Почти половината шестокласници умират от скука в час

45% от шестокласниците споделят, че са готови да избягат от час при първа възможност. 46% от децата смятат, че най-важните предмети са напълно безинтересни.

Обратно в новината

Коментари - Почти половината шестокласници умират от скука в час | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тази снимка не е от българско училище и най-вероятно тези не са 6-ти клас. Учител с хубава риза и вратовръзка, вероятно костюмиран...В България така ходят по-добре платените банкери например, но такъв учител, за съжаление не съм виждал. Иначе е показателно, че децата не харесват часовете по история. Като преглеждах учебниците на децата ми, исторически факти така са написани, че ако не си бил съвременник на събитията, нищо няма да разбереш...

Откога в шести клас се учи интегрално смятане. Интересно че иначе свръхкритичната аудитория не реагира на снимката.

Децата лъжат. Но не данните ме поразиха толкова, колкото интерпретацията им и хората , които ги коментираха. Медиите се втурнаха да канят НПО, и разни съмнителни фактори. За тях изводът беше:" Ах, на горките деца им е скучно, защот: - Учителите са стари - учителите не преподават интересно ( не знам какво разбират под "Интересно- да застават на глава или да си вдигат полите); - много са им учебниците - тежки са им чантите И ТАКИВА ХОРА ОПРЕДЕЛЯТ ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕЦАТА НИ.

да, учителите били архаични, учителите не били креативни са писали по-долу пишман коментатори, По този повод си спомних какво чух по радиото при едно предаване за образованието, мисля, в Италия беше - изказването на някакъв известен педагог -Защо децата не знаят елементарни неща? - Защото са учили, забавлявайки се.

В БГ в шести клас завършва образованието. От тук нататък е "губене на време". Колкото по-прости, толкова по-лесно се правят избори.

Това означава, че тези шестокластници не са се обучили до тук добре и вече не могат да възприемат новата материя, защото не притежават вече необходимия умствен багаж за това. Много ги е мързяло до сега в обучението.

Пратете ги на скаутски преходи, водете ги на театър, кино и по музеите да си играят със стари пушкала - танкове и оръдия, пратете ги да събират есенна реколта - ябълки, грозде, вижте нещо там! Какво само ми констатирате, като че ли ние сме виновни! Пък и хартиените им учебници тежат цял тон, а вътре само грам смисъл, та пипнете и тях - да сте чували за електронни учебници евентуално там в МОН? Цялата ви доктрина е из основи погрешна. И ако обичате - по-малко Чичко Макаренко и повече Татко Песталоци, ако случайно разбирате и това какво означава.

На деца да не им се ще да ходят на училище. Децата предпочитали рисуване и пеене пред история и физика. Ама как така, чакайте бе, тва не е възможно. И какво е решението на тоя "проблем" хахаха

При всеки такъе кт би трябвало фа съобщават кой го финансира, по каква програма и с колко, и с какви хорера. Тогава ще лъсне, че провеждащите тези изследвания са БИВШИ ПОЧИТАТЕЛИ НА ФИЗИЕСКОТО, МУЗикатА ( ЧАЛГА) И РИСУВАНЕТО ( ДРАСКАНЕ НА ГРАФИТИ ПО СТЕНИТЕ. иДИОТИ

Няма страшно,другата половина са живи.

Дори и за зрял човек, монотонното преподаване на урок може да се окаже скучно и досадно, всеки е с различна настройка и интереси.Има обаче начин, децата да бъдат заинтригувани и това да става в недолюбваните часовете по математика, физика, история.Всичко зависи от преподавателя!Ако в часа присъстващите бъдат разделени на групи и всяка група трябва да реши теоретично, а ако е възможно и с практична част (схема, рисунка или макет), а накрая се обединят резултатите на отделните групи или си направят малко състезание, тогава вече е различно.Когато човек е активен участник и има своята конкретна част от общото, няма начин да стои и блее нанякъде, а и интереса му бива предизвикан.Да, нека учителите получават по-големи и достойни заплати, но и е редно да влагат повече творчество, да дават всичко възможно от себе си, така че часа да не е просто лекция, а интересно занимание под формата на игра за зрели хора.

Дори и на зрял човек?! Ами ти какво очакваш - че на зрял човек ще му е интересно колко е 5ь5? Изобщо - тъпа сравненеи

ДОВОЛЕН СЪМ ЧЕ Е ТАКА ! ! !

Ни така, ни онака. Начи това заедно с едно виШе да са нещо като 15-16 години учене за да извършваш дадени функции тук или там в голямата си част елементарни и нямащи нищо общо с теорията или да не работиш никога по дадената специалност.... Примерно да завършиш История на изкуството, Философия или Международни отношения, Вътрешна сигурност или Космонавтика.... А да си учил безкрайни химични формули или математични такива... Не говоря за случая в които отиваш да караш такси или да продаваш банани... Има нещо сбъркано в световен мащаб в образованието но в България е още по оплескано... Мисля че хлапетата трябва да знаят повече за храненето, правилният начин на живот ако щеш оцеляване , медицинска помощ, разни неща развиващи емпатия примерно... Отколкото интеграл по затворен контур или формулата на калиевия Йодид и как се свързва с калциевия хлорид. Има нужда от география но без да се изучава имената на върховете в Конго а за историята... Хехехе, беше казал някой Историята се пише от победителя.... Тя е толкова манипулирана... И силно се съмнявам , че значението на историята предотвратява поварянето на грешките... Иначе нямаше да има нито една криза и нито една война

Май и на някои други хора им е било скучно в час по математика та си мислят че интеграли и диференциали се учат в шести клас. Ако въобще знаят какво са интеграли и диференциали и какво точно са учили по математика.

Хайде стига , бе! И какво означава, че им е скучно? на тях навсякъде освен в дискотека и пред компютъра им е скучно. Това ли е меродавно и за какво? Слушах по този повод по радиото да се изказват НПО -та и други "Фактори" - такава сбърна работа, такива тъпи глави на тези, от които зависи образованиет - трудно ще се намери! Ама тези децот 6- клас не "ВИЖДАЛИ ЗА КАКВО ЩЕ ИМ ПОСЛУЖАТ ЗНАИЯТА ПО МАТЕМАТИКА , ИСТОРИЯ , ГЕОГРАФИЯ"? Дори , забележете , география! Като е отсега знаят с какво ще се сблъскват в жувота. Но щом 12 годишни малоумни деца определят реда в държавата - няма какво да говорим.

Дир.бг са абсолютни идиоти. За пореден път! В статия за шестокласници да качиш снимка с интеграли означава много ниско ниво на обща култура...за математика изобщо не говорим!

Хайде , бе! Това ли е проблемът на тази статия - интегралите? Или само толкова можете да осмислите и да разберете?

Това, което ти се казва е, че снимката не приляга на реалната среда при шестите класове у нас по никакъв начин! Не е реалистична, защото е пресилена! А инак чалгата никога нямаше да схване какво точно показва снимката! Затова цялото ти сравнение е измислено, нелепо и клиширано!

За да е интересно, зависи от преподавателя. Повечето са пенсионери (поради липса на по-млади) и влизат в час да си изпеят материала и да си ходят. Когато ходех на училище преди повече от 30 години, имах един даскал по история в часовете на който, всички го гледаха в устата и никой не шукваше. Учителството е призвание и малко го могат, защото са станали такива по случайност или липса на алтернатива.

Клиширан глЮпак

Еми да им прожектират Гери-Никол бе та да им стане интересно що ги мъчат децата....

Нация от фолк-пев(и)ци :)

Ма колко си умна, влез в час и да те видим, натегач.

Ами да им покажат учебника по биология за 8-ми клас... ;-)

Не бива да се чмудим, това е поколението на ч а л г а т а !!!!!!Явно че те ще са ПО-ТЪПИ от родителите си!!!Замисъла за изчезването на БЪЛГАРИТЕ, като НАЙ-СТАРИЯТ етнос в Европа действа от 1991год!!!!Не забравяйте че сме НАЙ-СТАРАТА и ВЕЛИКА страна в Европа!!!!Карл Велики се е УЧИЛ от опита на БЪЛГАРСКИТЕ Ц А Р Е !!!!!!ПОМНЕТЕ!!!!!!!

Почти половината шестокласници умират от скука в час.......Ми как тогава мангалите да пратят децата си в школо ако половината от тях ще умрат. Ми то Айшето трябва да ражда тогава по 20 парчета, та да останат поне 10 читави яко квалифицирани мангало-работника!

Към СитемниЮ администратор: Гугутке, смени картинката, защото всеки ще си помисли, че вече и в шести клас са започнали да изучават интергралното смятане и поне общата (ако не и специалната) теория на Айнщайн? - защото на черната дъска се виждат такива "извадки".

университет, демек не на 12, а на 19 години, иначе верно ще полудеят от скука шестокласници с това по дъската (не че на нас ни беше интересно с интегралите де, ама трябваше да се изкара :)))))

Хайде , бе! Това ли е проблемът на тази статия - интегралите? Или само толкова можете да осмислите и да разберете?

Е, вица не го ли знаете!? Това не е от вчера. :)) Нова учителка влиза в час по География . Учениците съответно не слушат , вдигат голяма врява и не може да им привлече вниманието. Оплакала се учителката на директора и той и казал: - С децата трябва да имаш подход ! Гледай сега как се прави ! Влязъл директора в класната стая и се провикнал : - Здравейте ученици ! ! ! - Мараба Директор ! - Абе , я да ви питам аз - знаете ли вие как да сложите презерватив на глобуса ? - Хмм , а какво е това Глобус ? ? - Ето това е новата ви учителка по география - тя ще ви обясни.

И всичко това се илюстрира със снимка, където на дъската има интеграл от тригонометрична функция...брей, това ли се учи в 6-ти клас? Каква е тази комедия?

архаични даскали, какво да очакваме.

Очакваме да станеш един модерен даскал и да подобриш нещата! :)

А дванайсетокласниците са 100%

Причината е че няма визия в образователната ни система и в сегашния си вид е меко казано скучна. Децата имат капацитет за много повече знания, въпросът е да се поднесат креативно. Учител който не може да прикове вниманието на класа за 45 минути върху темата е незрял за преподавател. Горко ни...

При толкова много камери за видеонаблюдение, МРЪНКАЩИТЕ и НЕДОВОЛНИТЕ да КАЧАТ няколко ВИДЕА на случаен принцип, а не ТЕАТРО, наричано от педагозите "ОТКРИТ УРОК" - в стил "КАК СЕ ПРАВИ", а не да ръсят съвети с нулев ефект! ВИДЕО и РЕАЛНИ действия от същите тези хорица, дръзнали да дават акъл! НА книга и на приказки и може всеки! Сега видяха, че започва новата учебна година и започнаха да давът акъл - не че някой им го иска - с цел, отклоняване на общественото мнение и лов на глупаци!

Дира, предлагам Танчето за номинация "най-добро драматично заглавие".

Танче, много голяма смъртност бе, понамали малко....

Sas trivozhno biszpukoisdtvu az konsdtatiram 4i o4ebnite pruzesite vav BG ,,kuzat,, O4ebnite pusobia nisa indtiresni na shistoklasnitzite,koito mislat za liobovni preiklio4enia.

И Остават 50% грамотни, дето поне могат да се подпишат.

Не знам защо това е новина, след като ясно то сума си години, че нашето училище за нищо не става! Българското училище е вредно и опасно и трябва да бъде забранено със закон! Който иска да става учител, има и по-хубави държави за това! Ако иска непременно да е в България, първо да мине през 4ти километър да се прегледа, явно нещо не му е наред.

То нихилизма още по-вреден ама ето оставили са те да дращиш в нета.

Аз се чудя защо от образованието ни вони, а то било защото останалата половина вече са умрели.

AbuTalib

И колко остават живи?

Редактор: Таня Тодорова танчето изтрепа народа...

а останалите -класници сигурно не... щом няма дрога, компютърни игри и духане, кво даскало е тва

Много оптимистично заглавие. Според мен са направо 90% ...