Коментари - Dir.bg пита: На каква възраст трябва да започва задължителното обучение? | life.dir.bg

Коментари - Dir.bg пита: На каква възраст трябва да започва задължителното обучение? | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Трябва ли ПАК да откриваме ТОПЛАТА ВОДА ? Надявам се в България да са останали поне 2-3 МИСЛЕЩИ УМНИ ГЛАВИ , на които да се възложи да проучат как е в БЕЛИТЕ страни и да го предложат за внедряване .По скромното ми мнение т.н. ясли и градини само ,,стандартизират" децата по калъп- не коментирам правилен или неправилен-и после РЕВ--ама какво стана - мързеливи , неграмотни, некадърни.....

Детето през първите 7 год. се обучава от Родителите си, като се почва от най-малките детайли,а в 7-мата си година започва училище. Не е добре преди 7 год. да се натоварва с несъразмерни за него науки, всичко трябва да става постепенно, за да израстне здраво и интелигентно..........Презпървите 7 год, е най -, важно, тъй като се учи на навици и култура, лична хигиена и т.н. Топлата вода е открита, колкото и да се опитвате да я размътите с подобни глупави анкети !

На 4 г. децата вече знаят и съобразяват много неща. Някои се интересуват и от четенето и аритметиката. Лични наблюдения - развити умствено на 4-5 г. тръгват надолу в 1-ви клас, поради неправилното обучение и много други дефекти в плана за образоването им.

Ако искаме да има Образование и Образовани хора в България, трябва ОБРАЗОВАНИЕТО да е за тези, които искат да УЧАТ ,а не както е сега- чел не чел ФЕЛ, т.е. РАВНИС ПО НЕКАДЪРНИТЕ , НЕГРАМОТНИТЕ и МЪРЗЕЛИВИТЕ.....

Не гласувах. Смятям, че трябва да има оценка на 3г за развитието на детето и ако то изостава, с него да работят специалисти задължително, но с него персонално, не да е в някаква група. Ако развитието е добре, детето може да започва задължително училище на 7г.

Намерили сте кого да питате - 90-те процента и тук-там някой от останалите 10. Експерти трябва да се изкажат по темата, не селските дебили. Обучаването и развиването на мозъка в интервала 1-7 години би следвало да се прави от родителите, а по-нататък - комбинирано - родители + образователна система. Поне аз така мисля. Разбира се, родителите, поне повечето от тях, на 7 години пращат на училище дебили с недораззвити мозъци и оттам системата е безсилна - недоразвитите мозъци не могат да усвоят материала и почва едно преписване.... Така се създават цели поколения селски дебили и хрантутници.

*някого

като гледаме статистиката на гласуването май най-добре е да започва на 10. Въпросът е зададен точно, какво е сега и какво е предложението. Иначе може да се интерпретира безкрайно, на нас все ни се струва много и трудно. Но да погледнем колко учат и от кога започват другите деца. И европейски и не европейски, например Южна Корея. Пък после южнокорейците били един от азиатските тигри! Няма какво да се учудваме за техните постижения! Тук родители набили една учителка , ако е там, не искам да ги мисля биячите, ще лежат в затвора, докато Ким Чен Ун не се обади на колегата си от южната страна на 37-мия паралел.

1. Деца, които не могат самостоятелно се се хранят- т.е. нужно е да им подаваш с лъжичка? 2. Деца, които не могат да се обуват/ събуват сами- т.е. трябва да връзваш/ отвързваш обувки и да ги слагаш на крачето?!? 3. Деца, които не могат сами да отидат до тоалетна- трябва да ги придружиш, да ги сложиш да седнат, държиш да клекнат... 3. Деца, които не могат да говорят, плачат по цял ден, лежат- тръшкат се и се въргалят по пода... И всичко това уножено по 20 +-10. Имат ли място в 1-ви клас такива деца според Вас?

не, те са за специално училище явно

Няма толква специални училища, които да поберат 90% от населението.

Да! И тъжното е, че единици от тези деца са родени или придобили някакво увреждане, това е резултат от безумното отглеждане от страна на родителите!!!

А още по-тъжното е, че родителите дори не осъзнават, че създават едни тотално неспособни да се справят в живото си индивиди...Смятат, че трябва да го обгрижват това дете като малко бебе до пълнолетие поне.

За да стане нещо от сиганите, сиганетата да се отделят от дъртите сигани веднага след раждането и тяхното обучение да почне още тогава. Българските деца, се учат винаги - кой на науки, кой да работи с ръце, почти всички могат да успеят в живота

Успяват, успяват - с празни глави, ама гордо карат таратайките и бръмчат с телефоните, купени от тате. Ако това е успяване - закривай!

се плодят с нови селяндури и егоисти, които после ги изоставят и заминават в чужбина или ги изгонват от панелката на улицат

ги научете поне да казват едно 'мерси" като ви отстъпи някой седалката си в градския

Кзава се Благодаря. На мерси има отговор, който няма да ти хареса.

Виж сега, аз изключително държа на използването на български думи, когато това е възможно, и винаги казвам "благодаря". "Мерси", макар и чуждица, изразява пак някакво възпитание, така че отговорът и на тази дума би трябвало да е само положителен.

Най-рано на 8.

Обучението на децата започва от момента на раждане. Въпросът е доста подвеждащ , защото децата учат непрекъснато. Родителите непекъснато се интересуват от това какво е развитието на децата и какво са научили. Да лазят, да ходят, да разбират, да говорят - това е доста преди 4-ри. Ако въпросът е кога трябва да разберат, че обучението е задължение - НИКОГА. Ако въпросът е кога трябва да почнат да учат да разпознават буквите и цифрите - на 4-ри. Усещам, че още тегне призракът на тоталитарната държава и възприемате обучението като задължение към обществото и метод за отделяне на деца от родители. Ами такова обучение просто не трябва да съществува , дори и да почва на 50.

И всъщонст трябва ад е ясно, че родителят е този, който може да извинява колкото реши отсъствия. Ако родителят реши, че детето му не трябва да ходи на училище винаги може да намери бележка от лекар. Айде да разтоварим здравната система от това да извинява отсъствия. На всички, които ще ревнат, че така някой малцинства няма да пускат децата си на училище - е те ако ги пускат ама не ги възпитават, че е важно да научат нещо - полза никаква няма от присъствие. Ум с фуния не се налива.

Има много прости майки, които си държат децата до полата по цял ден, до предучилищна и им нанасят психични травми понякога за цял живот. Само който не е виждал в какви истерии изпадат сутрин деца на по 5-6 години, които тръгват тепърва на предучилищна, той не знае за какво говоря. Колкото по-малки тръгват децата на ясла и градина, толкова по-лесно приемат промяната в живота си и по-добре се изграждат стабилни психически и придобиват социални умения. Така че колкото по-рано е задължително да си пускат децата, толкова по-добре. Нямам предвид, че трябва да се тормозят със супер сложно обучение от малки, но трябва да е задължително, точно за да се социализират и станат хора със стабилна психика.

Само много прост човек не може да разбере, че изборът кога и дали да даде детето си в образователна институция трябва да принадлежи на родителя. Не държавата, не учителите, не лекарите, а родителят е този, който носи отговорността за възпитанието, развитието и обучението на детето. Няма какво да си разправяме лакардии за ранна социализация, образование и пр., като всичко се свежда до това да се накарат индиговите ни събратя да си дават децата в училище. С тази разлика, че те така или иначе пак не ги дават, но усложняват живота на родителите, решили да образоват децата си и извън масовката.

Виж какво, нямам против да си образоваш детето както прецениш. Не съм против алтернативно обучение (т.е. да не ходи на държавните ясли или детски градини), но съм абсолютно против да си държиш детето по цял ден само с теб и майка ти, примерно, без да общува ЦЕЛОДНЕВНО със свои връстници. Това е най-сигурния път да си възпиташ прекрасно един аутсайдер, който, колкото и възпитан, и умен да е, ще му създадеш огромни проблеми за голяма част от живота му по-нататък.

най-сетне някой да го каже - родителят преценява!

България е най- бедната и мизерна държава, не само е европейския съюз, но и сравнена с много страни извън ЕС. Какво е качеството на младите хора - новото поколение на страната!? Качеството на един човек започва с неговия морал и със степента на човечност в неговото поведение..и чак след това може да се оценява и качествата на младежа като специалист в дадена професионална област.... Досега вече 36 години не съм видял честен млад човек, който да инициира и помага на бедните в България и съвсем нямам предвид лицемерите бг коледи под надслов "Дайте да дадете"....Страната се напълни с агресивни амбициозни,но некадърни егоисти, егоцентрични контета (при това много грозни физически и ниски), сметкаджии , курвари и простаци, които биха убили и измамили, но никога не биха ви помогнали...

А, защо да не се направи допитване - от кога да започне учебна година? От 15 септември или 1 септември, щом приключват да учат 30 юни, кандидатстване за гимназиите в юли месец, а третото класиране - чак август месец. ! ? Моето мнение, че трябва да се започне на 1 септември, съответно да приключва учебната година в началото на юни, както в мнозина европейски държави. Времето на Стамболийски отмина!! Нека някой от министерство да опита да учи в жегата през юни, камоли да държи матури 17-19 юни. Училищата масово не са климатизирани, а дори там където са - не пускат климатиците, все пестим.

Аз пък мисля че трябва да почва на 1 октомври. И да свършва на 1 юни. Да се оптимизира изучавания материал. Само за сведение - бях 11 години учител.

А през тия 4 месеца какво да правят, да висят пред блоковете или по селските мегдани и да тъпеят по цял ден??

Разбихте социалната си стена, превърнахте се в овце-роби...най- много такива тъпаци да осакатите децата си....то се вижда на какво сте ги научили ,30 години демокраДцията, разлика в мизерията няма, ако ще всички медали от олимпиади да спечелят копелетата ви...остават си едни осакатени от вас егоисти, стисни, злобни крадци на чужд труд, а и развратници....

Да ги пращат на 4, както в Англия. После се оказва, че много наши деца са доста по-напред. Детето на познати завърши в Бг 7. клас, там след проверка на знанията го записаха в 9.клас.

Мангали

НЯКОИ наши деца може и да са по-напред от ангийските, но резултатите на PISA всяка година недвусмислено доказват, че като цело нашшите учници хич не са напред. А за тези, които са напред, обикновено това се дължи на родителите, на частни уроци и в много малка степен на държавното образование, особено до 7 клас.

Може би е най-добре да се преценява индивидуално както е в Холандия например - според владението на български, социалния статус и образованието на родителите и т.н. Преценяват учители и детски лекари

ама много сложен казус зададе.

Откъде на къде чужд човек, на който реално не му пука какво ще стане с детето ти, ще преценява кога какво и как да учи!!

В Холандия изобщо не се преценява индивидуално, хайде да не предаваме чули-недочули. В Холандия децата са в детски градини до 4-годишни по желание на родителите, като тази първа година не е задължителна и е нещо като предучилищна в България. Официално на училище тръгват на 5 и освен ако нямат специални нужди, хич никой не ги преценява индивидуално. Училището за толкова малки деца е с кратки дни (до 15:00 ч.), свободни петъци и сряда до 12:00 ч. Това варира, не всяко училище използва точно такава програма за свободните дни. Лятната ваканция е 6 седмици и точка.

Образованието трябва да е преди всичко право.

една държава да се срамува от себе си, когато накарат ученици от първи клас още , да купуват карти за градски транспорт на стойност 20 лева на месец, срам и позор,

И в Германия учениците си плащат градския транспорт и то само до 14 години, после е е по цените за възрастни

и германия ли е идола между държавите, ?

Когато и да започне редакцията ви е пълна с недообразовани журналисти!!!

Да започне на 2 не искат ли? Децата започват да учат от раждането си. В яслата също учат, в детската градина също - учат според възрастта си. Да не мислите, че в предучилищната се учи нещо кой знае какво - детска градина, но да се преброят пилците. Едно време имаше експеримент да тръгват децата на училище на 6, брат ми беше в този експеримент, след това го изоставиха - явно има за какво. Майка ми е разправяла как е спал по чина и не мога да го вдигнат в клас. Искали са да го връщат в предучилищната група - тя им казала - вие го взехте на 6, връщайте го, като толкова искате. Затова според мен на 7 години е най-удачно. Преди това децата могат да учат много различни неща, които реално ще са им полезни в бъдеще, като креативност, способност за концентрация, решаване на логически проблеми и най-вече - игра, много игра и спорт. И без това децата сега са дебели и без изградени спортни навици, вкарвайте ги да учат химия и физика на по-късна възраст, когато могат да разберат материала.

Аз съм от този експеримент и ще ти кажа защо го спряха. Установиха (по-късно), че започвайки по-рано децата дърпат много бързо в развитието си. Помнят много повече. Обаче...това е така само до време. В последствие се стига етап, когато детето се пренасища и просто забива. Следва етап на...да го наречем застой или упадък в знанията. Ето защо трябва да се почва на 7 години и то с първи клас. Никакви предучилищни или учене в градините. Освен всичко едно дете трябва да има детство!

Същото съм чувала и от свекърва си.

Тя беше учител и се вслушах в думите й да не даваме детето на 6 г. в първи клас, въпреки, че знаеше да чете и имаше опция да го приемат .

Дръж си го до 10г да полата. Те заради такива свръх вглъбени в майчинството МАЙКИ, децата ви на по 5г ми говорят като бебета и освен да искат, друго не знаят.

Какво значи да си го държа до полата? Мога и до полата да си го държа и пак да е по-оправно от твоето. не е въпросът да ми е до полата на 10, а въпросът е да не се държи на полата ми, като стане на 30, както виждаме от многото оправни родители. И не е въпросът да го държа до полата си, а какво ще научи и дали на тази възраст е по-добре да му набиват суха материя в главата, защото всички знаем на какво ниво е обучението, или е по-добре да се занимава с неща, които му ангажират вниманието и обича да ги прави, и да развива полезни навици. И така така съм се разписала. Ето един реален случай от единия ми син от училище от 2ри клас. Викат ме мен при психоложката да ми каже, че детето ми не било развило умения да слуша и да изпълнява (все едно не трябва да има собствено мнение, а като войник да козирува). Та у дома го питам аз за какво точно става въпрос, а той ми вика: ми, мамо, влиза тя (психоложката) и ги карала да скачат. Скачат, пляскат с ръце и викат: Аз се казвам еди-кой-си, после скачат, пляскат с ръце и викат: аз съм добро момче (момиче) и после пак. Толкова е просташко, как да го направя? Еми съгласих се с детето! Как може да има подобно отношение и на базата на личния избор да едно дете да не прави пдообни идиотщини да ми казват, че детето едва ли не им отказвало да им козирува. И пак ще повторя - не е важно детето да е до полата на майка си на 10 години, а да не е като стане на 30!

Абсолютно точно отражение на десйствителността.

Нормалната естествена възраст при която едно дете трябва да започне организирано и системно своето обучение в институция е 6 годишна възраст. Яслите и детските градини в никакъв случай не са нещо добро за детето. До 6 годишна възраст най-доброто за едно дете е възпитание и обучение само от родител. Това е времето през което се научава на човешки ценности а те моат да бъдат предадени само от мама и от татко. Хората които олицетворяват семейството. Ако родителите нямат възможност само тогава трябва да се прибягва до тези еничерски институции. В никакъв случай не одобрявам раздяла на родители под каквато и да е форма и претекст. Да са мислили с горните си глави преди да се съберат в семейство. Семейството не е ..."хайде да опитаме". Семейство се прави само веднъж и то завинаги. Само така децата стават хора. И понеже всеки втори ще скочи срещу мен като почне да ми говори за лична свобода и незнам още какви глупости от които и хабер си няма ще го светна предварително. НЯМА СВОБОДА когато не си сам. Има задължения и отговорности. Като искаш да си свободен в ония смисъл който вие го разбирате, отивай на пустинен остров където ще си единственото човешко същество. Само че и там няма да си свободен защото ако не правиш това което трябва няма да оцелееш и ден.

Много е важно да имаш свободен дух и да се научиш да живееш без да пречиш или ограничаваш свободата на другите около теб ! Това го дава семейството , а не леличките в градините. А училището е свято нещо ! Здраво семейство и училище - по добро от това просто НЯМА !

Да бе естествено, ако искате да си създадете сами аутсайдер без нормални социални умения, дръжте си го до вас до 7 години и не го пускайте на ясла и градина.

Веднага да ги вкарваме в зверилника и кой над когото надделее.

Тази простотия с ранното обучение не знам кой тъпак я измисли, но освен проблеми за нормалните хора, друго не създава. Миналата година се бях видяла в приключение къде да запиша сина ми - в детските градини наоколо нямаше места, не във всяко училище имаше група 5-годишни, накрая дойдоха 3 лели от общината да ме търсят и да ми искат обяснения защо отказвам достъп до образование на детето ми. Пълен потрес. И за тази една година, преседял в училище, какво научи? Едно голямо нищо. Ако не се работеше нещо с него вкъщи, щеше да е тотално изгубено време. Да не говорим истериите на детето, стреса и за него, и за нас - родителите.

Да не те тревожа, ама си е явно до дето ти. Не че нещо лошо искам да кажа, ама има деца на които им е трудно и леко по леко трябва и по - бавно, и повече време им е нужно... и така нататък , с времето наваксват , няма грижи , и не мисли че нещо лошо искам да кажа. Но щерка ми на 6 години се научи сама да пише, да чете и да смята, у дома ( аз имах бебе и хич не можех да се занимавам, но преди това до към 4 годинки много се бях занимавала с нея с книжки ) ..... почна да умножава, по детски начин, нейни си начини , ама беше верен пътя... Стоя още 1 година в градината, беше ужасна грешка. Не учеха много, мразеше да спи, само приятелства, лигавене, събираха колекции, картинки и фигурки, глупости по цял ден... детето боксуваше в собсвената си среда,,,, не беше за там, лятото даже я сложиха - юни и юли с 1 ва група 3-4 годишни деца в сборна група.. абе цирк, съжалявам че не я преместих или не я писах в ПУК някъде в у-ще ....

Моят опит е с дете, което нямаше навършени 5, записано в ПУК, само защото е задължително. За мен е върха на идиотщината да записваш дете на предучилищна на тази възраст, само по задължение. Родителят има по-адекватни наблюдения как се развива детето му, дали е подходящо за такова ранно училищно обучение или да го води на място, където общуването е по-неформално, по-лежерно и под формата на игра. Поради тази причина съм категорично против въвеждането на толкова ниска възраст за задължително обучение, защото така се лишава родителят от контрол и преценка.

Оставете децата да се наиграят бе джендъри скапани. Що не почнете да ги обучавате и образовате докато са още в топките на бащите им!!!!!!!!!!!!!

OT 1 !!! OSHTE V KYSHTI , INACHE STAVA IZPUSNATA RABOTA ....I UTRE HOP...NA GEI PARADA ....

1/ Какво вкл. това "задължително обучение"? 2/ Каква е целта му? След като изясним тези въпроси, едва тогава може да гласуваме. Във всеки случай, тази пр.ущ.подготовка не трябва да започва по-рано от 5 год. възраст. ПС. За протокола: Герм. философ А. Шопенхауер е бил на мнение, че до 14-16 год. възраст младият човек трябва да върши някаква дейност (наред с осн. четене и писане), от която д натрупва някакъв житейски опит, и след това да постъпва в редовно у-ще с цялата му програма, така че да може да осмисля този опит през призмата на онова, което му се преподава. В нашия случай това се замества с познаване използването на смартфони още от 3-4 год възраст, и после се чудим защо децата излизат от у-ще необразовани.

Естествено че по късно децата все пак имат нужда от родителски грижи и възпитание преди всичко у дома............ Да ги пращаме и на работа от 8 годишни?

всъщтност сте прав.

Всъщост