Коментари - Денят, в който пънк музиката умря | Лайф.dir.bg
назад

Денят, в който пънк музиката умря

За публиката Сид Вишъс е и винаги ще бъде легендарният басист на Sex Pistols

Обратно в новината
| Редактор : Мария Иванова

Коментари - Денят, в който пънк музиката умря | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Тотални бездарници, но да си скандален понягока значи да имаш известен успех и известност, макар и фалшива, както примерно по нашите ширини Митьо пищова с неговата "любовна писалка" (тоест почти буквално "Секс Пистъл")

Нищо не разбираш от музика, камо ли от рок музика.

По принцип бездарниците в рока ползват само 3 акорда през цялата си кариена, а тези са известни с това, че ползват само един акорд. Обаче прическите им къртят мрака и хипипоколението по онова време се кефи и куфее. Кой разбрал, разбрал...

както казва правилно киро брейка осссрани ооопикани измет :) и е прав човека

Добре написана и преведена статия.Обаче заглавието и текста в статията не съвпадат съвсем точно.Пънк рока се заражда в Щатите в бастиона на черната музика Дитроит доста преди Пистолс и Клаш.От Щатите идва и в началото на 70 и диско стилът който изритва пънк рока там където му е мястото.А едни от първите известна пънк групи са еМСи5(файв) МС5 и по късно може би най успешните в този стил- Рамонес.Защо и как в Англия?Разбира се анти музикален минималистичен протест срещу безкончаемите 10-15 минутни прогресив рок парчета на групи като Йес ,ЕЛП Ван дер Грааф дженерейшън ,Джентъл Джайнт,Премията Форнериа Маркони ,Дженезис и т.н.По ирония на съдбата пънк рока - музика за аутсайдери и лузери е пометена от диско вълната -музика за друга ъндърграунд прослойка и тръгнала от Ню Йорк ските гей клубове .Дет се вика от трън та на глог.Да поясня - диско е едно , фънк/соул съвсем друго.

На какво се е обърнал света! На разни наркомани, пияници и клошари да им вдигат статуи, да пишат книги за тях и да ги правят легенди! В същото време учени, лекари, инженери си отиват безименни и забравени от този свят.

Тоя що го хвалите като нищо не може,ни пее ни свири само се снима оплезен,вие се подигравате с пънка. Похвалете хисарският поп той беше антисистемен

Ще ме прощаваш, ноо с претенции, че разбирам от музика, и като бивш пънкар... Секс Пистълс са абсолютни, неоспорими музикални инвалиди, безобразен шум... Експлойтед поне знаеха няколко акорда и как да си пуснат дистпржъна. От пънк групите Той Долс станаха истински музиканти и шоуто им го бива/ше.

Нина Хаген е може да е пънкарка като слънце, но не е измислила нищо ново, само смесва и интерпретира. А когато ми се слуша оперета, отивам в Музикалния театър, а не си пускам Нина Хаген или Куин, че уж за много авангардни.

Пънкът не че е пометен от диското, колкото за няколко години му се поизчерпват изразните средства. Диското е също толкова малоумно, но е комерсиална, хедонистична музика, идеална за музикалния бизнес. За останалото си прав, пънкът връща минимализма като изразно средство, забравено и затрупано от слоеве виртуозност. А всъщност точно прогресив гигантите (забравил си Пинк Флойд и Джони Ротън с фланелката му "Аз Мразя Пинк Флойд") са започнали също от няколкото акорда на стария блус и рокендрол.

това ми харесва: "денят, в който лузърите от нато и техните дс слузбаши- уса умряха" но и това ще стане един ден. все пак пънка се напънка, ама музика от гъза им третополов не излезе. има нещо символично и донякъде плътно клоунско в тая смърт. музика не бе това! доказано е! нито бе пример за подражание, но смъртта на клоуните винаги е... какво? секс пистолс? смешно, не спа, третополовите смукачи по небостъргачи и... спомняте ли си и едно парче на секс пистолс? а текстовете? и Аз не. ..... Бог с нас

Тоя Сид живял при Леми няколко месеца и се учел на бас ама бил много бездарен милият. Та след месеци се срещат на улицата и той вика "Абе Лем, аз съм в пистълс, свиря на бас". И Леми му вика "ама Сид ти не можеш да свириш хич". И Сид "Ами знам ама свиря на бас в пистълс". А като се дървил на Фреди Меркюри като били в същото студио оня казал "ти къв беше бе, вини фероушъс ли си, къв си там" и го хванал за реверите на перфектото и го избутал навън.

Кой е у мрял бе?

Със своите всичко на всичко 12 песни (ако не седнете да се заяждате, че незнам си, кво си), без съмнение, най-великият вокално-инструментален състав на света в поджанра “пънк” е Секс Пистълс. Те са и най-добрият израз на съществото познато като английски идиот, с когото българският люлинец никога, по никакъв начин няма да може да дели мегдан, ако ще и в двете си ръце да държи винкел и да е дъпнал и три магистрали. Даже и американскиата селска тиква е нооогу-ноогу далече от автентичния лондонски кретен и тулуп, олицетворен от Секс Пистълс. Преди години, когато вече Сид беше вече сдал багажа тук до нас, в хотела наречен Челси, приятел ми звъни. Аре да ходим в Лонгайлънд, щото нямало било нужда “то прийч то тхе канвъртед” в Манхатан. И, вдигам се аз и дотътрям себе си там до некъф стадион, за да чуя на Джони Прогнилия призива. Тъкмо-що бяхме навлезли в Ирак, за да сме им били спасявали демокрацията. Та, Джони вика—трябваше нас да ни пратят в Ирак, за да видят те, местните, истинските плодове на демокрацията. Както и да е. И 12-те им песни са абсолютни шедьоври. Да вземем, да речем, Бодийз, там за оная Полин ли беше, ква беше, в Бирмингам, дето направила аборт и всичко било “фъкинг, блъди мес”. Гениална песен. Ше си я намерите сами в ютюба, да не ви давам линк, че ме мързи. Или, да кажем, Год Сейв тхе Куийн. Абе, изобщо, гениални. Никакви там рамонес или кви бяха не могат да им стъпят и на малкия пръст. Човек може само да съжали, че ги няма днес, в днешния напълно оглупял, джендарьосан свят, да му свитнат там един пънк-шедьовър, та да види звезди посред бял ден.

Тази Публикация стои вече Втори ден и се чудя защо изобщо се появява. Секс Пистълс са Едни Пълни Идиоти... както беше писал преди години един английски журналист - група, начело с един психопат с вид на Касапин от колбасарски магазин от крайните квартали на Лондон. Случва ми се от време на време да си пусна "Боже, пази Кралицата", но това ще е Беликия Леми и Мотърхед.

Джони Ротън е алкохолик, който не може да пее, Сид беше убиец и наркоман, който нямаше никаква идея какво да прави с баса. Джони му сече пипето обаче, нищо че е надут простак. Колкото и да говори как всички са фалшиви позьори, успя да изгради музикална кариера само върху един имидж, без грам музикален талант, даже без музикални познания. Кой както му се отдава... Секс Пистълс бяха не по-малко изкуствен комерсиален продукт отколкото музикантите, които Джони твърди че са такъв.

Няма друга група,освен Секс Пистълс,която да е повлияла на развитието на музиката,толкова колкото тях. Много ясно,че разните там хипарчета и моторхедчета,ще пишат глупости,те друго и не могат! А на който не му харесва,да лапа жмуди!

Каквото и да ги плюете,че не могат да свирят (което е верно) си остават легенди на цели поколения,да ги сравняваш с моторхед и сие е малоумно,но на влезнаха в цяла Англия с гръм и трясък,дали са 12,2000 или една си оставят иконите на пъкна.Кой разбрал, разбрал...Бог да пази кралицата

@Боди и @Гробари ПЗ, много добре сте го написали. Тук не иде реч за музика. А, то пък, изобщо, ако изключим битълсите или снобизма на т.нар. съвременна класическа музика, всичко останало се основава на осакатена и примитивизирана псевдо-музикална текстура, за да радва (и обилно да печели от това) елементарния вкус на масите. Хич да не отваряме и дума за въпиющата бездарност на такива от сорта на Тейлър Суифт, нахално натрапвани за изпълнение на политически задачи. Така че, въпросът дали могли да свирят или не изобщо не стои. Сех Пистълс е културален феномен, израз на дълбоко отричане и отвращение от гнусното общество, в което са ни натикали да им го живеем. Това не е и боботът от пръкналите се безбройни извращения на рока в слушалките на джиай-а, докато избива жените и децата в Ирак или на подобния му днес в Газа. Музиката на Сех Пистълс не стимулира настървението на военолюбеца, а стимулира обратното—отказ от всичко онова, което създава геноцида и социалната перверзия. Хич даже и не му цепят басма на гнусния днешен свят и изтънчените му представители, налазили го с перфидния си садизъм. Какъвто и комерсиален продукт да го представим, че е въпросното явление, то обективната същност на въпросния комерсиален продукт (ако приемем, че наистина е такъв) е като нощ и ден, в сравнение със захаросаната лимонада, с която ни залива масмедията. Тяхното е спонтанен, напълно безсилен, бесен израз на яростта на анархията, пробудена в съзнанието на безпомощните млади. Този анархизъм те хич и не го крият, а си го заявяват и съвсем явно—Енарки ин тхе Ю Кей. Само 12 песни, но такива, които наистина взривиха света, който, все пак, си остана същият. Какво друго можеше да се очаква от некфа прогледнала група английски хулиганчета?

И Секс Пистълс точно това викаха.