Море от звезди заля Кан заради Уес Андерсън и "The French Dispatch"
По червения килим премиерата на "The French Dispatch" преминаха Тилда Суинтън, Бил Мъри, Тимъти Шаламе, Оуен Уилсън, Бенисио дел Торо.
Кан отправи послание за подкрепа на режисьора Кирил Серебренников, на когото е забранено да напуска Русия, преди автобус, пълен със звезди - от Тилда Суинтън до Ейдриън Броуди, да пристигне за премиерата на новия филм на Уес Андерсън.
По червения килим за дебюта на лентата "The French Dispatch" на режисьора Уес Андерсън преминаха също Бил Мъри, Тимъти Шаламе, Оуен Уилсън, Бенисио дел Торо. Актрисата Леа Сейду обаче не пристигна на фестивала заради положителен тест за новия коронавирус, въпреки че е ваксинирана.
Аплодисментите след прожекцията продължиха повече от шест минути. Продукцията със сигурност ще зарадва почитателите на Уес Андерсън - режисьора с уникална вселена, известен с манията си към детайла и симетрията и нежната меланхолия в продукции като "Дарджийлинг ООД", "Морски живот" или "Островът на кучетата".
Филмът е за избрани истории от последния брой на американско списание, публикувано в измислен френски град през 20-и век. Той дава възможност на Уес Андерсън да покаже любовта си към журналистиката и към Франция във версия пощенска картичка от 60-те години на миналия век.
Отзивите за "The French Dispatch" са смесени. Някои кинокритици харесаха атмосферата и отдадената почит към списанията от 20-и век, по специално "Ню Йоркър", както и заплетеното изграждане на образите, което е на ново ниво дори за Уес Андерсън.
Обстановката бе съвсем различна на прожекцията на другия филм от конкурсната програма - руския "Петрови в грипа". Режисьорът Кирил Серебренников отсъстваше от премиерата заради забраната да напуска Русия, предава БТА. Актьорите, изпълнили главните роли, носеха бадж с инициалите му "КС", докато изкачваха стъпалата на фестивалния дворец, както и директорът на фестивала Тиери Фремо, който ги посрещна.
Много богат визуално, с трескав монтаж, филмът е смесица от суров поглед към жестокостта на съвременното общество, по-специално към децата и чужденците, и носталгия за миналото.