Ким Кардашиян стана посланик на Balenciaga.

След като първоначално заяви, че ще "преустанови" отношенията си с модната къща след скандала с кампанията ѝ през 2022 г., превърналата се в милиардерка риалити звезда, е новият й представител, информират световните медии.

"От няколко години насам дизайните на Balenciaga са част от моите визии. Тази историческа модна къща прегръща модерността, майсторството на изработката и прилага иновативен подход към дизайна под ръководството на Демна", заяви Кимбърли в социалните мрежи по-рано тази седмица. Звездата от култовото шоу "Keeping Up With The Kardashians" е избирала Balenciaga за "Мет Гала" и е дефилирала в едно от ревютата им по време на Седмицата на модата в Париж.

"За мен тази дългогодишна връзка е изградена на взаимно доверие и ангажимент да правим това, което е правилно. Развълнувана съм, че ще стана неин посланик", допълни Кардашиян в профила си.  Новината за новото й амплоа идва две години след като се наложи да прекъсне връзки за кратко с екипа на марката. Причината бе кампания, която предизвика скандал заради "детска фотосесия с BDSM аксесоари".

Тогава Ким, която тепърва започваше работа с компанията, заяви, че е "потресена" от "тревожните образи" в проекта. Когато той "взриви" онлайн пространството, снимките в профила на Balenciaga бяха изтрити, а Ким, която бе едно от водещите лица на бранда, излезе с позиция: "През последните няколко дни мълчах, не защото не бях отвратена и възмутена от последните кампании на Balenciaga, а защото исках да имам възможност да говоря с екипа, за да разбера за себе си как е могло да се случи това. Безопасността на децата трябва да се цени най-високо и всякакви опити за нормализиране на злоупотребата с тях от какъвто и да е вид, не трябва да имат място в нашето общество. В разговора си с тях, вярвам, че те разбират сериозността на проблема и ще предприемат необходимите мерки това никога повече да не се повтаря". Тогава Ким бе категорична, че планира да преустанови професионалните си отношения с модната къща.

От своя страна Balenciaga се извини за рекламите, които показват малки деца, държащи плюшени мечета в бондаж, а други - с документи за закона за сексуалното насилие над непълнолетни като реквизит. Марката пое отговорност за кампанията. Творческият директор Демна заяви, че "идеята им се е оказала огромна глупост", а главният изпълнителен директор на компанията-майка на Balenciaga - Kering, Франсоа-Анри Пино, пък определи проекта като "грешна преценка".

Фотосесиите на децата отприщиха истерия. Хората в Интернет се заканиха да "отхвърлят" марката, а хаштагът #CancelBalenciaga превзе социалните платформи.