Как телевизията и бандите разпространиха гръндж културата, изпълнена с гнева на едно поколение
Когато една субкултура бъде възприета от мейнстрийма, тя губи алтернативния си характер и автентичността ѝ изчезва във времето
Обратно в новинатаКоментари - Как телевизията и бандите разпространиха гръндж културата, изпълнена с гнева на едно поколение | Лайф.dir.bg
Коментари
Грънджа торпилира комерса и мейнстрийма за изненада на мнозина. Донесе свобода. На индустрията и политиците това не им хареса. Погрижиха се бързо. Но свободата и музиката която я носи не могат да заличат!
Много може да се спори, но определено грънджа е важно време я музиката. Затвореността, отдалечеността и климата на Сиатъл извайват стил, който и до днес се усеща. Факт , че е мейнстрийм, факт че вече надскочи бунта и нонкомформизма. 90те бях славни години в музикално отношение - гръндж, рейв, бум на окдскуул хип хоп, Неометъл и началото на поп-пънк и Емо.
„...Групите, които спадат към този жанр, като Nirvana и Pearl Jam, пазаруваха в евтини магазини...“ Кецки като на Кобейн сега са към 150 лв., да ви имам представата за евтини магазини.
80-те слушахме тази музика тайно...събирахме се и се кефехме, бунтувахме се и мечтаехме.за СВОБОДА! 90-те нашите групи зипочнаха да идват в България....Guns...AC/DC, Floid, Metallica, Aerosmith, Whitе Snake и много други. 80-те бяха бунтарски години...90-те бяха СВОБОДАТА!!!
Pink FloYd идвала в България...- пишеш глупости! През 2013- та дойде Роджър Уотърс с,, The Wall,, , AC/DC дойдоха 2010-та. през 80-те и то в края на80-те е нелепо да пишеш за тайно слушане на рок музика.Това беше славната ера на касетките превъртани с молив- ерата на най- хубавата музика- да не забравяме и Тина Търнър.
Касетите които не се продаваха свободно...чак 90-те ги продаваха първо касети после CD частно и много малко легално. Дори и по ТВ не сме гледали велики концерти като Live Aid, Wembley Stadium в London 1985г. И много други
Не сме гледали големите концерти- но синамирахме начини да слушаме любимата музика.Чалгата се роди точно по времето на грънджа- 1989-та. Любителите на стойностна музика слушаха новите албуми на класиците в рока. А имаше и диско ера-Модерн Токинк- Бий Джийз-Бони М. Който търси- намира.
Ехаа, бяха хубави години. Живях, слушах, забавлявах се. Ядене,пиене,чукане... Мацките се раздаваха яко... Страхотни години! Всичко свърши. Свободата е няма
Беше страхотно време с убийствена музика! Интересувахме се от всичко друго, но не и от пари, коли и Малдиви! Някои закопаха в чалгата, като музика и стил на живот, но други просто се забавлявахме без ограничения! Мисля, че това е време на безгранична свобода на мисълта. Никога преди това, а и след това не се случи отново!
90-те в България младите яхнаха чалгата на славчо и т.н. за съжаление. Опростачването започна от 90-те та до сега!!!
Forever young e на Alphaville...Rod Steward беше известен по това време с Sailing....не е лошо да почетете и послушате преди да пишете.
Грънджа никога няма да умре!!! Велик стил и много велики групи докоснаха милиони хора по цял свят...с прекрасната си музика
Много обичам такива статии без автор, очевидно преписани от чужди издания, защото едва ли неграмотните дирници са способни на такъв мисловен процес и такива познания за музиката! Ама защо не споменавате източниците?!?
През 1991 за пръв път чух Саундгардън и Крис Корнел, рекох си - нещо ново се задава и бурята ще бъде упостошителна за чалгарите с топирани коси и ластични гащи.
90-те и грънджа спасиха рока, който в края на 80-те си беше пълно посмешище.
Пред 90-те са издадени едни от великите шедьоври в рок музиката-,,Thunderstruck,,- AC/DC-,,Nothing Else Matters,,- Metallica,,Crazy,,- Aerosmith и последният албум на Ричи Блекмор с Дуги Уайт-,,Strangers In Us All,,
Alice in Chains са гръндж банда точно толкова, колкото и Трамвай номер 5.
Хм, аз пък мисля, че именно АiC са дефиницията на гръндж музиката. При Саундгардън и Пърл Джем има очевидни влияния от Блек Сабат и други, но уникалния саунд на Алис ин Чейнс няма аналог, той е като грънджът на грънджа.. ;)
Не съм съгласен, приятелю и ще ти обясня защо. Първо, самият Джери твърди, че те са хеви метъл банда, а той все пак е сърцето и душата на групата. Знам, че по принцип всички погледи са към Лейн, но той е написал само 4-5 песни, вярно, наистина уникални - Hate to Feel, Angry Chair, Head Creeps - и все пак Джери си е мотора на групата. Второ - къде е протестът в музиката им? Alice in Chains са може би единствената група, която наистина здраво е задълбала в тъмнината, дотолкова, че ако прекалиш и ги последваш, са най-прекия път да ти докарат истинска депресия. Виж им песните и текстовете - Man in the Box, Sea of Sorrow, споменатите песни на Лейн. Кърт Кобейн също има допир с мрака, но тия момчета са се хвърлили с главата надолу в него. За съжаление, Лейн така и не успя да се пребори с демоните си = All this time I swore I'd never, Be like my old man, What the hey, it's time to face, Exactly what I am.
Истината е, че гръндж стила го популяризираха Нирвана в началото на 90-те. И после разни други групички почнаха да спорят, че те били преди тях или почнаха просто да ги имитират. Но не можаха да измислят много повече. А в началото това беше просто бунт срещу официалния начин на живот, който се опитваха да ни пробутат. MTV също не можаха да се надскочат. Опитваха се да моделират поведението на младото поколение в политически коректни модели, поради което просто изгубиха популярността си. Но поне тогава в България се слушаше най-модерната музика в тогавашните световни класации и тийнейджърите живо се интересуваха от актуалните проблеми. Докато сега младежите маат само гюбеци и са напълно неадекватни като зомбита.