Остават броени часове до 91 церемония по връчването на наградите на филмовата академия на САЩ - нощта, в която целият свят ще бъде кино. Подготовката за бляскавата вечер тече на пълни обороти от месец, а в последните часове е особено напрегната. За американците церемонията "Оскар" е почти национален празник. Лос Анджелис се изпълва с посетители от цялото земно кълбо, дошли да се докоснат до великолепието и суетата на събитието.

Седмица преди обявяването на големите победители всички хотели са препълнени с представители на медиите, чуждестранни режисьори и актьори, почитатели на седмото изкуство. Еуфорията обхваща целия град. По киносалоните една след друга се прожектират номинираните ленти, заведенията се надпреварват да организират празненства, промоции и срещи с екипите на продукциите им. Навсякъде може да се видят ерзаци на златната статуетка, станала символ на най-важната холивудска вечер.

Всички рокли от Оскари 2018 >>

Партитата >>

Победителите >>

По афишите чичо Оскар за пръв път е сам, без компанията на тв водещ, и това е една от новостите на тазгодишната церемония. Коментарите по повод на това са в двата полюса на "За" и "Против".

Но днес вълненията са вече в друга посока - по-скоро техническа.

Преходът до червения килим пред "Долби тиътър" започва две пресечки по-надолу, където се разполага палатката на охраната. Разстоянието е толкова дълго, че би отнело около половин час на знаменитостите, ако трябва да го извървят пеш.

Мястото за репортерите и камерите е разположено отляво, трибуната за феновете - вдясно, а централната лента е отредена за може би най-голямото модно събитие на годината - папараците го наричат "дефилето" на номинираните...

"Разходката по червения килим отдавна се е превърнала в самостоятелно шоу. Своеобразно ревю, за участие в което, всеки голям дизайнер се бори", отбелязва пред Dir.bg мениджърката от български произход Ирена Александрова, живееща в меката на киното повече от двадесет години.

"Приготовленията за церемонията са изключително мащабни. Вложени са много средства за реклама на продукциите, надпреварващи се за заветните отличия. Навсякъде има билбордове, като някои заемат стените на цели сгради, а цените на част от тях достигат до $100 000 на месец. Студиата харчат буквално милиони долари в кампании за популяризиране. Днес маркетинговият бюджет на филмите е съизмерим с този на разходите по направата им. Дори да имаш качествен и добър продукт, без пари няма успех", коментира Александрова.

Ирена Александрова и Брад Пит

Снимка: Официален профил във Facebook

Любопитни неща около личната подготовка на актьорите сподели специално за Dir.bg и звездният агент на недвижими имоти Ерън Кърман, работил с имена като Шер, Енрике Иглесиас, Ким Кардашиян и др. Той обясни как преди очакваното мероприятие в Холивуд се наемат частни домове, за да бъдат превърнати в СПА центрове, където звездите могат спокойно да се отдадат на релакс и разкрасяване чрез множество процедури.

"Къщите се преобразяват, така че да разполагат с всички нужни условия и да отговарят на изискванията за отдих на хората от индустрията. Това е честа практика преди церемонията, осигуряваща необходимия комфорт на артистите, в иначе напрегнатото време преди резултатите. Преди да бъде предаденo отново на собствениците, съответното имение трябва да бъде върнато в първоначалния му вид - до най-малкия детайл. За целта помещенията предварително се заснемат, а впоследствие няколко екипа работят така, че по-късно постоянните му обитатели да не могат да намерят разлика в интериора, или следи от чуждо присъствие", уточни Кърман, който през май ще води и собствено предаване "Listing Impossible" по американския телевизионен гигант CNBC.

Ерън Кърман

Снимка: aaronkirman.com

Той сподели още, че негови клиенти - шейхове и принцове на Саудитска Арабия, пристигат в Лос Анджелис и организират специални събирания в чест на наградите, за да гледат предаването на живо.

Най-обсъжданите претенденти в категорията за "Най-добър филм" са "Зелената книга", "Роди се звезда", "Рома" и "Бохемска рапсодия", като на последния специалисти ще гледат под специален ракурс заради биографичните моменти от живота на легендарния изпълнител Фреди Меркюри и превъплъщението на Рами Малек в образа му.

Вижте тази публикация в Instagram.

#Oscars #oscarseason #fyc #foryourconsideration #astarisborn #beautifulboy #blackkklansman #movieads #moviebillboard #moviebillboards #hollywoodbillboard #showbizbillboard #billboard #billboards #outdooradvertising #streetview #cityview #urbanview #urbanlandscape #urbanvision #losangeles #hollywood #sunsetboulevard #sunsetblvd #sunsetstrip #thesunsetstrip

Публикация, споделена от LA Street Photography (@brentcardenstrickland) на

Безспорен победител по реклама и шум е "Рома". От Netflix не са пестили сили в промотирането на творбата на Алфонсо Куарон, в резултат на което на всеки ъгъл стои афиш на филма в различни размери.

Вижте тази публикация в Instagram.

°R O M A M O R° #romamovie #cinetecanacional

Публикация, споделена от Magenta (@magenta.cdmx) на

Раздаването на наградите ще се гледа на огромни плазмени телевизори от хиляди обикновени хора, за които церемонията също е специално събитие. Ще се учудите, но мнозина специално си шият за вечерта официални тоалети и резервират маси в елитни ресторанти, за да съпреживеят нощта на звездите по подобен на тях начин.

Предстоящите часове са най-активният работен период за лосанджелиската полиция, която ще патрулира по булевардите и ще бъде нащрек за безредици и "прекомерни" вълнения.

След приключването на официалната част лауреатите ще се отправят към традиционната вечеря. Тази година подготовката се състои от 30 000 порции, приготвени от кулинара Волфганг Пук. Интересен момент около неговата история е, че за първи път готви за Оскарите преди 25 години на открит, дъждовен паркинг в Даунтаун.

Волфганг Пук

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Виното, което ще пият звездите тази вечер, е от избата на най-добрия винар сред режисьорите - Франсис Форд Копола. Любопитно е също така, че за бутилките на събитието са произведени специални етикети, наподобяващи калейдоскоп. За изработката им са се трудили цели екипи от хора в продължение на пет години.

Снимка: Getty Images/Guliver Photos

Тази вечер треската за Оскари ще завладее планетата. Зрителите очакват да видят с нетърпение резултатите от традиционните в последно време "проба-грешка", с които се шегува дори бившият тв водещ на церемонията Джими Кимъл. Отпадането на водещ на церемонията е една от широко дискутираните теми сред филмовите спецове.

Обсъждат се и други болни теми като отношението на индустрията към актрисите, предложението за връчване на статуетки по време на рекламните блокове, идеята за съкращаване на влизането в залата и на благодарствените речи и т.н. Оформят се лагери на традиционалистите и на новаторите, макар че и на новаторите са им омръзнали тривиалните речи като "Благодаря на майка си, на баща си, на цялото ми семейство...." и прочее сълзливи обръщения.

И все пак, на всички е ясно, че на хората отвън им се иска да видят вълнението на звездите по време на тези "скучни речи", за да ги усетят като обикновени хора.

Много филмови критици отбелязват, че промените по церемонията "Оскар" неизбежно ще доведат до снижаване на рейтинга на събитието, а това ще се отрази не само на хората от филмовия свят, но на цялата икономика на страната. Оскарите, освен награди, са скъпоструваща индустрия, която засяга дори най-обикновения американец. И най-дребните търговци разчитат на печалби по време на дните на церемонията. Часът на звездите вълнува въображението на много хора, които все още вярват в американската мечта.