Промяна. Промяна. Промяна. Тя е единственото сигурно нещо около нас, което дава своето отражение върху всеки аспект на бизнеса. Промяната е особено близка до маркетинга, който еволюира със скорост близка до тази на светлината, за да постигне целите си и да създаде бранд история, която си струва да бъде разказвана.

Една от тенденциите в маркетинга, които са тук, за да останат, е доминацията на потребителя. Ако до скоро популярните личности бяха предпочитан мост между посланията на компаниите и морето от потребители, то в момента тенденцията все повече се обръща към идеята за развиване на емоционална връзка чрез комуникация, пряко свързана с истинските хора, които използват дадения продукт. Все по-често се наблюдава тенденцията корпорациите да работят усилено върху това да изградят своя по-достъпен и по-мек емоционален облик, поставяйки потребителите си под светлините на прожекторите, измествайки известните личности, с които е трудно да се асоциираме. Потребителите ли вече са тези, които имат последната дума? Според компаниите, за които ще ви разкажем, отговорът е категоричен.

Airbnb - вълнуващо, споделено приключение

Снимка: Unsplash.com

Airbnb е отличен пример за компания, която споделя преживяванията на потребителите си като част от маркетинг стратегията си. Платформата представлява онлайн пространство, което позволява хората да отдават и наемат имоти, предоставяйки алтернатива на традиционните хотели. За да онагледят удобството на платформата, от Airbnb често включват съдържание, генерирано от техните потребители в своите рекламни кампании.

Показвайки реални домове и преживявания, споделени от своите домакини и гости, компанията подчертава личните истории и уникалните места за настаняване. Airbnb изтъква и приятелствата, които нерядко се създават чрез платформата. По този начин пътуването и нощуването придобиват човешки аспект и хората усещат, че не са просто потребители, а главни действащи лица във вълнуващо, споделено приключение. Те стават част от преживяването, което ги кара да се асоциират с услугите на компанията. Чрез изградената емоционална връзка между платформата и нейните потребители, Airbnb доказва колко лесно и приятно може да бъде настаняването. Цифрите за успеха на тяхната стратегия, обърната към истинските потребители, е красноречива - платформата е оценена на над 38 милиарда долара, в нея има 2.9 милиона души, които отдават имоти в 100 000 града по света.

Patagonia - устойчивост и приключения

Снимка: Unsplash.com

Друга световноизвестна марка, която залага на своите потребители като част от рекламните си кампании, е брандът Patagonia. Маркетинг стратегията на Patagonia се характеризира със силен фокус върху устойчивостта и социалната отговорност, пречупени през призмата на приключенията на открито. Те приоритизират прозрачността и автентичността, демонстрирайки своя ангажимент към опазването на околната среда и етичните практики в тази посока. Компанията се стреми да образова и вдъхнови потребителите да направят съзнателен избор, защитавайки природата. Марката е известна с това, че набляга на качеството, издръжливостта и дълголетието, като дори насърчава клиентите да купуват по-малко, но да избират по-добре. За да предаде съобщенията си, Patagonia разказва историите на потребителите, изграждайки общност от съмишленици, които споделят едни и същи ценности. Често се отличават реални почитатели на бранда, които водят активен начин на живот, със страст за спортове на открито, и показващи усилия за опазване на планетата. Така обикновени хора, а не инфлуенсъри или известни личности, демонстрират ценностите на бранда, което води до успешно предаване на посланията на компанията и приобщаване на още приключенци към голямото Patagonia фен семейство.

Starbucks - място за срещи и събиране с приятели

Когато говорим за стратегия, която създава чувство за общност и принадлежност, Starbucks не прави изключение. Компанията неотдавна стартира глобалната кампания "Meet Me at Starbucks", която има за цел да отпразнува ролята на кафетериите като места за събиране на хора от всички сфери на живота и от всички краища на света. Тя показва най-различни случки, спонтанни преживявания и връзки, създадени в Starbucks локации. Кампанията се състои от кратки видеоклипове и снимки, които показват разнообразни клиенти, разговаряйки с познати и непознати, докато се наслаждават на любимите си напитки.

Тази стратегия допринесе за утвърждаване на ангажимента на Starbucks за осигуряване на уютна, гостоприемна и приобщаваща среда. Споделяйки личните истории на потребителите в социалните мрежи, компанията насърчава непринудения контакт между хората и затвърждава имиджа си на място за срещи и събиране с приятели.

IQOS - брандът на потребителите

Снимка: Instagram.com/bg_iqos

На локално ниво пример за бранд, който издига на пиедестал образа на своите потребители е IQOS. Това лято бездимната алтернатива, която е на пазара у нас вече повече от 5 години, стартира вълнуваща кампания. Тя насочва светлините на прожекторите върху 4-ма потребители, пълнолетни пушачи, които са спрели да пушат и са преминали изцяло към устройството за нагряване на истински тютюн. Може би вече сте видели кампанията с Михаела, Йоанна, Антон и Стефани, защото е на билбордове из цялата срана. През личните им впечатления и преживявания, с истории за удоволствието да се усмихваш широко, положителната промяна, която помага на отношенията ни с близките, изборът, който ти дава много предимства, брандът аплодира истинските звезди - потребителите. От години бездимната алтернатива, през инструментите на изкуството, акцентира на теми, свързани с многообразието и автентичността като висши ценности в забързаното темпо на света, в който живеем. Това лято брандът пренаписва сюжетната си линия, демонстрирайки как работи изкуството на добрия маркетинг - този, който споделя истинските истории, работи над връзката с потребителя и създава незабравими преживявания.