Кастрийо пред Insider. Тя потвърждава, че не й е било платено за това конкретно събитие, но че оттогава е била на много такива и сама признава, че все още й е трудно да осъзнае, че нейни публикации в TikTok са причината да й се предоставят такива възможности.

"Наистина не мислех, че за човек като мен дори има някакъв шанс да бъда на червените килими на подобни събития", признава Кастрийо.

Важността за изграждането на взаимоотношения с подобни влиятелни лица и сътрудничеството с тях не е нещо, което студиата приемат с лека ръка. Марк Уайнсток, който е президент на отдела по маркетинг и разпространение в "Paramount Pictures", разкри как индустрията се е променила след Covid.

"Развитието на тази част от маркетинга е може би най-голямата промяна през ерата на Covid. Мисля, че това беше засилено и от факта, че много хора започнаха да гледат видеоклипове в TikTok, защото бяха заточени вкъщи", споделя той. Че са се фокусирали върху инфлуенсърите, "Paramount" доказват и с факта, че студиото покани в Сингапур именно такива за премиерата на "Transformers: Rise of the Beasts".

Все по-засилващият се интерес към тях от страна на филмовите студия провокира част от създателите на съдържание изцяло да се фокусират върху развитието на профилите си и чрез тях да се издържат. Някои дори успяха да създадат странични бизнеси покрай работата си като инфлуенсъри.

Габриела Гомес започва работа в областта на маркетинга, в различни компании като "Beats by Dr. Dre" и "K-Swiss". Днес обаче тя има своя собствена инфлуенсър маркетингова компания, като се явява в ролята на посредник между колегите си и филмовите студия, като от една страна помага на създателите на съдържание да намерят своето място в индустрията, а на продуцентите дава друга маркетингова посока и начини, с които да се рекламират филмите им.

View this post on Instagram

A post shared by King Bach (@kingbach)

Друг известен инфлуенсър King Bach, чието истинско име е Андрю Бачелър, прекара известно време в Ню Мексико на снимачната площадка на нов филм с участието на Джерард Бътлър. 35-годишният Андрю не е непознато лице за холивудските звезди и доби широка популярност покрай ковид кризата. Въпреки че не крие, че получава доста добри доходи, за да създава съдържание от филми, признава, че с днешна дата е понамалил темпото, защото това не му носи нови последователи, тъй като те виждат, че той не участва в кино продукциите.

Поради тази причина, когато през 2015 г. Бачелър бил помолен да направи платено съдържание за филма на Зак Ефрон "We Are Your Friends", той настоял да го включат с малка роля. В противен случай нямало да се захване с ангажимента.

"Тепренаписаха сценария така, че част от сюжета да се завърти около моята епизодична роля. Сега това, което правя, е да приемам работа, но не като инфлуенсър, а за истински роли. Наемаш ме като актьор", споделя той.

Други добре познати лица в интернет, които изглеждат готови да последват стъпките му, са хора като Straw Hat Goofy и Рийс Фелдман.

View this post on Instagram

A post shared by Juju (@straw_hat_goofy)

Фелдман не само е присъствал на престижни събития като "Златен глобус" и наградите "Оскар", но и редовно интервюира някои от най-големите звезди в индустрията - последно Дженифър Лорънс и Харисън Форд. Междувременно един бърз поглед към страницата на Straw Hat Goofy в Instagram показва, че той винаги е в компанията на богати и известни звезди, сред които Джон Бойега и Сет Роген. Също така успя да се срещне и с Том Круз на премиерата на "Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One" през юни.

Уайнсток от "Paramount" е убеден, че подобни маркетингови тактики ще продължат да имат положителен ефект върху начина, по който се популяризират новите филми, а инфлуенсърите ще бъдат ключови за високия бокс офис.

"Маркетингът еволюира до там, където хората не искат нещата да им се предлагат или продават, а те самите да ги откриват. Това позволява на хората да открият и нашия маркетинг, вместо той да им се изсипва отгоре", споделя експертът.