Музеят на Чудомир в Казанлък и Регионалният природонаучен музей в Пловдив са с обновен дигитален облик и нови модерни технологии, благодарение на "Ти и Lidl за по-добър живот" - най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. Така науката и изкуството са много по-интересни и интерактивни, а все повече посетители и млади хора посещават двата емблематични музея.

Творчеството на Чудомир оживява в Казанлък, като интерактивен екскурзовод дава възможност на гостите на музея сами да избират съдържанието, с което да се запознаят. Възможностите включват още звуков фонд с приказки, разказани от известния ни писател и хуморист, галерия с рисунки, анимация на фона на Чудомирови пейзажи и видео за живота му. Новият модерен облик вече дава и видими резултати - посещаемостта в музея се е увеличила със средно над 1000 души на месец.

"Съвременните музеи трябва да бъдат нови арт пространства, а не просто пазители на безценни архиви. Средище, което събира творчеството на автора с интереса на младите хора. Намерихме подкрепа за това начинание благодарение на "Ти и Lidl за по-добър живот", споделя Лена Драголова - координатор на проекта. Научене повече за него на: https://youtu.be/nL4FqTz8K3M

Дигиталните технологии са променили средата и в Регионалния природонаучен музей в Пловдив. Светът на музея е на един клик разстояние за гостите и гражданите на града посредством разработеното мобилно приложение. За интерактивното представяне на света на науката допринасят още информационни екрани за 14 експозиционни зали и екрани, представящи разнообразието от животински и растителни видове във всяка зала. Всички те превеждат посетителите през карта на помещенията, като им дават допълнителна информация за експонатите, изложени там само с един клик върху изображението.

Музеите в Казанлък и Пловдив са част от финансираните общо 51 проекта в двете издания на най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България. Фонд от над 390 000 лева е дарен в подкрепа на обществено значими проекти в общо 27 населени места в цялата страна. През месец май предстои стартът на третото поредно издание на "Ти и Lidl за по-добър живот", което отново ще подкрепи проекти в областите - образование, околна среда, активен начин на живот и култура и опазване на историческото наследство.

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 30 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 95 магазина в 46 града и близо 2700 служители, а марката Lidl е затвърдила водещата си позиция на пазара на хранителни стоки.