Модерната грънчарка за любопитството като мотор
Екатерина Лашова се вдъхновява от предметите, които използваме отново и отново
Обратно в новинатаКоментари - Модерната грънчарка за любопитството като мотор | Лайф.dir.bg
Коментари
Пълна скръб. В Казанлък имах съседи-грънчари. Това, което тази смята за изкуство, моите съседи го правиха машинално. Относно ИЗКУСТВОТО....В България работят прекрасни художници-грънчари....ВЪЗСТАНОВИЛИ НЕОЛИТНАТА ТРАКИЙСКА СИВА БЛЕСТЯЩА КЕРАМИКА!!@@ Тази керамика е разпространена от предците ни през неолита и бронза в Иран, Кавказ и днешна Украйна. Триполската култура създадена от преселници от Тракия днес е известна с ДВУЕТАЖНИТЕ си къщи и СИВАТА БЛЯСКАВА КЕРАМИКА. Най-грешното е да се принася Пита на чужди гробища.
освен това не съм лаик - имам завършена Художествена гимназия, имам много съученици и колеги, завършили академията. В България. В която се влизаше много трудно - а не срещу заплащане. Така че дано г-жа Лашкова не се засегне, но имам коренно различно мнение от нея за нашия ВУЗ. За нашите, изучили се в България дизайнери и художници, в частност керамици и стъклари. Визирам в часстност едно приятелче, с което сме си приказвали доста, че и за ателието му. Беше дал сума ти пари (не е дете на богати родители), за да си направи ателие с пещ в него. Нищо не ми е споменавал за бойлер, чиято роля в конкретния случай не ми стана ясна. Това, което видях като техника в клипа, е азбуката на грънчарския занаят, дето се учи и у нас. Нищо модерно няма - това е един от най-древните народни занаяти. Очаквах да видя изработени предмети - повече авторски образци. Честно казано, чух повече, отколкото видях. Дано следващата сказка е с повече нагледни материали, доказващи майсторство. Та мисълта ми накрая ще е много тъжна - споменатия от мен съученик ми сподели колко трудно се продават у нас грънците. Ако няма кой да те подпре финансово, загиваш - за щастие той все някак се справяше, ако съдя по споделеното. Малко разпокъсано се получи, на лично на мен ми дойде в повече споменаването като мантра на града Париж - същото се учи и в София, че и повече се набляга на класиката като рисуване, перспективата и разни други неща. Лично аз навремето избрах друга професия точно защото ми просветна, че няма да вляза, няма да се класирам (искаха се освен това яки връзки, много обичах рисуването и мечтаех да стана художник, но смирено избрах друга интересна професия. може би най-вече затова - исках да съм на върха, но разумно прецених, че стартирам от ниска летва и тая мечта няма да я сбъдна). Така че нещото, в крайна сметка, което ме подтикна да пиша беше - не подценявайте образованието в България нито реализма, нито неща като идеално владеене на рисунката и другата класика. В Париж най-измислената изложба, която видях, беше тази в музея на съвременното изкутво. Най-хубавите грънци бяха немодерните. Ако ме избришете - толкова по-зле за вас. Изгубих сума ти време да обясняам, че стига вече с това чуждопоклоичество. Ние имаме страхоттни преподаватели и художници - наши, български. пп. Моля ако някой знае да ми обясни каква е ролята на бойлера в едно ателие. пускам това без да се чета. годините ми ХГ ббяха най-готините, съучениците, изучили се в по-горното ниво казват същото за Академията :)