За много от нас смартфоните са неизменна част от ежедневието. Независимо дали ги използваме за работа, връзка с близките или развлечения през свободното време, навярно няма друго устройство, което да е навлязло до такава степен във всеки аспект от живота ни.

Точно заради това е важно да се грижим за тях. Както не чакаме автомобила ни изцяло да спре да се движи, а опитваме да решим проблема при първите му признаци, така трябва да обръщаме внимание и на неизправностите в обичайната работа на телефона си. "Смартфон диагностика" ни дава перфектната възможност да ги идентифицираме навреме.

Бъдещето е тук и сега

С новата услуга от Yettel вече няма нужда да ходим до сервизи или мястото, откъдето сме закупили устройството, за да разберем какъв е проблемът. "Смартфон диагностика" може да бъде открита в мобилното приложение на оператора и с нейна помощ дори хора без задълбочени технически познания могат да проверят състоянието на всички най-важни компоненти на телефона си само в рамките на няколко минути.

снимка: Yettel

Интерфейсът на услугата е изцяло на български, а всяка стъпка е подробно обяснена. Диагностиката работи както за телефони, така и за таблети и представлява лесен начин не само да открием евентуални проблеми с устройствата си, но и да научим малко повече за тях.

Лесно, бързо и ефикасно

Още с влизането в новия раздел "Смартфон диагностика" в приложението на Yettel, услугата разпознава точния модел на смартфона. Следва кратко представяне на всички компоненти, които ще бъдат тествани и поредността, в която ще бъдат проверени.

снимка: Yettel

Започваме с тест на слушалката, при която се използва "Text-to-Speech" функцията. Необходимо е да поставим телефона до ухото си и след това да въведем на екрана цифрите, които ще ни продиктува апликацията. Високоговорителят се изпробва по същия начин, само че аудиото вече се подава през него.

За пробата на микрофона ролите се обръщат и самите ние влизаме в ролята на диктор, като трябва да произнесем изписаните на дисплея цифри. Ако сте с iPhone или iPad, тогава трябва да изречете произволна дума, която да бъде уловена от микрофоните на устройството.

Следват тестовете на предната и задната камера. За първата трябва обективът да улови усмивката ни в превю режима, а правилната работа на основната конфигурация от камери се установява, като позиционираме произволен баркод пред нея, по означения начин.

снимка: Yettel

Изпробването на дисплея е един от най-удовлетворяващите тестове, като при него просто трябва да "оцветим" цялата му площ с пръст. Тестването на сензорите за вибрация навярно е най-лесният тест, понеже не се изисква никакво действие от потребителя, освен да постави смартфона си на плоска повърхност.

Последните проверки, при които се изисква действие от наша страна, са тези на бутоните. Както може би предполагате, за да тестваме дали работят правилно, трябва да натиснем последователно копчетата за усилване и намаляване на звука, а за iOS потребителите се изпробва и бутонът за заглушаване.

снимка: Yettel

Накрая се извършва и бърза проверка за нови софтуерни актуализации, които не сме инсталирали, последвана от тест за наличие на достатъчно RAM памет и вътрешно пространство за съхранение. Макар да можем и сами лесно да проверим стойността на последните две, тук се взема предвид дали свободният им капацитет е достатъчен за безпроблемната работа на устройството.

Как да запазим устройствата си нови за по-дълго време?

Yettel предлага пакет от услуги, наречен "Смартфон вселена", който се грижи за всички нужди на потребителите и техните смартфони. В него са включени гъвкави опции за лизинг и специални намаления при връщане на стари апарати за рециклиране. След закупуването на нов смартфон всеки клиент на оператора получава безплатна тригодишна гаранция, вместо стандартните две години, опции за допълнителна защита със "Смартфон протект", а вече и възможност да провери по всяко време състоянието на своето устройство със "Смартфон диагностика".

снимка: Yettel

Най-новата услуга в портфолиото на Yettel помага на потребителите да използват по-дълго мобилните си устройства, а по-рядката им подмяна означава по-малко вредни емисии в природата. Телекомът активно работи в посока опазване на околната среда, като предлага на своите абонати възможност да се разделят с непотребната техника по екосъобразен начин - като ги предадат за рециклиране в някой от магазините на оператора. А чрез кампанията "Рециклирай и спести" клиентите на телекома дори могат да се възползват от преференциални цени за нови устройства.

Съдържание на: Yettel