Коментари - Ясен Петров, METROPOLIS: У нас нямаме рейв култура, младежите днес предпочитат пошлото | life.dir.bg
назад

Ясен Петров, METROPOLIS: У нас нямаме рейв култура, младежите днес предпочитат пошлото

Музиката е нещото, което трябва да се споделя, не можеш да я скриеш в задния си джоб. Споделената любов се връща многократно увеличена и може би това е рецептата за дълголетието ни, споделя в интервю за Life легендата на електронната музика

Обратно в новината
| Автор : Мария Иванова

Коментари - Ясен Петров, METROPOLIS: У нас нямаме рейв култура, младежите днес предпочитат пошлото | Лайф.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
пн
вт
ср
чт
пт
сб
нд
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4

Коментари

Тоя па, сейф културата ше ми я изтъква тука, дали идиоти на чалга или наркомани на рейв парти, разлика не виждам.

* рейв де, не баш сейф

Абсолютни дегенерати.

На снимките виждам само дебили,м нарокоманизирани муцуни, изперкали същества и подобни боклуци! Всички приказки по темата са бля2-бля. Прочетете това: Къде е Българското, къде е нашето, виждасм само подлоги, друсани, пияни, келеши, дърти импотентни откачалки и мракобесници! Нищо читаво, нищо Българско! Само дупедавци и педераси! от Укикипедия: Рейв (на английски: rave или rave dance), също рейв парти са партита (основно през 90-те), които възникват от асид хаус партитата, които включват електронна музика и светлинно (лазерно осветление) шоу. На тези партита хората танцуват и социализират на фона на денс музика, която е пускана от диджеи и понякога това са изпълнения на живо. Жанровете на електронната денс музика, която е свирена включват хаус, транс, пситранс, техно, дъбстеп, джънгъл, дръм енд бейс, габба, юкей хардкор, хардкор техно, хепи хардкор и други жанрове на електронната музика, които могат да бъдат придружени с лазерно светлинно шоу, прожектиране на изображения, неоново осветление и т.н. светлинни ефекти.

хем претенциозно. Голям фен съм на смислената електроника в стил Жна-Мишел Жар, Solar fields и подобни, но това не е за подобни парита и е много далече от безсмислените бийтове и самоцелни ефекти. Въобще не я разбирам тази "култура". Може би защото, както по-долу един конетиращ пише, е привличала наркомани, новобогаташчета и т.н. Но и лично не ми допада. Да, чувствам я като някакъв вид електронна чалга.

Ялта никога не са били сърцето и душата на електронната музика. Там яките партита ставаха в началото на 90-те, когато диджей беше Ради но музиката беше актуалното тогава диско и по-малко електронни парчета. Години по-късно, след 2007-а - 2008-а, решиха да станат актуални навлизайки в електронната музика, но основната причина беше, за да помагат данъчно на останалия си пост-ДКМС бизнес. Списъкът от безумно скъпи и непосетени събития в този клуб е безкраен, и в крайна сметка нещата в момента отговарят повече на реалността. Метрополис започнаха добре, но не се развиха. Горделивост и самодоволство. Схемата при Ясен и Стивън е ясна: Свен Вет, Карл Кокс, Ben Clock и в обратен ред. От време на време някой италианец и германец. Така обаче не се възпитава любов към електронната музика. Изисква се систематичен подход и осъзнаване, че електронната музика не е само техно, а също прогресив, хаус, ако щете недолюбвания от тях EDM. Защото в чалгарска държава като нашата, EDM беше най-лесната стъпка за привличане на младите. Чалга мисленето няма как директно да превключи на техно. Вторият проблем са клубовете. Огромната част от тях се управляват или са били управлявани от чобани, които винаги са харесвали повече чалга, от всяка останала музика. За тях електронната музика е нищо повече освен опит да продават нещо различно от алкохол. В крайна сметка поколението от края на 90-те и началото на Милениума порасна. Тези хора вече имат семейства, а голяма част са и в чужбина. И тези времена няма да се върнат, с подход като днешния.

Много добре помня средата и края на 90те и началото на новия век. Още от самото начало, тая лайнарщина наречена "електронна музика" е нищо повече от фон , на който да се взимат наркотици в огромни количества. МУЗИКАТА НА НАРКОМАНИТЕ. Точно затова всички наркомани в София "слушаха" рейв и ходеха по такива клубове. Затова им пречеха и "чалгаджиите" щото не могат да ги "закачат" за дрогата. За тях не си ли на игла или на черта, не си човек. И така с цялата им напикана, оповръщана и осрана "култура" на рейва. Общо взето в България тогава имаше много повече млади хора, защото навсякъде бяхме с визи и аз не си спомням никой да е ходил на рейв за да слуша музика или да изгражда събкултурата си. Ходеха за да "взимат" нещо. И лафа беше КФО СТАФА. :)

Този DJ има тежки комплекси. Може да е основателно. Т. нар "рейв" не е култура и определено не е музика, а криворазбрано уж себеизразяване на наркоманските среди, просто му умряха феновете. В тоя ред на мисли да въздишаш носталгично по тоя свинарник Червило не е нормално. Не ми липсва. П.С. не слушам чалга ама и наркотици не взимам.

Бях млад и ходих на Свен в Фестивална даже снимах, бях и на Метрополис в Созопол и Тополица Най ми хареса в Тополица Работех, не можех винаги и навсякъде да ида. Пазнавах дори лично диджей Светлина от Бургас. Тая музика ми харесваше и сега ме увлича определено Чалгата не! Тя за мен е абсурд! Наложи се обаче слушат я и учители и държавни служители .... Имам чувството че чалгата е нещо като себедоказване че си от правилната страна на Демокрацията. От писанията тук научавам че Рейв била музика на наркоманите и гейовете Ми може и така да е щом го казват сигурно знаят . В България вече няма млади хора всичко изчезва на запад щом завърши. Нашата демокрация толкова успя да насмогне. За в Бъдеще май пак ще е така - ще изнасяме демокрация , а ще внасяме хомо, лезбо, и умели крадци. Ами това е. Помня как на Фестивална и се издуваха стъклата от силата на звука когато бях на Свен Вет вечерта Уникално усещане!

През февруари 1983г дискотеката на ски комплекса Мальовица по цяла нощ вибрираше под Magnetic field на Жан Мишел Жар. Бах на модерното време. Как децата и внуците на тези почитатели на Жан Мишел станаха чалгопитеци....е загадка дори за Фройд и Психоанализата.

мда няма деградирали наркомани които "танцуват" като роботи на някакво подобие на"музика"

Електронната музика била едноритъмна…абе от къде ви намират такива дебили в тая “държава” … толкова сте тъпи прости и ограничени, май мозъците са ви едноритъмни с непрестанен фонов шум хахах

,,Комикс клуб'' във Варна,не Корпус...

Комикс Клуб беше зверски

Разликата в структурата на ритмиката не прави и рейва и чалгата културно явление. И двете са субкултура. Културата има за цел да достигне върховно ниво на вариация и интерпретация. За това има класическа музика. Дори, когато е създавана за "забавление" на елита е спазвала тази философия. Плебса винаги е живял в субкултурната зона, къде принудително, къде по-избор към по-лесното и непредизвикващото музикалните сетива. В този ред на мисли, най-близкото до музикалност от съществуващата форма на музика за масите е рокедрола, който ползва популярната пентатоника, но се влияе от класическата музикална композиция постоянно. Да дефинираш рейва като култура е меко казано неточно. И чалгата и рейва са просто фонов шум закачен за социална група, идентификация и проява. И в двата случая субкултурна.:)

Интересно, какво ще кажеш за Meshuggah?

Класическата музика е надстройка на западната народна музика. Няма да уточнявам за Брамс, Грик, италианските майстори, Шопен, Чайковски и т.н. А днес да изпееш българска народна песен, че и в нерегулярен ритъм, е висша форма на музикално достижение. В американския сериал "Бош", черния шеф на Холивудския полицейски участък с ранг на полковник, който в образа е и отличен класически пианист, на среща на свещи с високо интелигентна азиатка в края на вечерята, на чаша червено и свещи, заговярят интелектуално за музика. Тя го пита, който е пианист, какво би препоръчал като стойностна музика? Той : Хора на българските космически гласове?! Толкова за плебеса. За субкултурата съм на 100% съгласен.

...ли направи препратка към нешо казано от измислен герой в измислен сериал, във връзка с тема от реалния живот?!?!?!

Ако не е рейв, значи ще е чалга?!? Как го измислихте това? Не понасям и двете.

И наркоманите вече се имат за културно движение! Черна музика,чалга и техно си борят за любовта на шепа деца с 2 грама мозък! Закриване на територията предстои,

Когато едноритъмната музика се бори със себеподобните чалга и рап ,в територията на неравноделните уникални ритми,вече е трагично! Вярно сме за заккриване

Рейв беше мода преди 20-25. г ! Вярно , дойде от Запад, а не от страните на кларинета и тъпаните ! Бая трябва да си назобен, за вникнеш в тая музика ! Също като чалгата - да и се кефиш ти трябват 5 ракии !

То щото райва не е нещо пошло.

Ясен Петров винаги си е падал малко снобар, отделно си залита и към т.нар. "жълтопаветни", та не се учудвам от констатациите, които прави - за това как трябвало да сме глобални, как "на запад в европата" всичко било еди как си, ама ние тука ограничени сме инак. Все едно фестивали има само в Европа. Но по-важното е друго - Ясен Петров е част от Метрополис - те заедно с Ялта преди да се пръкнат ония лешпери от EXE бяха единствените в България, които правеха големи събития в електронната музика. Аз на Метрополис партитата им през този век съм присъствал на почти всички - и в София и на морето. Организацията им, концепция, локация и изпълнение не е мръднала грам - каквато си беше 2008ма, такава си е и сега. Само публиката стана по-стойкаджийска. Та точно някой от Метрополис или Ялта да ми излиза и да ми констатира как в България нищо не се е случило както трябва, след като те за 30 години не се събраха един фестивал 3 дена да организират като хората, и сигурно само тука от Балканите не се получи. И сега да ми се изказваш като страничен наблюдател....не е много ок. Иначе електронната музика, която си обожавам, си върви по стъпките на много други субкултури. Залязва в световен мащаб, или по-скоро губи оригиналната си енергия. В момента големите фестивали са Дисниленд за хлапета, които без наркотици ще бозят по смартфоните, а световните клубове, които задават стандарта лъскави места, където за вечер ще изхарчиш пари като за 10-дневна обиколка из Южна Америка. Това е положението.

Kalin

Повтарянето на един сиъщ скрибуцащ елемент не го прави по малко пошло от чалгата и едното и другото води до затъпяване!

Преди година бях на парти в Топлоцентралата. Тъкмо ми бяха извадили мъдрец и бях на антибиотик, за това си пиех само минерална вода. Явно на доста хора им направи впечатление, защото 7 пъти идваха различни пичове и мацки да ме питат дали имам амфетамини или бонбони. Доста ме дразни, че дрогата е вече изглежда толкова лесно достъпна, че без никакви проблеми да ходиш да си питаш непознати. За това разбира се са основни виновници управляващите и МВР. Та после ми говорете за "рейв" култура, в момента това е само извинение да се друсаш.

Народа си обича чалга и кючек, такава ние традицията! НА всеки, празник, кръщене или сватба, хората това искта, кръвта вода не става! А тия налагани отзапада геищини, биват отхвърлени по естествен начин, просто ние сме нормални хора!

Чалгата не беше позната в нашия нощен живот преди 20 години! Сега направо я натрапрат

…обича да жули ракия, да слуша пайнер и да си пребие жената след вечеря, после да метне малко салфетки в бара и да се сбие със съседната маса че са го погледнали накриво…ква електронна музика кви пет лева, много над нивото на Ганьо е тая тема не ги разбира тия неща

Да бе - кой не скача на гей/"рейв" парада, е "червен", "Ганю балкански"... пребива жена си. Друго, "демократичните" дебили, не можахте да измислите за 34г. И откога "рейв"простотиите станаха музика!?

По тъп си от колкото си мислиш

Ми, не, "бро" - ти си се помислил за отворен, щото си се напушил, яко.

аз си пуша редовно и съм отворен към живота, интелектуално те слагам в малкия си джоб…ти тежко комплексиран идиот да ми свързваш рейва с демокрацията…пълен тъпунгер

Ехх, Ясене, Ясене.. от къде да почна да беля този лук.. толкова много са проблемите, като един от основните сте именно вие - промоутърите/организаторите! Но може би най-големият проблем е, че младите хора са много по-малко от преди 20-25 години. Много по-трудно е да се събере критична маса, която да избухне или поддържа събкултура. Но нека се върнам на вас като проблем. Първо - маймуни с трици не се ловят! Не може 20 години да се опитвате да ни продавате едно и също! Електронната музика е като жив организъм - постоянно еволюира, мени се, разлиства се в различни/нови посоки и стилове.. а вие притопляте същата манджа за пореден път. Не, че имам нещо против например Карл Кокс, но вижте какво правят румънците, сърбите, гърците, хърватите.. да не говорим пък за още по на запад. Че дори едно ЕХЕ ви нарита гзовете като за световно! Да, да знам, "ама то другите не пълнят залите" - ами как да ги пълнят като вие продължавате да разчитате на същия таргет от преди 20 години, който се топи като лански сняг?!?! "Ама младите не искат електронна музика" - ами докато се опитвате да им продадете електронна музика от преди 20 години няма да искат! Докарайте им "свежа" музика! "Ама то свежата музика е скъпа" - ами такъв сте си направили бизнес модела, бе! За вас (организаторите) основната цел беше да си продавате "стоката", съответно така си дресирахте таргета. Само дето като теглиш чертата май излиза, че консумацията на евтина стока и вода носи по-малко приходи от консумацията на алкохол..? Друга черта характерна за българските промоутъри е, че от един ивент и искат да станат милионери... еми успех.. видяхме до къде води това - един куп фестивали с по няколко издания останали в историята. За съжаление проблемите са толкова много, че оправия няма! Единственият начин да тръгнат нещата е да се тегли хикса на целият ви "рейв" и да започне да се гради от начало с изцяло свежи идеи и хора!

Никой не е длъжен да поддържа някаква култура... защото някой си е решил, че трябва. Като ви харесва си я поддържайте! За чалгата съм съгласна. Но не познава явно младите за да разбере какво харесват, още по-малко да го определя като пошло. Рейв културата беше популярна когато се напушвахме с трева и толкова. Само тревоман би мрънкал по подобен начин. Интервюираният да си прави изводите сам и тихо в ъгъла.

Много ограничени коментари … Стрийд ( лав) парад Берлин 1998 от там тръгна ввсичко Аз пък края на 80-те до средата на 90-те бях металистзз

Аман от претенциозни дебили, затънали до ушите, но изживяващи се като аристократи на духа и неразбрани гении.

Много дълга пошла статия..... пропаганда отново на ЛГБТ и наркоманията....

Ясен Петров беше май първия вокалист на БТР.

Меломан съм и слушам всякаква музика - класическа, джаз, поп, фолк, рок, дори метъл. Но електронна "музика" не мога да понасям. Безкрайното повторение на един и същ мотив 100 пъти е като метод за мъчение на инквизицията. Според мен любителите на електронна "музика" са музикални идиоти или чисти наркомани.

Защо "или" - идиоти и наркомани.

Ами значи не си слушал трансът като стил...Това не ти е хаус или темподобни стилове, както ти сам казваш че се повтаря по 1000 пъти едно и също. И чалгата е най-долнопробният "стил" (ако може да се нарече изобщо нещо такова)

Ясен Петров е дърт наркоман на пико не спи по седмица и прпдава жена си за дрога

Когато т.нар. електронна музика и Метрополис бяха на мода, начи в периода 1999-2002, бях студент и живеех в Студентски град. Още тогава ми правеше впечатление, че няма нищо музикантско в нея, а са просто едни бийтове от компютри и пултове с идеята да върви нещо като фон, докато се друсаме или пушим трева. Не познавам един човек, който да разбира истински от музика и да се кефи на тези глупости

Точно като мен, и аз бях студент в онези години. Не един и двама колеги затънаха в тези среди. Първо бяха компютърните игри, после рейв-партитата и наркотиците ... някои от тях просто изчезнаха от хоризонта. Бях приятел със съквартиранта си около половин година, после за още половин година мина през игрите и след това започна с партитата. Беше непоносимо да се живее с него, изпокара се и с колегите си. После родителите му му спряха парите и той просто заряза ученето. Никой не е чувал нищо за него от над 20 години. Надявам се да е влязъл в правия път, беше умно момче. Преди 4-5 години видях учителката си по География от гимназията ... синът ѝ (една година по-млад от мен) беше тръгнал по същия път и беше яко затънал в наркотиците. Каза, че от около 2 години е добре, но никога нищо не се знае. Тя беше много симпатична и готина като характер жена ... беше се състарила с поне 30 години, много променена и като характер - нищо общо с преди. Та ... да ви пикам на скапаната култура!

Бате Ясен ни беше пътеводителя по радио Експрес. Още пазя касетки със записи от "На границата на виреене"...

Като имаш респект за този пътеводител, номири малко уважение и към българската авторска музика ,и виж разликата !

Много се забавлявам когато представителите на различните субкултури започнат да снобареят и взаимно и да се обвиняват в пошлост. Ми не бре наборе,ситуацията е съвсем тривиална , а именно "всеки луд с номера си" и най-добре всеки да си гледа в паницата и да остави другите да се себеизразяват както намерят за добре. Защото, ако попиташ един калсически музикант , ще изкаже същото мнение относно липсата на концертна, фестивална, музикална и тн култура у младите хора, залитащи по разричните течения на субкултурата. впрочем днешните хора от младото поколение са много по-отворени , запознати за това как функционира света от поколението, което бръмчеше по клубната и музикална сцена на 2001г. Тогава попивахме всяко ново нещо без капка критицизъм, само щото е ново и непознато. Това , че ти не разбираш подхода и мирогледа на днешните поколения е отделен въпрос. А относно ейджизма, нормално принадлежността към дадена субкултура е до време, освен ако не се занимаваш профеионално с музика и не си изкарваш парите с това. Това не означава , че спираш да слушаш музиката или да ходиш по фестивали, означава , че в даден момент спираш да си боядисваш косата розова, зелена , махаш пиерсинга от лицето и намаляваш приема на креативни наркотици, в интерес на собственото ти здраве и това на околните..

Електронната музика не беше и не е музика изобщо. Затова и залезе толкова бързо и сега никой не я слуша. Стига с тези жалби за младост, Ясене

Ти си тотално луд и тай-вече отчаяно затворем м/у 4 стени, за да си въобразяваш, че електронната МУЗИКА е залязла..:)))

По нормалните заведения не я пускат. Наркоманите сигурно се събирате някъде да я слушате, докато се друсате, но това не ме засяга.

Слуша се, но не и в Ориента.

Бегай на Запад тогава да си я слушаш, тук си непотребен

Разберете ме правилно! Нищо против Ясен Петров, Метрополис или Галена. Но каква "култура", какви 5 лв. ? Как изобщо свързахте в едно изречение "рейв" или "чалга" с "култура" в едно?

Да ве, Яска всичко точно ама и покрай ваще партита мина много гмеж, сума народ шмъркаше, шмърка и днеска. Ясно че чалгията е бич, ама тия рейвъри и половонепределени наркомани не вурха, да знаеш. Осве това вашата "музика" е изцяло компютърна работа, изкуствена щ, дори примерно дамкма китара, тя се "вкарва" като ефект. Така че нема нужда от превъзнасянена културата на ЛСД, екстази, мет и тн.

Що за самомнение? Има много и стойностна музика, която не е чалга. Явно рейв са доста невежи.. А дали рейв ще остане в историята и ще се превърне в евъргрийн, тепърва ще видим. За мен това хот-дог музика и с нищо не е по-добра от чалгата. Не слушам чалга, не слушам и рейв.

Подписвам се под мнението ти. Аз съм набор ‘79 и ги помня много добре всичките рейв “култур”-трегери, по същество еднакво ограничени и дразнещи както и чалга-маниаците. Различаваха се по това, че чалгаджиите бяха (и все още са) предимно селяндури, докато рейваджиите бяха градски лекета или провинциални уонабита, които бяха решили, че тая “музика” е едва ли не елитарна. Качествена музика има много, включително и в електронните жанрове, но рейвът, и особено този парадно-клубният, не е.

Щото рейв културата е върха на елитаризма ..:)) Я да видим, отиваш на рейв парти, назобваш се с моли или цялия спектър на менделеевата таблица и се подрусваш в транс в стадото около тебе, докато мине ефектът на менделеевата таблица..Мдааа супер креативно и духовно извисяващо преживяване..

Така си отваряш врати за демони. Наркотоците и подбна сатанинска музика създават много депресирани и нещастни хора, които или живеят нещастно или се самоубиват и не могат да разберат защо - защото и наркотиците и сатанинската музика привличат в тях всякакви демони, които ги правят зависими, депресирани, изплашени, мързеливи, арогантни, горделиви, зли, хомосексуалисти и т.н. Единственото спасение от тези неща е разкаяние пред Бог Исус.

Друсалките пораснаха, станаха успешни "бизнесмени", женките станаха "бизнесдами". Нормално е да почитат културата на Успеха в България. Нормалните се изнесоха отдавна. Ти кво праиш тука?

наркоманите си измислиха "култура".