От 1-до 4 клас учениците вече ще се оценяват със знаци

Новата учебна 2017/2018 година започва с някои значителни промени. Около 75 500 ще са първокласниците, с 6000 повече от миналата година.

Обратно в новината

Коментари - От 1-до 4 клас учениците вече ще се оценяват със знаци | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Аз на двойкаджиите ще пиша "среден пръст", а на повтарящите класа - "кукиш"!

Въртят-сучат и се връщаъ към Сендовата система ама под други имена на методиките. Калъфи !!! Защото не се разгражда така хунвейбински

Тия надминаха и МигРена Кунева .

И ще станат по-образовани ли ? Това е мноО голямо изобретение , кой ги сътвори , и колко ни струва ?

И от утре на мама отличника става изключителник... Дали преди да го изключат от училище ще го мъмрят или ще го мърля тази по биология

За шестицата значи "изключително" вместо отлично?! Брейй, страхотна промяна е тая! Страхотен ефект! Опра'йха образованието. Всъщност, това "изключително" подхожда и за двойката, ама то ще е за следващата още по-ефективна образователна промяна.

Питам се аз : В името на каква "политическа коректност" трябва да се спести на мързеливия и тъпия този факт, като са замаскира с намръщена усмивка или умрела пчеличка?!? После що университетите са 300 и бият печати по дипломите на очевидно неграмотни люде.

Абе хора, наистина - петък е, ама дайте по-съсредоточено!!! Става дума за начално образование от 1-ви до 4-ти клас. Начинът на оценяване на децата какво точно значение има за това какви ще са студентите????

Усмивката в намръщен вид пък означава не толкова доброто представяне на учениците. Това е изречението. Нямам повече въпроси...

Моят син има приятелче от другото училище!Как сега децата ще разберат кой колко знае, ако единият е оценен с "усмивка", а другият- с "хихикане"?!!

ми ... начини има - градски, областни и национални олимпиади по математика, езици, природни науки, и т.н. Само не ми казвай, че синът ти всеки ден си мери постиженията с приятелчето от другото училище.

ще ги оценяваме със знаци и емотикони, които те вече бездруго познават, тогава какъв е смисъла децата изобщо да учат повече? Хайде да не приемаме, че децата ни са инфантилни и да не се отнасяме към тях като към такива!

Вижте сега - това не се прави щото децата са глупави или малоумни, а защото началните класове са мястото където полека-лека децата се изкарват от играта и се вкарват в руслото на обучението, правилата и отговорностите. Щуротията с предучилищната подготовка я въведоха със същата причина, щото се оказа, че за 4 години децата не могат да ги приобщят към учебният процес както е познат на всички. И затова, за да не сменят учебните програми вкараха допълнителни години. звездичките и пчеличките са част от играта.

не смяташ сериозно, че дете, което свободно борави със смартфона и таблета, ще има някакви проблеми с цифрите?Та нали всяка втора игра, която играят е с "нива"-Първо ниво, Второ ниво и т.н.....А първо и второ са цифри, мисля!

:) Еха, как ги подценяват децата, не е истина! Дали те оценяват с цифра или със символ, те децата са достатъчно умни да проумеят, че е все тази...НИКАКЪВ смисъл няма от тази промяна! Освен лек хаос докато народът свикне...поредният хаос! А всъщност стабилност най-много липсва на учебния процес...

Kой ще им разбере начина на оценяване със знаци и някakви си думички ? Каква ще е мотивацията на учениците да учат ? Никаква . А на учителите ? също. При тази девалвация на значението на думите и при това масово неразбиране на прочетеното, значи на никой няма да му пука за някакво там оценяване със знаци. Пълна демотивация и пълно затъпяване ще последва. Тотално. Ама явно това е целта на експеримента на експерименталната територия, в каквато ни превърна Запада. Я по- добре да оценявате отличен с Бойко, мн. добър -с Цецо, добър - с Цецка. така ще е по- яко!!! Защо ние вечно искаме да променим традиционното, доказано с времето и да въвеждаме "модерни" глупости. хайде дайте в училище и наргилета- те сага са модерно!!!

малко по-сериозно моля! Темата е важна.

Съгласен съм, че темата е сериозна, но и даскалицата според мен пределно ясно се е изказала: пълна деморализация и последващо затъпяване.

Този тип оценяване е в пряка връзка със символите, които се използват с телефоните и компютрите. Децата реагират по същия начин, както когато получават емотикона на телефона си. По-спокойно и без стрес от оценяването по шестобалната система", коментира директорът на училището Диян Стаматов ------------------------ Гусин Директор, вместо да развиваш абстрактно-логическото, символно мислене у децата ти поддържаш инфантилното ,картинно, образно-емоционално такова. Сигурен ли си,че си с педагогическа специалност изобщо?

ами по време на развитият социализъм от първи до 3-ти клас на мен ми лепяха звездички в тетрадката под всяка задача/диктовка. Явно за малките това е начина.

А случайно да си спомняте, че бройката на тези звездички беше в пряка зависимост от успеха на представянето на ученика? Във възрастта до 3-и клас съзнанието на детето се обучава да премине от образното към символното мислене и това става посредством бройката, наглядно представена, на стандартни за него обекти /звездички, ягодки и пр/. Гусин директорът говори за хилещи се и мусещи се емотиконки, които по никакъв начин не помагат на детето да извърви пътя от образ към символ, за разлика от случая с ""-> към "6" годинка по-късно.

имаше пчелички, мушички, червени точки, черни точки и пр. дивотии, като всяка от тях издържаше от няколко месеца до най-много една учебна година!А нали казваме, че няма да повтаряме грешките на соца?!Сега като оправдание ли ще ги използваме?

от МОН да са чули случайно ,колко хлядолетия са били необходими на човечеството за да измисли такива прости и ефективни системи като азбуката и цифрите, за да описва максимално лесно и удобно всичко?!? И сега с една заповед ще се върнем във времето на първите фараони които дялкали знаци по камъка?!?

да важи за всички. Сега на някой може да му хрумне като знаци да слага и рисунки и квото му дойде на акъла. Как може да премахнете единната система на оценяване ?! То кво остана вече в тая държава, нищо.

Има ли такава държава, в която да няма единно оценяване, което да е ясно, което е традиционно и което се разбира от всички ?!

Всяко училище с отделни знаци ли ще оценява ? Всеки учител ще поставя каквито си иска знаци ли ? Пълен хаос ни очаква. Леле какви идиоти имало.

вместо знаци кво им пречи след време да поставят некви ченгелчета, йероглифи, чертички, запетайки и квото се сетите . Пълен хаос в системата на оценяване. А оттам и пълно затъпяване.

затъпяването не е заради системата на оценяване.. щото тенденцията на засилваща се неграмотност продължава от повече от 10 години, а шестобалната система не е пипана от минимум 60 години.

Много добре, че "дуХалното" обучение започва от 10 клас.

Например на "шестицата" би могло да отговаря "отлично" или "изключително" ... Даа ... Потресаващо. Ето го ключът към коренния прелом. А аз си го представях иначе: при знание и старание, вместо шестица - потупване по рамото или целувка по челото, а в обратния случай - потупване по дупето ...

При тази функционална неграмотност кой ще им разбере начина на оценяване със знаци и некви думички ? Каква ще е мотивацията на учениците да учат ? Никаква . А на учителите ? също. При тази девалвация на значението на думите и при това масово неразбиране на прочетеното, значи на никой няма да му пука за некво там оценяване със знаци. Пълна демотивация и пълно затъпяване ще последва. Тотално. Ама явно това е целта на експеримента на експерименталната територия, в каквато ни превърна Запада.

Е, Сега няма как реформата да не върже. Едно предложение. Щото и с двойка се влиза в университет, да я сменят с оценка "яко".

не пък оценка "Браво" Може Браво 1, Браво 2, Браво3 и така до Браво 6....

сега вече всички ученици ще са "изключителни", т.е. гении!

е дошло като инструкции от Брюксел или Фашингтон. Едва ли им е хрумнало на наште тикви. Тия слабоумни идеи им ги спускат отвън, целта е ясна.

ще оценяват учениците не с оценки, а със знаци. Сега от 1-4 клас, после и за горните класове. А вместо говоренето що не вземат да въведат мучене и жестикулации. Явно целта е след обучението да мучат всички.

Както винига кухи реформи.Общо взето безмислени.И така се създават дебили,както виждаме.Да не говорим за учебниците,за учебните програми и т.н.

Стигнахме до там, че образованието на ЦЯЛАТА НАЦИЯ да се ръководи от хора, завършили съмнителни и никому неизвестни учебни заведения с още по-съмнителни резултати. И НИКОЙ НЕ НИ Е ВИНОВЕН! Сами си ги избираме.

75500 трябва да бъдат, но са около 61000. Преди 4 години са били 63600

Брей, не мога да повярвам. За първи път от години наред МОН са оставили на учителите да оценяват малките деца както преценят, без да им налагат някакви унифицирани критерии. Смисълът на оценката е обратната връзка с детето и родителя, да разберат как се справя детето и какво трябва да подобри, за да се справя повече. И, понеже децата са малки, все пак да има някакъв елемент на насърчение, на оптимизъм, че нещата се получават. Децата ми получават оценки на тестовете към дистанционното училище, където учат, на входния изпит, който правят всяка година. В текущата си работа с тях през годината се въздържам от числови оценки. Когато видя грешки, ги обяснявам и работим по отстраняването им. За децата не е добре да се страхуват от грешки, защото това ще ги кара да мълчат и ще възпира тяхната инициатива, а да се изразяват, да се изказват и да вземат инициатива да правят неща е по-важно, отколкото оценките. Но тези неща трудно могат да бъдат приложени в класната система на МОН. Там индивидуалната работа с децата няма как да се получи.

А бе Петкова... Бля, бля, бля е вашият безсмислен опит за "разсъждение"... Дааа...!!!

Ако реформирането на оценките ще накара децата да учат както трябва, то сега всички поколения щяха да са извънземни като знание.

от първи до четвърти клас - за какво учене говорим???? Дори и през соц времената това беше повече игра и по-малко учене.

Оценките не трябва да карат децата да се чувстват малоценни. Направо да ги махнем или да въведем следната система: -умен- 6 -учил- 7 -нашенец-8 -баровец- 10 Така системата ще работи върху реалните критерии за успех в нашето общество от деца и директната им апликация в живота. Накрая на всички ще им даваме златни медали за участие, разбира се.

всички забравяте че оценките под 5. А реално такива трябва да се дават на повечето. Така че трябва да има и такива оценки: за 4 - само така за 3 - и утре е ден за 2 - живота ще те научи за 0 - толкова си може

А за 6 - по-по-най :) :)

Като имаме предвид, че с образованието сега се захванаха същите великолепни пенкилери, които доведоха здравеопазването до там, където то е, уверено можем да предвидим изключително забележителни резултати.

Образованието сега се управлява от онези, които при предишната система с мъка можеха да изкарат и тройка по повечето предмети. Затова сега премахват оценките...

Не знам защо когато нещо работи трябва да се променя. Едно време си имаше оценки във всеки клас и родители и ученици бяха наясно какво ги очаква. Според мен заради малцинствата се опитват да снижат критериите за оценяване и изпитване.

Целта на рИформите в "териториалното" образование са да рИформират младите българи до едно единствено и равно равнище - прост, тъп, първосигнален гладкомозъчен дебил...!!! :::))) И трябва да им се признае на рИформаторите, че успяват...!!! Дааа...!!!

Точно така - със знаци трябва да се оценяват, защото само със знаци и мучене ще могат да комуникират след "обучението" по новите изисквания на "мон"...!!! :::))) Ха, ха, ха... :::))) И "Ду(Х)алност"... :::))) Дааа...!!!

Eй, поамериканчихме се и това си е. Не е негър, а черен, не е черен, а цветен, не е цветен, а афроамериканец. Какво значение има с каква дума или цифра ще наречеш някаква категория, ако тя си остава същата? То не бяха звездички, пчелички... накрая го докарахме повсеместно до голи пички.

оценка "изключително" в имитацията на дейност на МОН. Ама на тях им дреме...

Нека да оценим МОН със специален знак ..

Оценка за МОН:Създаващ пълна помия в образованието-ако искаме нормално образование да се върнем преди 1980 година,тогава нашите гости от Запада казваха че ние имаме по добро образование от тях (тук изключвам политическите науки които в настоящия момент заемат цялото ни образование защото трябва да се поамериканчваме и да се борим срещу Русия).Е вярно е че тогава учениците не познаваха наркотиците,алкохолизма и развратното поведение които в момента са техните идоли и гордост.Жалко за България!

кога "тогава" бе другарю? в т.нар. елитни гимназии на времето бяха източника на разврат и наркотици, щото алкохола не беше модерен, пък и обикновено родителите го изпиваха, щото нали - вносен.

Да оценим МОН с "потресаващо" !

Абе какво идеално или изключително? На всичките направо гениално! На нас ни трябват всестранно развити гении- като идат на запад да могат даже и да метат и мият чинии......! И да могат като изхвърлената бивша на образованието да викат- иес сър, иес сър!

на далия идеята да му се плаща в шума,нищо , че познава парите. Просто за да има някаква реформа в министерството.

да има знания, които да бъдат оценени,а не дали ще е цифра или знак? И защо трябва да е знак ,като децата знаят цифрите?

с руни ли ще ги оценяват?

Всяка година чиновниците от МОН измислят "реформи" за да си оправдаят заплатите. А какво е качеството на образованието у нас е ясно за всички

Ясно ни е, но все нещо трябва да се действа.С "много са/сте зле" не може да очакваш друго. Изобщо конструктивна критика и работа са необходими.

Те нещата си бяха подредени ама дойде демокрацията