Kaufland България представя ексклузивна спортна колекция от рециклирана пластмаса
Kaufland е първата национална търговска верига в България, която ще предложи на потребителите спортна колекция текстил, създадена от рециклирани пластмасови бутилки и пластмасов отпадък
Kaufland България въвежда на българския пазар лимитирана спортна линия текстил като част от своята собствената марка Newletics. Колекцията е изработена от рециклирана пластмаса и ще бъде налична само в обектите на Kaufland в цялата страна от 6 януари. Като лидер в сектора за модерна търговия и компания, която води устойчива политика срещу пластмасата за еднократна употреба, Kaufland е първата национална търговска верига в България, която пуска в продажба колекция текстил от рециклирана пластмаса.
Зелената спортна линия на Newletics е изключително иновативна - изработена е от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Съдържащият се в облеклото полиестер е направен от употребявана пластмаса, преработена чрез иновативна технология, която позволява тя да бъде използвана отново. За изработката на една спортна тениска от колекцията, например, са използвани 10 рециклируеми P.E.T. бутилки. В модерния процес на преработка бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Изтъканите нишки се превръщат в рециклирания полиестер, от който е ушита колекцията. Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и са рециклируеми. По този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране, като създава колекция от текстил, който може да бъде използван многократно.
Чрез създаването на колекцията Kaufland допринася за опазването на околната среда и в други аспекти. Повторната употреба на пластмасови отпадъци носи редица предимства за природата. При производството на спортно облекло от пластмасови отпадъци не се използва суров нефт, консумацията на енергия е наполовина по-ниска в сравнение с производството на нова риза от обикновен текстил, например, емисиите на въглероден диоксид също са по-ниски.
Лимитираната колекция включва цялостна стилна и модерна спортна екипировка. Потребителите могат да избират сред разнообразие от блузи, якета, клинове, спортни панталони, бюстиета, маратонки и чорапи в естествени цветове като маслинено зелено, розово и черно. Функционалността в дизайна на колекцията е основен приоритет при нейната изработка. Качеството и удобството на облеклата от линията по никакъв начин не се различават от тези на спортната екипировка от обикновен полиестер. Материите са дишащи и осигуряват комфорт дори след интензивно физическо натоварване. Използваният в определени количества в някои от дрехите памук, е органичен и сертифициран от Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*). Чрез стандарта GOTS Kaufland гарантира високото качество на своите собствени текстилни марки, които съдържат памук.
Спортната линия от рециклирана пластмаса е поредна стъпка от 360-градусовата стратегия за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, която Kaufland прилага. Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Group, част от която е Kaufland, и предвижда конкретни мерки за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите. Kaufland си е поставила за цел да произвежда 10% от своите текстилни линии от синтетични влакна от рециклирани материали, като компанията планира да увеличи този дял през следващите години. От 2013 г. Kaufland не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.
Спортната колекция от рециклирана пластмаса е част от международната групова стратегия RЕset Plastic на Schwarz Group. Стратегията включа цялостния подход на групата към решаване на проблема с пластмасовото замърсяване, както и конкретните мерки, които Schwarz Group предприема за ограничаване на пластмасата. Стратегията се основава на пет основни направления: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch. В областта на REduce компанията си е поставила за цел да спестява пластмаса във вътрешните си процеси винаги, когато това е възможно. REdesign аспектът на стратегията поема задачата да създава рециклируеми продукти и опаковки и да намалява количеството пластмаса в опаковките на собствените марки продукти. В областта на REcycle Schwarz Group разработва и внедрява системи за събиране, сортиране и рециклиране на отпадъци, за да затвори цикъла за рециклиране. Чрез REmove групата допринася за премахването на пластмаса от природата. Чрез последното направление от стратегията - REsearch - Schwarz Group инвестира в проучвания и изследвания, които ѝ помагат да създава иновативни и устойчиви решения за избягване на пластмаса и да информира за рециклирането и опазването на природните ресурси. Всички пет направления на стратегията REset Plastic правят възможна визията на Schwarz Group за по-малко пластмаса.
*Стандартът GOTS (Глобален стандарт за органичен текстил) e световно признат стандарт, който гарантира устойчиво производство на текстил - от добива на биологично произведени естествени суровини през екологично и социално отговорно производство до прозрачното обозначаване.
НАЙ
Колко получава ежегодно Кралицата на Коледа Марая Кери от най-големия си хит?
Коледният стил на кралица Елизабет II: Емблематичните ѝ визии през годините
Сватбени камбани и бебешки плач. Кои звезди изживяха най-голямото щастие през 2024 г.?
От коледни чудеса до кариера в застой: Съдбите на актьорите, участвали някога в празнични филми
Чарлз Трети отправи послание за Коледа, благодари на медиците, грижили се за него и Кейт
Колко получава ежегодно Кралицата на Коледа Марая Кери от най-големия си хит?
Коледният стил на кралица Елизабет II: Емблематичните ѝ визии през годините
Чарлз Трети отправи послание за Коледа, благодари на медиците, грижили се за него и Кейт
Сватбени камбани и бебешки плач. Кои звезди изживяха най-голямото щастие през 2024 г.?