Българската поп музика има нужда от реанимация за поне 10 години, смята наш композитор

Ефтим Чакъров, чиято песен "Не те забравям" обра наградите на тазгодишния фестивал "Бургас и морето", стига до това заключение, след като две поколения млади таланти са се насочили към поп фолка

Обратно в новината
17-11-2017 20-11-2018

Коментари

На фестивала "Бургас и морето" не казаха 1 дума за ВЕЧНАТА Петя Дубарова.

Тези интелектуалци като започнат с елитарните изисквания и коментари и се уливат. Публиката в днешно време явно не иска кадифен тембър и зрялост на фразеологията или там от каквото се впечатлява на професионално ниво г-н композиторът. Публката иска зрелище и ексхибиционизъм. Да погледне музикалния пазар на световно ниво и тогава да си свери часовника.

Публиката не е унифицирана маса. Аз, например, не се интересувам от разгологъзвания. Искам да ме грабне кадифен тембър и фразеология. Искам да слушам музика. Ако искам голотии - инстаграм е на един клик.

Разбирам те , но се съгласявам да не се съглася с тебе, публката в по-голямата си част е точно унифицирана маса, затова и съществуват музикални течения и стилове, които се създават с таргет точно определена унифицирана маса от публика. Има унифицирана маса за рок, а от там на татък може да си ги доразделиш -за глем рок, хард рок, метъл, хард кор, дет и тн , има си унифицирана маса за класическа музика, така и за джаз и хилядата му подстилове, унифицирана маса за поп фолк, унифицирана маса за соул, за рап, има и летни хитчета еднодневки за унфицирана всеядна публика докато пие мохито на плажа. Отделно има си професионалисти - музиканти, композитори, музикални продуценти и тн, които гледат на музиката от професионална гледна точка и, които имат капацитета да откроят качественото музициране във всеки един стил, но тези хора не са публика. На тези хора работата им е да се прецелят в точната унифицирана публика на която да продадат определена музика с етикет на някакъв стил. Затова господин композиторът от статията, няма никакви основания да говори за рестарт на музикалния пазар в България или където и да е другаде. Това , което твори явно, достига до унифицираната публиката, за която е сътворено и нищо повече, всичко останало са някакви претенции, породени от комплекси за елитарност.

Човекът от отдавна го е казъл, различни хора, различни идеали, чалгата си настъпи доста отдавна на манежа и найстина си трупа слава и фенове, но, не всички слушат, чалга, има хора които слушат и други стилове музика, има хора, като мен, няма значение каква е музиката, е за предпочитане е метал, хард рок, хард фънк и подобни, дори и класическа музика на Караян е за предпочитане пред някой стилове, но България има и добри изпълнители на поп музика, особено старите вълци, които още крепят този жанр са блестящи, така че няма нужда от застой поп музиката ни

Хора, подлудяхте ли? В последните 20 години ни се изсипаха музикалните световни гении! Бе то не бе Мейдън, Пърпъл, Форинър, УАйтснейг, Юрая, бе Найтуиш, бе ... къде е тръгнал този чичко? Той има качества да им носи минерална вода до шатрата. И до там.

Закотвени в миналото: естрада - конкурси - 5 човека за певеца и т.н. Извинявам се но нека погледнем реално - имаме зверска сцена последните няколко години - Керана и Космонавтите, Мила Робърт, Cool Den и всички които можем да гледаме в Строежа, Терминал 1, Кино Кабана, Mixtape 5 и т.н. Тези хора не чакат някакъв овехтял продуцент и разни лилита за да са мега яки.

Мила Роберт ти е яка?! Смелчага си ти.

В българия и поп музика ли имало? Бях чувал само за естрадна и, разбира се, за певци и певачки сменили етикета "естраден" с "поп".

Не е много на Лили, но я пее уникално. Също и Устрем на М. Хранова е за Мария Нейкова, но Хранова я прави известна.

Е ясна на тези, които са чели малко за история на изкуството. Господина да спре да мечтае за нелогични неща. Да прочете Цивилизацията на Кенет Кларк бавно и внимателно. Културата е пряко свързана с икономиката и идеологията на обществото. Чалгата отразява реалността с локален привкус. Нищо по-различно от Американската чалга и Европейската чалга в корена си. Разликата идва от нивото на обитаващите територията и е преди всичко изразена в ритмични структури близки до масата. ПОП е популярна музика. Естествено е и популяризирана. Тоест бизнес и политика. Елита няма нужда от изкуство с високи честоти, защото то поражда критично мислене и желание за индивидуализъм. За това световно музиката в момента е пълна с повтаряща се меланхолия и мрънкане. Трябва масите да страдат за няква измислена лична драма, за да пропуснат дрането на кожи, смазването на журналистиката, паленето на войни. Ей тука има артикъл как феновете недоволстват, че синтетичната кокошка Тейлър Суифт ползвала частен самолет а пропускат да видят Давоските милиардери какви ги вършат. А от там либовникът на Шваб дава идея какво ще правят с тази безмозъчна и лишена от талант и желание за работа маса: 3д игри и синтетични наркотици. Такова е времето, в което живеем. Истинското изкуство се прави от ценители за ценители и няма масов характер. Дори въздигнатия в култ Ренесанс е нищо повече от социална валидация на борбата между Римо-католическата църква и Търговците с пари ( Примерно Медичите). Ако не беше така Микеланджело щеше да си е един каменоделелец а Леонардо най-обикновен клоун с неясна сексуалност. Поп музиката на миналото ( комунизма) е плод на конюктура и същите елитистични цели. Разликата е, че поради стремежа за конкуренция с Запада са се спазвали стандарти на обучение и изпълнение. Сега световно такива стандарти няма, инвестиция в качество няма. Търси се какво се продава и какво генерира интерес. Изненада: Плебса винаги иска нещо да му лупа и да му плякат гъзерете. Дали ще е в 7/8 ми или в друга чалга лупеница няма разлика. Както се шегуваме с колегите, ние очаквахме запада да ни излекува от чалга манталитета а то стана точно обратното.

"Артикъл"? Първо научи какво е пълен член.

Това ли успя да "извадиш" от написаното? Браво. Кандат на граматиквовските науки ше дойдеш?

до потребител Истината .......... Браво.Добре казано - с глобален поглед върху материята.Минусите които са ти сложили само потвърждават това което си написал(а).По долу един друг потребител,също с много точен анализ, най общо казано затова че, в Бг никога не е имало поп /рок култура .С Което съм съгласен и си е верно .А защо е нямало - освен това което си написал има и други съвсем специфични причини ,да кажем най общо генетични .

Уникално неприятна песен.Сценичната обстановка- отврат.Дрес кода на изпълнителите - кич.Реших и аз да рискувам в ютуб ,но И аз едва издържах 20 сек.Пълен боклук.Може би и за това не е прикачена към статията .Отказах се да чета интервюто след като чух продукта.Тези хора продължават да живеят 50-60 години назад.За Реанимация на комсомола и бригадирското движение ли говори този индивид?Баси помията.

За да обере наградите тази ..... хм, песен .... очевидно има много сериозен проблем с този "фестивал".

4 000 гледания има :))) Това за българска песен е фурор. Сега, големите и талантливите правят по 4 000 гледания за секунда ама да не издребняваме.

От любопиство пуснах в ютуб "Не те забравям". Там да му генерирам едно слушане. Ама то бездарно, кахърно едно, в стил Веско Маринов. Ама това е писано за хора на 75+. Това, че изпълнението беше потресаващо само засили чувството за безнадеждност. Тоя композитор е заседнал здраво някъде в рифовете на 70-те. Абе човек, света, музиката, всичко се развива. Ти интернет нямаш ли, та да си свериш часовника какво се прави по света?

ПредУпределен?!?! OMG

Никой не е застрахован от грешки ама тук в статиите е потресаващо често.

Като говорите за песента обрала овациите, пуснете да я чуем в този материал ...

Никога, ама НИКОГА не сме имали качествена българска поп музика. "Успехът" на Лиляна ИвАнова, Васил Найденов и т.н. се дължи единствено и само, че твориха във времена в които бяхме нещо като Северна Корея. Във времена когато се заглушаваше "Метронома", във времена, когато за да чуеш качествена западна музика на касетки трябваше да имаш близък моряк или тираджия. Как пък един от тия "легендарни" не е получил и една награда от извън-соц форум. Композиторите ни са бездарни, аранжьорите още повече. Едни текстописци бяха някакъв свеж повей от време на време ама и те трябваще да се гънат като скариди, че да не оплескат нещо с партийната линия. Тоя го боде, че плащаме авторски на световни изпълнители и композитори, а не на него.

По отношение на така наречените хитове / без значение от тук или вносни/ : Когато и най-тъпата песен ти я въртят по всички станции в продължение на 3 месеца, то тя неизменно става хит, защото все се намира процент от слушателите, който си я тананика(нали е набивана толкова време в съзнанието). Да не споменаваме, че текстовете на повечето песни от онова време са идиотски, но нали никой не е знаел английски и мелодията е била достатъчна. Всичко е много комплексно, за да се отсече - нашите стават или нашите не стават. Каквото е такова. И между другото, отдавна не се е появявала песен със смислен текст на български.

Бла бла бла дрън дрън дрън (на български. Дъравата трябва да даде едни пари да може...да може да свири на цугтромбон...вие будалите работете и давайте.