Наричана "инфлуенсър от класа", Парис Хилтън е позната като "селебрити" още от началото на 2000-та. В тийн годините си тя става основна фигура на нюйоркските клубове и главна мишена за папараците. Секс касетата й, подобно на Ким Кардашиян, също донякъде й помага, защото после следва риалитито "The Simple Life", с което Парис показва, че определено знае как да прави бизнес. И самата тя си го признава: "Знаех, че не искам да градя обикновена кариера. Лека-полека изграждах марка, която в крайна сметка ми стана източник на доходи. Нямах стилист. Нямах публицист. Направих всичко това сама, просто като бях себе си."

По това време няма и инфлуенсъри, които да следва. Всъщност такава професия дори не съществува. "Но още преди да се появят социалните мрежи, аз бях инфлуенсър", казва. И е права.

Кралицата на Y2K, криптото и още нещо...

Родената в семейната династия на хотелския магнат Конрад Хилтън, Парис прекарва детството си в свят на привилегии, събирайки менажерия от животни и дори получава семейния прякор "Звездата". "Аз не просто обичам да се забавлявам. Имам нужда от забавление. То е моето гориво", така определя себе си тя в интервю.

Парис е известна, защото е известна. Така се смяташе преди. Тя от години предизвиква обществеността с постоянната си нужда да нарушава законите, партитата с най-известните личности и пиянските си истории...

Но всъщност, това не е истинското й "Аз". И го разбираме по много простичък начин.

След излизането на документалния филм "Това е Парис" през 2020 г. Хилтън променя мнението на повечето, които имат грешна представа за публичния й образ. Филмът показва на зрителите, че наследницата е "в течение" за имиджа, който я съпътства в началото на кариерата й. Оказва се уязвима, като споделя за травмата, която е преживяла в детството си, докато сменя различни училища.

До този момент обществеността е в неведение, че родителите й я изпращат в различни изправителни училища, наричани още "центрове за лечение на младежи", в опит да "озаптят" бурния й нрав. С цел да й помогнат обаче се оказва обратното. Тези институции далеч не са рехабилитационни. "И в четирите заведения, в които бях изпратена в тийнейджърските си години, бях подложена на физически и психически тормоз от страна на персонала. Бях душена, удряна, шпионирана, докато се къпех, и лишавана от сън", казва Хилтън за The Washington Post. "Наричаха ме с вулгарни имена и ме принуждаваха да вземам лекарства, без да ми е поставена диагноза. В едно от заведенията бях затворена в изолатор, чиито стени бяха покрити със следи от драскотини и петна от кръв." След като навършва пълнолетие, тя се придържа към историята, измислена от семейството й, че е била в пансион. В продължение на 20 години не разкрива за насилието, което преживява. Макар че светът може да я представя по друг начин, много са в грешка, ако смятат, че животът й е протекъл спокойно.

Подобно на идиома: "Няма рози без тръни", ежедневието на инфлуенсърите не прави изключение от това. Документалният й филм цели да напомни, че отвъд добре подредената емисия на всеки човек, има някой, който също споделя подобни преживявания. Живеем в свят, изпълнен с радост, трудности и, разбира се, поуки. А Парис дори по-късно настоява за законопроект, който да регулира проблемната индустрия за тийнейджъри.

За нея е казано много. След като печели популярност, всяка жена иска да бъде като нея. В разцвета на силите си тя е водач на попкултурата, която вдъхновява ново поколение знаменитости.

Парис, 2005 г.

Снимка: Getty Images

Поставянето на основите на цяла нова индустрия никога не е лесно. В случая с Парис тя просто има късмета да произхожда от богато семейство и да покрива перфектно високите стандарти за красота по това време. Това й навлича и много хейт, а хората бързо я определят като "тъпа блондинка", но именно документалният й филм ни доказва, че всичко това е само прикритие. Замислете се. Можеше ли, ако наистина е "тъпа блондинка", да се превърне в маркетингов стратег на такова ниво? Едва ли. Впрочем за тези времена можем да кажем, че е наистина похвално, че без социални мрежи тя успява да си изгради имидж.

Парис на представянето на лимитираната си колекция часовници

Снимка: Getty Images

Парис отрано е наясно, че всичко се свежда до брандинга. А с появата на интернет тя вече знае как ефективно да използва технологиите като маркетингов инструмент. Известна с това, че е известна, тя просто се отдава на възприеманата си нарцистична същност, като си прави селфита и демонстрира начина си на живот, за да може всички да й се възхищават и да й завиждат. Единствената разлика сега е, че това е лесно постижимо, а марките могат активно да измерват нейните последователи, харесвания и споделяния. Така че магнатите на социалните медии, които следваме днес, буквално само следват нейните стъпки и тактиките, които тя е измислила преди години. Да се твърди, че тя не е майката на дигиталната ера, е кощунство. Самата Ким Кардашиян, която й е първа дружка, казва, че "нямаше да е на това ниво днес, ако не беше Парис".

Парис и Ким, 2006 г.

Снимка: Getty Images

Един от талантите на Хилтън е да предвижда коя ще е следващата голяма тенденция и сама да създава предпоставки за нея. Тя дори казва на Джейсън Деруло в началото на кариерата му, че го вижда в бъдеще като изключително известен изпълнител. И така и става. Всички може да запеем "Watcha Say?", нали?

Парис показва, че разбира как да владее бизнеса, който строи от години. Стартира собствена марка, предлагайки на обществеността различни козметични продукти и колекции дрехи, носеща името на култовата й фраза "That's Hot". Към днешна дата може да се похвали, че има над 50 магазина по целия свят и 19 продуктови линии за милиарди долари. Също така се изявява като DJ, който взима милион за един час.

"Винаги съм имала план за бизнес и винаги беше правилен. Хората казваха, че съм известна само заради това, че съм известна, а грешат. Сега виждате хора като мен, които правят същото", казва човекът, изградил буквално бизнес империя, която генерира приходи от милиарди. Интересното в нейната история е, че тя не спира само дотук. Парис продължава да се движи напред и винаги е в челните редици. Дори навлиза в света на криптовалутите през 2016 г. "Винаги съм била обсебена от технологиите, бъдещето, видеоигрите, изкуството, криптовалутите и т.н.", споделя. Дори е обявена от NFT за "седмата най-влиятелна личност в крипто сферата" и наричана "Криптокралица". "Знаех, че в това има потенциал", казва тя.

До такава степен навлиза в метавселената, че дори покрай пандемията създава цял мета свят, в който хората могат да слушат сетовете й онлайн и да влизат с аватари.

А да обърнем поглед и към личния й живот, който както става ясно, никак не е личен. През 2021 г. се омъжва за Картър Реум, който, по нейни думи: "Приема светът й такъв, какъвто е". Двамата имат две деца, които са от сурогатни майки и които, също като Парис, стават доста обсъждана тема в онлайн пространството.

И така, как Хилтън успява да предвиди новите тенденции и да се възползва от тях преди всички останали? "Може би защото е зодия Водолей и е изпреварила времето си", казва тя. А може би това е просто нейната дарба. И на въпроса: "Тя ли е първият инфлуенсър?", съвсем откровено можем да отвърнем с "Да."

Парис, 2003 г.

Снимка: Getty Images