Строгите правила, които се прилагат в музикалната корейска индустрия
Наскоро певицата Карина от групата Aespa се принуди публично да се извини за това, че си има приятел
"Не получаваш ли достатъчно любов от почитателите? Защо реши да предадеш феноветe си?" - пред тези въпроси се изправи 23-годишната певица Карина от k-pop групата Aespa, след като южнокорейски медии разкриха, че има приятел. Връзката на изпълнителката с местен актьор бе потвърдена от мениджърските агенции и на двамата, което предизвика остра реакция от страна от повечето от почитателите на момичешката група.
Гневните фенове изпратиха камион с електронен билборд до агенцията на Карина, от който задават въпросите и искат извинение от певицата. "Моля, извинете се директно. В противен случай ще станете свидетели на намаляващи продажби на албуми и празни места на концертите", се казва още в посланието на почитателите към певицата. Снимка на билборда бе публикувана в южнокорейско издание, съобщава БТА.
Вокалистката, чието истинско име е Ю Джи-мин, е част от Aespa от създаването на групата през 2020 г. Момичетата дебютираха със сингъла "Black Mamba". Миналата година албумът на k-pop формацията My World постигна голям успех, като от него бяха продадени над 2,1 млн. екземпляра само в Република Корея.
Карина покорно изпълни желанието на публика си - разкая се, собственоръчно написа писмо и го публикува в профила си в Инстаграм, с което поднесе извинения и обеща "да излекува раните", които е нанесла на феновете си. Певицата има 12,7 млн. последователи в тази социална мрежа. Някои от тях обаче проявиха разбиране към желанието на младата жена да има живот и извън Aespa, като изразиха подкрепата си с публикации. Но по-голяма част от феновете се почувстваха обидени, че трябва да делят любовта на певицата с нейния приятел.
Феновете издигат в култ музикалните си любимци, а звукозаписните компании целенасочено им изграждат образ на достъпни, необвързани личности. Стратегия, която вече доказа, че е печеливша.
С подписването на договор с мениджърските компании изпълнителите приемат строги правила, с които се съобразяват и напълно се отдават на професионалното развитие и налагане на творчеството им - първо на местно, а след това и на световно ниво. Не е случайна забраната за любовни връзки - лейбълите се притесняват, че интересът на почитателите може да намалее.
"Те искат да продават идоли, които изглеждат, поне въображаемо, романтично достъпни. Да се създаде илюзия, че феновете могат да си представят, че имат възможност да поддържат някаква форма на социална връзка със своя любимец", обяснява пред ВВС социологът Патрик Уилямс от Технологичния университет.
K-pop индустрията разчита на многобройните отдадени на музикалните си любимци фенове, които очакват цялото внимание на изпълнителите. Почитателите участват активно в популяризирането на певците, като дори финансират със собствени средства рекламни кампании на турнета или нови продукции на идолите си. Преди около десетина години в южнокорейските мениджърски агенции, работещи в сферата на k-pop, масово забраняваха на изгряващи звезди да поддържат любовна връзка или дори да притежават лични мобилни телефони, за да се избегнат скандали и разочарования на почитателите.
Карина съвсем не е първата певица, дръзнала да наруши правилата. Миналата година в подобен скандал се замеси и Джису от групата BLACKPINK. Тя открито сподели любовния си живот и предизвика буря в звукозаписната индустрия. Певицата обяви, че има връзка с актьор, което принуди мениджърските агенции и на двамата да помолят за подкрепа и разбиране.
Според кореспондента за Азия на изданието Billboard Роб Шварц смели решения като това на Джису от групата е знак, че с появата на все повече групи на международната сцена, правилата се променят: "Можем дори да кажем, че тази индустрия става по-зряла".