От 1-до 4 клас учениците вече ще се оценяват със знаци
Новата учебна 2017/2018 година започва с някои значителни промени. Около 75 500 ще са първокласниците, с 6000 повече от миналата година.
Обратно в новинатаКоментари - От 1-до 4 клас учениците вече ще се оценяват със знаци | Лайф.dir.bg
Коментари
Въртят-сучат и се връщаъ към Сендовата система ама под други имена на методиките. Калъфи !!! Защото не се разгражда така хунвейбински
И ще станат по-образовани ли ? Това е мноО голямо изобретение , кой ги сътвори , и колко ни струва ?
И от утре на мама отличника става изключителник... Дали преди да го изключат от училище ще го мъмрят или ще го мърля тази по биология
За шестицата значи "изключително" вместо отлично?! Брейй, страхотна промяна е тая! Страхотен ефект! Опра'йха образованието. Всъщност, това "изключително" подхожда и за двойката, ама то ще е за следващата още по-ефективна образователна промяна.
Питам се аз : В името на каква "политическа коректност" трябва да се спести на мързеливия и тъпия този факт, като са замаскира с намръщена усмивка или умрела пчеличка?!? После що университетите са 300 и бият печати по дипломите на очевидно неграмотни люде.
Усмивката в намръщен вид пък означава не толкова доброто представяне на учениците. Това е изречението. Нямам повече въпроси...
Моят син има приятелче от другото училище!Как сега децата ще разберат кой колко знае, ако единият е оценен с "усмивка", а другият- с "хихикане"?!!
ще ги оценяваме със знаци и емотикони, които те вече бездруго познават, тогава какъв е смисъла децата изобщо да учат повече? Хайде да не приемаме, че децата ни са инфантилни и да не се отнасяме към тях като към такива!
Вижте сега - това не се прави щото децата са глупави или малоумни, а защото началните класове са мястото където полека-лека децата се изкарват от играта и се вкарват в руслото на обучението, правилата и отговорностите. Щуротията с предучилищната подготовка я въведоха със същата причина, щото се оказа, че за 4 години децата не могат да ги приобщят към учебният процес както е познат на всички. И затова, за да не сменят учебните програми вкараха допълнителни години. звездичките и пчеличките са част от играта.
:) Еха, как ги подценяват децата, не е истина! Дали те оценяват с цифра или със символ, те децата са достатъчно умни да проумеят, че е все тази...НИКАКЪВ смисъл няма от тази промяна! Освен лек хаос докато народът свикне...поредният хаос! А всъщност стабилност най-много липсва на учебния процес...
Kой ще им разбере начина на оценяване със знаци и някakви си думички ? Каква ще е мотивацията на учениците да учат ? Никаква . А на учителите ? също. При тази девалвация на значението на думите и при това масово неразбиране на прочетеното, значи на никой няма да му пука за някакво там оценяване със знаци. Пълна демотивация и пълно затъпяване ще последва. Тотално. Ама явно това е целта на експеримента на експерименталната територия, в каквато ни превърна Запада. Я по- добре да оценявате отличен с Бойко, мн. добър -с Цецо, добър - с Цецка. така ще е по- яко!!! Защо ние вечно искаме да променим традиционното, доказано с времето и да въвеждаме "модерни" глупости. хайде дайте в училище и наргилета- те сага са модерно!!!
Този тип оценяване е в пряка връзка със символите, които се използват с телефоните и компютрите. Децата реагират по същия начин, както когато получават емотикона на телефона си. По-спокойно и без стрес от оценяването по шестобалната система", коментира директорът на училището Диян Стаматов ------------------------ Гусин Директор, вместо да развиваш абстрактно-логическото, символно мислене у децата ти поддържаш инфантилното ,картинно, образно-емоционално такова. Сигурен ли си,че си с педагогическа специалност изобщо?
ами по време на развитият социализъм от първи до 3-ти клас на мен ми лепяха звездички в тетрадката под всяка задача/диктовка. Явно за малките това е начина.
А случайно да си спомняте, че бройката на тези звездички беше в пряка зависимост от успеха на представянето на ученика? Във възрастта до 3-и клас съзнанието на детето се обучава да премине от образното към символното мислене и това става посредством бройката, наглядно представена, на стандартни за него обекти /звездички, ягодки и пр/. Гусин директорът говори за хилещи се и мусещи се емотиконки, които по никакъв начин не помагат на детето да извърви пътя от образ към символ, за разлика от случая с ""-> към "6" годинка по-късно.
от МОН да са чули случайно ,колко хлядолетия са били необходими на човечеството за да измисли такива прости и ефективни системи като азбуката и цифрите, за да описва максимално лесно и удобно всичко?!? И сега с една заповед ще се върнем във времето на първите фараони които дялкали знаци по камъка?!?
да важи за всички. Сега на някой може да му хрумне като знаци да слага и рисунки и квото му дойде на акъла. Как може да премахнете единната система на оценяване ?! То кво остана вече в тая държава, нищо.
Има ли такава държава, в която да няма единно оценяване, което да е ясно, което е традиционно и което се разбира от всички ?!
Всяко училище с отделни знаци ли ще оценява ? Всеки учител ще поставя каквито си иска знаци ли ? Пълен хаос ни очаква. Леле какви идиоти имало.
вместо знаци кво им пречи след време да поставят некви ченгелчета, йероглифи, чертички, запетайки и квото се сетите . Пълен хаос в системата на оценяване. А оттам и пълно затъпяване.
Например на "шестицата" би могло да отговаря "отлично" или "изключително" ... Даа ... Потресаващо. Ето го ключът към коренния прелом. А аз си го представях иначе: при знание и старание, вместо шестица - потупване по рамото или целувка по челото, а в обратния случай - потупване по дупето ...
При тази функционална неграмотност кой ще им разбере начина на оценяване със знаци и некви думички ? Каква ще е мотивацията на учениците да учат ? Никаква . А на учителите ? също. При тази девалвация на значението на думите и при това масово неразбиране на прочетеното, значи на никой няма да му пука за некво там оценяване със знаци. Пълна демотивация и пълно затъпяване ще последва. Тотално. Ама явно това е целта на експеримента на експерименталната територия, в каквато ни превърна Запада.
Е, Сега няма как реформата да не върже. Едно предложение. Щото и с двойка се влиза в университет, да я сменят с оценка "яко".
е дошло като инструкции от Брюксел или Фашингтон. Едва ли им е хрумнало на наште тикви. Тия слабоумни идеи им ги спускат отвън, целта е ясна.
ще оценяват учениците не с оценки, а със знаци. Сега от 1-4 клас, после и за горните класове. А вместо говоренето що не вземат да въведат мучене и жестикулации. Явно целта е след обучението да мучат всички.
Както винига кухи реформи.Общо взето безмислени.И така се създават дебили,както виждаме.Да не говорим за учебниците,за учебните програми и т.н.
Стигнахме до там, че образованието на ЦЯЛАТА НАЦИЯ да се ръководи от хора, завършили съмнителни и никому неизвестни учебни заведения с още по-съмнителни резултати. И НИКОЙ НЕ НИ Е ВИНОВЕН! Сами си ги избираме.
Брей, не мога да повярвам. За първи път от години наред МОН са оставили на учителите да оценяват малките деца както преценят, без да им налагат някакви унифицирани критерии. Смисълът на оценката е обратната връзка с детето и родителя, да разберат как се справя детето и какво трябва да подобри, за да се справя повече. И, понеже децата са малки, все пак да има някакъв елемент на насърчение, на оптимизъм, че нещата се получават. Децата ми получават оценки на тестовете към дистанционното училище, където учат, на входния изпит, който правят всяка година. В текущата си работа с тях през годината се въздържам от числови оценки. Когато видя грешки, ги обяснявам и работим по отстраняването им. За децата не е добре да се страхуват от грешки, защото това ще ги кара да мълчат и ще възпира тяхната инициатива, а да се изразяват, да се изказват и да вземат инициатива да правят неща е по-важно, отколкото оценките. Но тези неща трудно могат да бъдат приложени в класната система на МОН. Там индивидуалната работа с децата няма как да се получи.
Ако реформирането на оценките ще накара децата да учат както трябва, то сега всички поколения щяха да са извънземни като знание.
Оценките не трябва да карат децата да се чувстват малоценни. Направо да ги махнем или да въведем следната система: -умен- 6 -учил- 7 -нашенец-8 -баровец- 10 Така системата ще работи върху реалните критерии за успех в нашето общество от деца и директната им апликация в живота. Накрая на всички ще им даваме златни медали за участие, разбира се.
Като имаме предвид, че с образованието сега се захванаха същите великолепни пенкилери, които доведоха здравеопазването до там, където то е, уверено можем да предвидим изключително забележителни резултати.
Не знам защо когато нещо работи трябва да се променя. Едно време си имаше оценки във всеки клас и родители и ученици бяха наясно какво ги очаква. Според мен заради малцинствата се опитват да снижат критериите за оценяване и изпитване.
Точно така - със знаци трябва да се оценяват, защото само със знаци и мучене ще могат да комуникират след "обучението" по новите изисквания на "мон"...!!! :::))) Ха, ха, ха... :::))) И "Ду(Х)алност"... :::))) Дааа...!!!
Eй, поамериканчихме се и това си е. Не е негър, а черен, не е черен, а цветен, не е цветен, а афроамериканец. Какво значение има с каква дума или цифра ще наречеш някаква категория, ако тя си остава същата? То не бяха звездички, пчелички... накрая го докарахме повсеместно до голи пички.
Нека да оценим МОН със специален знак ..
Оценка за МОН:Създаващ пълна помия в образованието-ако искаме нормално образование да се върнем преди 1980 година,тогава нашите гости от Запада казваха че ние имаме по добро образование от тях (тук изключвам политическите науки които в настоящия момент заемат цялото ни образование защото трябва да се поамериканчваме и да се борим срещу Русия).Е вярно е че тогава учениците не познаваха наркотиците,алкохолизма и развратното поведение които в момента са техните идоли и гордост.Жалко за България!
Абе какво идеално или изключително? На всичките направо гениално! На нас ни трябват всестранно развити гении- като идат на запад да могат даже и да метат и мият чинии......! И да могат като изхвърлената бивша на образованието да викат- иес сър, иес сър!
на далия идеята да му се плаща в шума,нищо , че познава парите. Просто за да има някаква реформа в министерството.
да има знания, които да бъдат оценени,а не дали ще е цифра или знак? И защо трябва да е знак ,като децата знаят цифрите?
Всяка година чиновниците от МОН измислят "реформи" за да си оправдаят заплатите. А какво е качеството на образованието у нас е ясно за всички