Fairtrade продуктите са продукти с кауза
Fairtrade International и Kaufland България разказват за ползите от международния Fairtrade стандарт в съвместно интервю
Kaufland България продължава да насърчава справедливата търговия и условия на труд за фермерите чрез продажбата на сертифицирани продукти по стандарта Fairtrade. Kaufland предлага на своите клиенти във всичките си обекти в страната био банани с международен Fairtrade сертификат под бранда K-Bio, както и редица шоколадови продукти, сертифицирани по стандарта Fairtrade.
Какво всъщност означава Fairtrade сертификацията? Повече за нея и за успешното партньорство между Kaufland и Fairtrade International разказват в съвместно интервю Гергана Димитрова, мениджър "Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност" в Kaufland България и Николас Легер, глобален директор категория "Банани" във Fairtrade International.
В Kaufland предлагате био банани с Fairtrade сертификация. Защо решихте да предложите на клиентите си такъв продукт?
Гергана Димитрова: Днешният български потребител все повече се интересува от редица критерии, които определят решението му за покупка. Сред основните фактори при избора му са качеството на продукта и неговата цена, но не само: днес клиентите ни се интересуват от произхода на продуктите, от сертификациите, които притежават и от условията, при които са произведени. Голяма част от потребителите търсят продукти с кауза и начини, чрез които да пазаруват отговорно. Ние отговаряме на това търсене, като обогатяваме нашия асортимент с качествени продукти с редица международни сертификации. Fairtrade био бананите са пример за такъв продукт. Чрез тях даваме възможност на нашите клиенти с малки действия да оставят своя принос върху формирането на справедлива търговия и по-добри условия на живот и труд за хората в развиващите се държави в света, каквато е Еквадор, откъдето идват нашите био банани.
Каква добавена стойност носи Fairtrade сертификата по отношение на био бананите?
Nicolas Leger: Във Fairtrade вярваме, че най-добрият начин за намаляване на бедността по света е чрез изплащане на справедлива цена на земеделските производители за тяхната продукция. Стандартите на Fairtrade са предназначени да защитят правата на работниците в големите плантации, където се отглежда по-голямата част от бананите за износ. На производителите на сертифицирани Fairtrade банани се заплаща съгласно стандартa Fairtrade Minimum Price (FMP) - минимална цена, която търговецът е длъжен да плати. Тази цена е съобразена с региона и местните условия и има за цел да покрие средните разходи за устойчиво производство на фермерите. FMP стандартът възпрепятства закупуването на продукцията на цени, по-ниски от разумните, като по този начин се намалява бедността в развиващите се страни, а производителите на био банани получават по-добър доход за своето производство.
Освен че производителите и работниците в плантациите за био банани отглеждат продукцията и работят при справедливи условия на заплащане и труд, благодарение на Fairtrade сертификацията те получават и допълнителни финансови премии по стандарта Fairtrade Premium. Това им позволява да инвестират както в развитие на своя бизнес, така и в обществени проекти по техен избор. Те често използват тази финансова подкрепа за да обновят жилищата си, да осигурят образование на семействата си или да подобрят инфраструктурата в своите населени места.
Каква е добавената стойност от Fairtrade сертификацията за крайния потребител?
Fairtrade International: Когато потребителите купуват продукти с марката Fairtrade, тяхната покупка допринася за подобряване на живота на работниците и фермерите зад тези продукти. С повече от 30 години опит в определянето на икономически, социални и екологични стандарти в полза на фермерите и работниците, Fairtrade е най-доверената и международно призната организация за сертифициране. Скорошно проучване в над 15 държави показва, че от над 15 000 анкетирани потребители повече от 70% се доверяват на етикета Fairtrade.
Защо е важно партньорството между Kaufland и Fairtrade International?
Гергана Димитрова: Предлагането на сертифицирани Fairtrade продукти е част от корпоративната ни социална отговорност и поредна стъпка от последователната ни политика да насърчаваме справедливата търговия. Чрез партньорството с Fairtrade International Kaufland се ангажира с намаляване на бедността в развиващи се райони, подкрепя устойчивото производство и дава на своите клиенти възможност за избор на продукти с кауза. Освен био банани, Kaufland предлага в асортимента си разнообразие от шоколадови изделия, закуски и печива под марките K-Classic и K-Bio, сертифицирани по стандартите Fairtrade и Fairtrade Cocoa. С покупката на продукт с лого на Fairtrade от портфолиото на Kaufland, нашите клиенти допринасят за подобряване условията на живот и условията на труд на малките производители, фермери и работници в развиващите се райони в света.
Fairtrade International:
Партньорството на Kaufland с Fairtrade е доказателство за тяхната силна ангажираност към формирането на устойчива търговия. Все повече потребители днес се интересуват от произхода на продуктите, от условията, при които те са създадени и от тяхната независима сертификация. Стандартите за справедлива търговия се отнасят до справедливи цени, защита правата на човека, опазване на околната среда и биоразнообразието. Чрез съвместната ни работа Kaufland България дава възможност на своите клиенти да допринесат за по-добри условия на живот и труд за малки и средни производители, фермери и работници по целия свят.
*съдържание на Каufland
НАЙ
Дуа Липа се сгоди
На 16-годишна възраст почина актьорът Хъдсън Мийк
Бивша служителка на режисьора Балдони подкрепи обвинения на Блейк Лайвли срещу него
Пред развод ли е Джесика Симпсън?
Актрисата Кариба Хайн обяви, че ще става майка
Дуа Липа се сгоди
Анджелина Джоли разкри, че се чувства самотна
Бивша служителка на режисьора Балдони подкрепи обвинения на Блейк Лайвли срещу него
Мъже и жени се впускат в страстни срещи и флиртове в новото шоу "Ергенът: Любов в рая"
На 16-годишна възраст почина актьорът Хъдсън Мийк